Thmas Skrevet 3. september 2006 Del Skrevet 3. september 2006 Jeg lurer på om det pr. dagsdato finnes mange forskjellige steppings på C2D E6600? i så fall whats hot and not? har selv en "SL9S8 Malay" kan noen si noe som er verdt å vite om denne steppingen? dugbar? Lenke til kommentar
Cardinal Skrevet 4. september 2006 Del Skrevet 4. september 2006 SL9S8 er ikke steppingen, men "varenr" eller modellnummer. Steppinga er den siste linja. Min 6600 har L627A1 01. 27 Betyr at den er fra uke 27 og denne uken skal vel være bra oc. Det var en uke som vistnok ikke er så bra oc, men husker ikke helt hvilken det var. Tror det var 24. Lenke til kommentar
Pennywise Skrevet 4. september 2006 Del Skrevet 4. september 2006 SL9S8 er ikke steppingen, men "varenr" eller modellnummer.Steppinga er den siste linja. Min 6600 har L627A1 01. 27 Betyr at den er fra uke 27 og denne uken skal vel være bra oc. Det var en uke som vistnok ikke er så bra oc, men husker ikke helt hvilken det var. Tror det var 24. 6800088[/snapback] Slik det virker nå er det: jo senere produksjonsuke, jo bedre overklokkingsmuligheter. Lenke til kommentar
smy Skrevet 4. september 2006 Del Skrevet 4. september 2006 har uke 23 her noen som vet? Lenke til kommentar
Thmas Skrevet 4. september 2006 Forfatter Del Skrevet 4. september 2006 åååja, søkte p ådet nr og navnet på google. fant sider der de nevnte at dette var stepping så... Lenke til kommentar
Toreal Skrevet 4. september 2006 Del Skrevet 4. september 2006 har uke 23 her noen som vet? 6800589[/snapback] Etter det jeg har sett på nettet er vel det bare uke 25 som ikke har klokket bra Lenke til kommentar
s1gnal Skrevet 4. september 2006 Del Skrevet 4. september 2006 hva er det som gjør at "stepping" har noe å si for hvor godt den klokker opp? hvorfor skulle fabrikken som lager brikkene lage bedre cpu'er en uke, og plutselig første dagen neste uke, dårligere eller enda bedre cpu'er? dette har jeg lurt på lenge Lenke til kommentar
Geir68 Skrevet 5. september 2006 Del Skrevet 5. september 2006 Slik har det vært siden tidenes morgen. Overklokkingsegenskapene endrer seg over tid(prodkuksjonsuker) og sted(hvilkenfabrikk), og overklokkere bruker dette som en rettesnor for å kjøpe CPU'er. Grunnen til at det endrer seg over tid kommer kanskje av renheten på råmaterialet etc. Du er ikke garantert å få en god overklokker ved å kjøpe stepping fra en "god" uke, men muligheten er større . . . Noen "batcher" er bedre enn andre, og jeg vil anta at dette gjelder for alle produksjonsbedrifter. Geir Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå