Gå til innhold

HP XE4F4890H eller Dell 4150?


Artifish

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har funnet følgende tilbud på nettet :

 

Dell 4150 : 15205,-

 

XP XE4F4890H : 15995,-

 

Forskjellene er såvidt jeg kan se :

 

D=Dell, HP=HP,?=info mangler

 

prosessoer : 1.7 GHz (D), 1.8GHz HP

 

Skjerm : 1200*1600 UXGA 14" (D), 1400*1050 "?=vet ikke om det er UXGA" 15" (HP)

 

CD/DVD : 8*DVD (D), ?*DVD/CDRW (HP)

 

Grafikk kort : Radeon 7500 4xAGP 32MB (D), ATI Mobility Radeon M6-P, 56 MB. Er det en fordel for batteri å ha en mobility Radeon? Går dette mye ut over hastighet?

 

Videre lurer jeg på om det er noen som har noen erfaringer med disse merkene når det gjelder bærbart utstyr. Kvalitet og service. Jeg kjøpte en bærbar av et noe usæriøst merke en gang, maskina varte i litt over et år (akurat så garantien var ute), vil ikke ha noe sånt igjen!

 

Håper på litt diskusjon :smile:

 

Informasjon om dell maskina :

 

http://commerce.euro.dell.com/dellstore/co...nodhsofferp&v=d

 

informasjon på elkjøp :

 

http://www.elkjop.asap-asp.com/is-bin/INTE...s_vartypes_text

 

(beklager, er ikke jeg som har laget dette rotet, men elkjøp...Funket det?)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jøss, er det kampanjetilbud på Dell 4150 nå igjen?

 

Hva skal du bruke maskina til?

 

Dell har ingen Firewire og kun en USB-port, HP har to USB og Firewire - hvis tilkoplingsmuligheter er av betydning..

 

Mange mener 1600x1200 oppløsning blir alt for lite.

 

 

 

 

[ Denne Melding var redigert av: goggen på 2002-10-27 13:53 ]

Lenke til kommentar

Vel,

 

jeg kommer nok til å bruke den mest til skolearbeid, slik at antall tilkoplingsmuligheter er kanskje ikke så interessant, selv om firewire jo er fristende!

 

Det jeg lurer mest på er vel hvor stor forskjell det vil være i bildekvalitet, med tanke på de ulike typer skjermkort og det at Dell har UXGA skjerm. Er det bare oppløsningen som har noe å si her, eller vil en UXGA gi bedre bilde også på lavere oppløsning?

Lenke til kommentar

Quote:


Det jeg lurer mest på er vel hvor stor forskjell det vil være i bildekvalitet, med tanke på de ulike typer skjermkort og det at Dell har UXGA skjerm. Er det bare oppløsningen som har noe å si her, eller vil en UXGA gi bedre bilde også på lavere oppløsning?


 

Nei, kjøper du UXGA må du nesten kjøre i 1600*1200 etterpå. Kjøpte selv SXGA(1400*1050), dersom jeg setter den til f.eks 1024*864 er det helt tydelig at bildet blir "rart" og det skal visstnok heller ikke være bra for skjermen. Dvs kjøper du UXGA er du mer eller mindre fastlåst med 1600*1200 oppløsning, personlig synes jeg 1400*1050 begynner å bli lite, så jeg ville tenkt med om før jeg kjøpte en 14.1 skjerm på 1600*1200. Jeg kan også tenke meg at det blir lite på en 15", men.. Når det er sagt vil jeg heller ikke anbefale å kjøpe "dårligere" enn UXGA, 1024*864 blir stort fordi du blir som regel sittende litt nærmere en laptop enn en vanlig monitor.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...