allanoiz Skrevet 3. september 2006 Del Skrevet 3. september 2006 Jeg selger gamle vinylplater.... Hittil har jeg tatt BILDER av hver enkelt plate jeg skal legge ut på nett, men nå har jeg begynt å tenke litt på scanner istedet.... Er LP-cover måler 31,5 x 31,5 cm.... Ser det er endel scannere som kan brukes stående i stativ, det hadde jo vært bærre lækkert! Noen som har tips om en scanner som passer til mitt bruk, slik at jeg fåt scanna HELE coveret? -Allan =) Lenke til kommentar
Kristallo Skrevet 3. september 2006 Del Skrevet 3. september 2006 Du har ikke tenkt på å bruke Google? Du får antakelig et spilreflekskamera med et bra makroobjektiv og en ekstern blitz for prisen av en A3 scanner. Lenke til kommentar
Pingla Skrevet 3. september 2006 Del Skrevet 3. september 2006 Kjøp en A4-scanner. Mange slike scannere leveres med en versjon av Photoshop Elements, og bruk således funksjonen PhotoMerge i denne programpakken. Da sparer du deg selv for mange penger og plass på skrivebordet. Lenke til kommentar
allanoiz Skrevet 3. september 2006 Forfatter Del Skrevet 3. september 2006 Hey og takk for svar! Jeg tenkte jo kanskje noen var i ca. samme situasjon som meg her inne da, derfor jeg ikke googla etter A3-scanner. Det hadde vært egentlig ikke vært aktuellt uansett, med A3 altså. Jeg tenkte det måtte finnes en scanner i A4-størrelse, men som tok litt mer ut på sidene....hehe vet ikke jeg. Disse to: Canon CanoScan LiDE 500F https://prisguiden.no/product.php?productId=25586 Canon CanoScan LiDE 35 https://prisguiden.no/product.php?productId=19233 Ser det er forskjell på dpi her, 500'en har 2400x4800, mens 35'en har 1200x2400.... Så mitt spørsmål: hvorfor er prisen ca. den samme ? Etter å ha sitti å tråla nettet i flere timer nå, så står valget mellom disse to. Vet 600F er på vei, da får jeg bare 500'en rimeligere Noen som har noen av disse to selv, og kan fortelle meg pluss eller minus? Lenke til kommentar
Pingla Skrevet 3. september 2006 Del Skrevet 3. september 2006 ...jeg skal legge ut på nett... ...Ser det er forskjell på dpi her, 500'en har 2400x4800, mens 35'en har 1200x2400....Ikke tenk så mye på dpi, bilder på nett trenger normalt ikke mer enn 72dpi og kanskje maks 1000x1000 punkters oppløsning. Noen som har noen av disse to selv, og kan fortelle meg pluss eller minus?En test av scannerene finner du her:http://www.pcmag.com/article2/0,1759,1643765,00.asp http://www.pcmag.com/article2/0,1759,1772590,00.asp Lenke til kommentar
allanoiz Skrevet 3. september 2006 Forfatter Del Skrevet 3. september 2006 Takk for linker Pingla Har vært der inne....hva tror du jeg har gjort på nett i flere timer som jeg skrev over her....hehe Ser jo ut som det rimelig HIPP som HAPP hvem av disse man går for? Har jo selfølgelig vertikal-stativet på den ene, men den andre kan vel sikkert settes på høykant..... Kom gjerne med fler tips for og imot! Går vel etpar uker til før jeg må kjøpe. Lenke til kommentar
Legion Skrevet 6. september 2006 Del Skrevet 6. september 2006 jo mer jo bedre er viktig for oss vinylkjøpere. kun bilde av cover kan være litt lite, spesielt dersom det er snakk om gatefolds, farget vinyl, picture disc osv. legg ut alt på et bord og knips er mitt forslag jeg legger skamløst ved et bilde av hvordan en selger hos ebay gjør det, siden jeg ikke gadd gjøre det selv Lenke til kommentar
Leroy Skrevet 6. september 2006 Del Skrevet 6. september 2006 jo mer jo bedre er viktig for oss vinylkjøpere. kun bilde av cover kan være litt lite, spesielt dersom det er snakk om gatefolds, farget vinyl, picture disc osv.legg ut alt på et bord og knips er mitt forslag jeg legger skamløst ved et bilde av hvordan en selger hos ebay gjør det, siden jeg ikke gadd gjøre det selv 6813811[/snapback] Som kjøper er jeg veldig enig i dette. Syntes ett bilde tatt med kamera er mye bedre enn ett som er scannet inn. Lenke til kommentar
allanoiz Skrevet 7. september 2006 Forfatter Del Skrevet 7. september 2006 Hey, se det! Takk for innspill! Legion: du har rett i det med utbrettscover og plakater og sånt.... *tenke* Lenke til kommentar
fishlake Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 (endret) Jeg selger gamle vinylplater.... Hittil har jeg tatt BILDER av hver enkelt plate jeg skal legge ut på nett, men nå har jeg begynt å tenke litt på scanner istedet.... Er LP-cover måler 31,5 x 31,5 cm.... Ser det er endel scannere som kan brukes stående i stativ, det hadde jo vært bærre lækkert! Noen som har tips om en scanner som passer til mitt bruk, slik at jeg fåt scanna HELE coveret? -Allan =) 6794917[/snapback] Det finnes utrolig nok en veldig billig scanner fra Mustek som skal klare A3-format. Kun en butikk som har den listet i prisguiden, og de har ikke verdens beste rykte. Alle andre A3-skannere koster fra 10.000 og oppover. Endret 6. oktober 2006 av fishlake Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 8. oktober 2006 Del Skrevet 8. oktober 2006 Mustek navnet smaker noe ekkelt også... de er blant annet ganske råtne på en del annet teknisk utstyr, som digitalkamera. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå