-Logos- Skrevet 3. september 2006 Del Skrevet 3. september 2006 Hei. Har installert kubuntu 6.06, men sliter med å få det trådløse nettverket til å fungere, verken wpa eller wep eller åpne nett. Når jeg åpner wireless nett manageren på K menyen får jeg opp at jeg må skrive inn root passord, det er jo greit. men så får jeg meldingen om at jeg trenger root priviliger når programmet har åpnet seg. Å åpne programmet gjennom terminal som sudo hjelper heller ikke. Jeg gikk inn i control centeret til KDE, og kikka på nettverk-connections der, eth0 er kabel-kortet, eth1 er det trådløse, men det står som deaktivert, når jeg prøver å aktivere det er det aktivert i halvt sekund før det deaktiverer seg igjen. Har fått opp trådløse nettverk med denne maskinen før med kubuntu 6.06, men plutselig ville det ikke virke. har broadcom kort. 802.11 a/b/g Lenke til kommentar
Turgon Skrevet 3. september 2006 Del Skrevet 3. september 2006 I anledning (k)ubuntu 6.06 har de lagt inn den nye broadcom driveren (før måtte man bruke windows driverne gjennom ndiwswrapper), men de kan ikke legge ved firmwaren pga noen lisens greier. Desverre sier de ikke fra om dette. Det du trenger å gjøre er følgende: Åpne en terminal: wget http://ubuntu.cafuego.net/pool/dapper-cafu...ubuntu1_all.deb sudo dpkg -i bcm43xx-firmware_1.2-0ubuntu1_all.deb Virker ikke dette vil du finne løsningen her et sted: https://wiki.ubuntu.com/WifiDocs/Driver/bcm...%2FBroadcom43xx Lykke til! Lenke til kommentar
-Logos- Skrevet 4. september 2006 Forfatter Del Skrevet 4. september 2006 hmm... nå får jeg lista opp nettverk. men får connection error. Prøver å logge på velferdsnettet på madla leier, sugent nettverk fra før, så er mulig det er grunnen. Teste når jeg kommer hjem Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå