Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Er det stress å sette på effektannlegg etc?

LilG

Anbefalte innlegg

Er det vanskelig og sette på et nytt drev, fjerne plomberingen og sette på effektannlegg. Er det noen verksteder i Oslo som kan gjøre det for deg? Jeg har en Derbi GPR Nude 50 cc og hvor fort kan jeg få den opp i hvis jeg setetr på alt dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Setter du på et effektanlegg vil du også fjerne plomberingene da de er i det originale anlegget. Å sette på effektanlegg er bare å skru ut de fire skruene det originale eksosanlegget er festa i, ta det av og sette på effektanlegget.

Du må også sette på en større dyse hvis du setter på effektanlegg, ellers vil det skjære seg fort. Du må som regel gå opp 10-15 hakk, men det varierer litt. Du må bare finne den største dysa der den ikke drukner/sperrer og går best. Å bytte dyse gjør du ved å skru opp de 4 skruene som lokket til forgasseren sitter i, skru av dysen (en skrue med et hull i) og skru inn den nye dysen.

For å dreve om må du skru av drevet bak, skru på det nye og tilpasse lengden på kjedet til det nye og mindre drevet. Veit ikke hva du har originalt men 13-52 tror jeg du kommer langt med. Her er det fort gjordt å kutte for mange ledd i kjedet så når du har satt det helt på og stramma det så finner du ut at det er for kort.

Lykke til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...