Gå til innhold

HW-Lan 06: FAQ for Hw-LAN '06


ovinn

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Bra FAQ! Du har tatt helt av på HW du nå Øyvind=O

6829821[/snapback]

Oij f**n, Kristian? :ohmy:

 

Ikke sett deg her på en stund.. :p

Hehe, jo, ble bare så fryktelig irritert på alle de som spurte opp samme spørsmål gang på gang når de så svaret to-tre poster lenger oppe.. :)

 

Kom deg på LANet!

Lenke til kommentar
Hjelp! Jeg er forvirra. Kan jeg koble en 40 watts kjølebag til min PC da? Altså 230 watt pr person er i grunnen ganske lite. Så hvor mye bruker den egentlig? Hva er vitsen med 500 watts PSU når det ikke blir brukt mere enn 100 watt?

6807597[/snapback]

Vel, det er egentlig et veldig godt spørsmål; Hvorfor 500W når den bare bruker 100W til normal bruk?

Vel, for min del var det fordi da slipper jeg masse ekstra-koblinger osv, man får jo mere kabler med en 500W enn det man gjør med en 300W f.eks.

 

Uansett, du kan ikke det nei, som blir sagt under her:

 

Nei, du kan ikke koble til en kjølebag til PC'n. Effektforbruket skal helst ikke høyere enn nødvendig, og en kjølebag bruker 40w uansett om du kobler den rett i strømkontakten eller via strømforsyneren til PCn din. Hvitevarer, uansett tilkobling, er vel bekreftet uønsket fra TECH::PWR. E-L?

6807667[/snapback]

Helt korrekt! Pwr-Crewet bannlyser all form for hvitevarer på LANet uansett, har du med deg må du regne med at du enten må sitte å se på den resten av LANet eller at de tar den. Hvertfall det som er blitt sagt, skjønner de godt jeg. Skulle halparten av folkene hatt med en micro ville det blitt sykt mye strømforbruk :p

6808160[/snapback]

 

Grunnen til at folk ikke får mer en ca 1 amp er pga vi ikke har bare ikke tilgang til mer strøm.

Vi kommer kanskje til bruke 3000 - 3500Amp i timen på det værste og det er sinnykt mye strøm egentlig.

Bare en dum liten micro trekker minst 750w = ca 3.2 Amp.

 

Om alle skulle hatt 2 amp (ca 500watt) hver, så kunne vi ikke ha lys, varme, senen, mat osv. Men dere kan gjerne sitte helt i mørke og sulte og bare trykke på en pc. Men dette kan du også gjøre hjemme.

 

Vi skal ha en egent sted der mann kan hente varmt vann ol. Eventuelt sett opp et sted der man kan ta ut litt strøm.

40watt kjølebag er vel ikke så mye tenker du vel. Men om de andre 16 personene som deler samme sikring som deg gjør det samme. Blir det 640watt som blir borte. Men så bruker ikke en normal pc mer en 150 til 200 watt så det er ikke noe fare.

En 500watts strømforsyning trekker ikke 500W hele tiden stort sett bare helt i starten.

Vel, for min del var det fordi da slipper jeg masse ekstra-koblinger osv, man får jo mere kabler med en 500W enn det man gjør med en 300W f.eks.

De masse ledningene er for at du skal få mest mulig stabil strøm = stabil pc. Jo mer strøm du tar igjennom en ledning jo mer varme og motstand får du som igjen betyr støm tap. Derfor fordeles det litt mer.

Men om du har 20 harddisker og masse lys på den. Da snakker vi om strøm forbruk ikke normal pc. (Ikke vanlige mod pc'er)

 

Om en kurs faller ut og vi finner ut at det er blitt brukt FEILT utstyr. Selger vi utstyret på auksjon og gir pengene til Redd barna. :thumbup:

 

Gled dere heller på at vi skal heller finne på mye gøy faen under HW-LAN. :devil:

Håper vi setter en ny standard for hvordan et LAN skal være.

Om IKKE det skjer! SKAL jeg se til at det skjer neste år. :realmad:

Lenke til kommentar

Aiii...

 

1amp ja, festlig. Kjære admins, min maskin består av følgende:

 

1x 900W PSU

2x nVIDIA7950GX2 / 2x 7900GTX / 2x Radeon 1950-kort

12x harddisker

2x CD/DVD-drev

og selvsagt diverse annen hardware, "strømgjerrige" Kåre2Duo o.l., samt min kjære Dell 24".

 

Selv ved minimal load vil dette overstige 250W, 7950GX2-korta trekker alene 143W _HVER_ under 3D.

Lenke til kommentar
Aiii...

 

1amp ja, festlig. Kjære admins, min maskin består av følgende:

 

1x 900W PSU

2x nVIDIA7950GX2 / 2x 7900GTX / 2x Radeon 1950-kort

12x harddisker

2x CD/DVD-drev

og selvsagt diverse annen hardware, "strømgjerrige" Kåre2Duo o.l., samt min kjære Dell 24".

 

Selv ved minimal load vil dette overstige 250W, 7950GX2-korta trekker alene 143W _HVER_ under 3D.

6892016[/snapback]

:dontgetit: ...

 

Shit! Digg hardware :love:

 

Men du får et problem der ja.. :p

Lenke til kommentar
Aiii...

 

1amp ja, festlig. Kjære admins, min maskin består av følgende:

 

1x 900W PSU

2x nVIDIA7950GX2 / 2x 7900GTX / 2x Radeon 1950-kort

12x harddisker

2x CD/DVD-drev

og selvsagt diverse annen hardware, "strømgjerrige" Kåre2Duo o.l., samt min kjære Dell 24".

 

Selv ved minimal load vil dette overstige 250W, 7950GX2-korta trekker alene 143W _HVER_ under 3D.

6892016[/snapback]

kjipt for deg det :p

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...