corge Skrevet 3. september 2006 Del Skrevet 3. september 2006 Hva heter det minste/letteste digitale videokameraet en kan få kjøpt på markedet i dag som ikke har et mekanisk lagringsmedium (HDD/tape/DVD)? Det skal brukes på en fjernstyrt nitrobil (on-road) så det bør tåle mye vibrasjoner og litt støt (uten at det inkluderer krasj) - om mekaniske lagringsmedier klarer å skrive uten feil selv under sterke vibrasjoner kan det selvsagt brukes likevel. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 3. september 2006 Del Skrevet 3. september 2006 Det finnes en del flashbaserte videokamera. Noen er meget bra, men da koster kameraet 40.000 og "minnekortene" omtrent like mye. Store er de også, både kamera og kort. Det du antakeligvis ser etter, er kamera som tar omtrent samme kvalitet på video som et stillkamera. De er gjerne markedsført som videokamera, selv om det egentlig er et stillkamera med videofunksjon. I så måte kan du kanskje klare deg med et helt vanlig stillkamera med videofunksjon også. Pentax Optio A10 (stillbildekamera) har god videofunksjon med MPEG 4 komprimering som sikrer lenger video enn ca. 10-12 minutter pr. gigabyte (de fleste stillkamera har kun plass til ca. så mye video pr. gigabyte). Da får du i tillegg et godt stillkamera. Det er også veldig lite og nett. Lenke til kommentar
corge Skrevet 4. september 2006 Forfatter Del Skrevet 4. september 2006 Det finnes en del flashbaserte videokamera. Noen er meget bra, men da koster kameraet 40.000 og "minnekortene" omtrent like mye. Store er de også, både kamera og kort. Det du antakeligvis ser etter, er kamera som tar omtrent samme kvalitet på video som et stillkamera. De er gjerne markedsført som videokamera, selv om det egentlig er et stillkamera med videofunksjon. I så måte kan du kanskje klare deg med et helt vanlig stillkamera med videofunksjon også. Pentax Optio A10 (stillbildekamera) har god videofunksjon med MPEG 4 komprimering som sikrer lenger video enn ca. 10-12 minutter pr. gigabyte (de fleste stillkamera har kun plass til ca. så mye video pr. gigabyte). Da får du i tillegg et godt stillkamera. Det er også veldig lite og nett. 6795565[/snapback] Takk for tipset, hva med mer vanlige videokamera - vet du hva de minste/letteste som er mekaniske koster? Lenke til kommentar
SKAÐI Skrevet 5. september 2006 Del Skrevet 5. september 2006 hva med å kjøpe ekstern linse da.. Det er vaffal det jeg har fått med meg at folk bruker, den tida jeg var inni den verdenen... Lenke til kommentar
corge Skrevet 6. september 2006 Forfatter Del Skrevet 6. september 2006 hva med å kjøpe ekstern linse da.. Det er vaffal det jeg har fått med meg at folk bruker, den tida jeg var inni den verdenen... 6811625[/snapback] Jeg er en nybegynner når det gjelder foto og video, kan du fortelle meg hvorfor en ekstern linse vil hjelpe meg? Lenke til kommentar
KnutIvars Skrevet 6. september 2006 Del Skrevet 6. september 2006 Du har jo kameraer som dette; http://shop.japanphoto.no/JapanPhoto/Item_...004994334216717 De koster ikke all verdens... får visst et HD ready også. De er små og lagrer på SD-kort. Tror Steves digicam har en test av et sånnt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå