Gå til innhold

HK- feil på 2 PCr?

m0g1e

Anbefalte innlegg

Sitter hjemme og er rett og slett fortvilt over situsasjonen.

Symptomet er det samme. Hos begge låser skjermbildet seg fullstendig og verken tastatur, mus eller annet er beveglig. Jeg klarer å starte opp begge maskinene og kjøre ubestemt tid før maskinen låser seg. Den låser seg forskjellige steder, Media Player, Spill, IE. Alt mulig egentlig.

Har to PCr i huset. En Athlon m-XP, og en s478.

Det jeg vet garantert er at verken noen av disse komponentene har skylda for dette:

- CPU

- Minnebrikker

- Skjemkort

- Mus/tastatur

- DVD/CD-ROM stasjonene

- Harddiskene

- OS (XP Home eller Pro)

Jeg orker ikke si hvorfor jeg vet det, men jeg har testet det utallige ganger!

Har også testet PSUene på mange forskjellige oppsett.

har opplevd 1 gang blåskjerm med "dumping av fysisk minne" på Athlon PCn.

Men det er hovedsaklig problemet med at alt fryser seg etter ubestemt tid, hva som forårsaker dette jeg lurer på..

Jeg står liksom igjen med hovedkortet på begge maskinene som er rund 1-2 mnd nye, men jeg har ingen anelse på hvordan jeg kan se noe bevis i at det er dem som har skylda...

Chipset-drivere skal være installert på begge..

Hjelp meg! :cry:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ossen kan du si at det ikke er OS når de låser seg på ca samme sted?

prøv linux i 1-2 dager for å se om det ikke er os som er VELDIG ustabilt pga programvare du muligens har instalert

om du har via chipsett og trådløst nettverkskort er det stor mulighet for at trådløst kort er grunnen

Lenke til kommentar
ossen kan du si at det ikke er OS når de låser seg på ca samme sted?

prøv linux i 1-2 dager for å se om det ikke er os som er VELDIG ustabilt pga programvare du muligens har instalert

om du har via chipsett og trådløst nettverkskort er det stor mulighet for at trådløst kort er grunnen

6795079[/snapback]

Win Xp har fungert fint på maskinene før. De låser seg ikke på samme sted nei.

har ikke installert noe programvre som forårsaker dette. Det var etter at jeg fikk nytt HK på begge maskinene at dette oppstod.... men jeg vil være sikker, med tanke på hva grunnen er til at jeg får total frysing.

Lenke til kommentar
Og Win er reinstallert etter bytte av begge hovedkort ?

6795214[/snapback]

Ja, selvfølgelig!

maskinen kan låse seg ved at en komponent blir for varm også. skjermkort cpu chipsett osv. er det ok gjennomstrømning av luft i kabbinettene dine?

Har kjørt prime95 i flere timer fint på begge PCene. Skjermkortene har jeg aldri hatt problem med heller. noen god bugside for hvordan HK kan ha skylda egentlig?

Lenke til kommentar
Nå låste maskinene seg ved oppstart. Etter at alt er ferdig loadet så låser den seg på skrivebordet.

En annen ting. Er det vanlig at Num-lock lyser og kan trykkes av og på mens dataen er avslått?

6801702[/snapback]

Hadde samme problemet, men kun når jeg har innstallert 1024mb minne i motsetning til 512mb som kjører stabilt.. Jeg løste det ved å sette ned minnefrekvensen fra 200mhz til 166mhz, men pc'n låser seg fortsatt, hvis jeg forssiktig legger foten oppå den... hhhhmmm. :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...