Greatfaith Skrevet 3. september 2006 Del Skrevet 3. september 2006 Heisann. Jeg går i 3. klasse på videregående, og særemne er rett rundt hjørnet. Til særemne skal vi ha lest 3 bøker, og vi skal skrive et referat til hver bok vi har lest. Første innlevering er nå på onsdag, og derfor spør jeg dere her og nå om hjelp. Jeg har aldri fått en oppgave om å skrive referat før, og jeg lurte på om noen av dere aner hvordan man skriver et referat. Stikkord, eksempler, og veiledning vil jeg bli veldig taknemlig for. -Greatfaith- Lenke til kommentar
Plomma2 Skrevet 3. september 2006 Del Skrevet 3. september 2006 Det er jo bare.. å skrive et referat. Hvem var hovedpersonene, hva skjedde etc. Ca én side per bok. Lenke til kommentar
Greatfaith Skrevet 3. september 2006 Forfatter Del Skrevet 3. september 2006 Ok. Hovedpersoner etc. Takker for svar. Hvis noen andre har noe å tilføye, så er det bare å svare. Lenke til kommentar
Nasse87 Skrevet 10. september 2006 Del Skrevet 10. september 2006 Et referat er rett og slett et kort sammendrag av det boka handler om. Enkelt og greit! :-) (Problemet pleier stort sett å være og få det kort nok og ikke minst, forståelig for de som faktisk ikke har lest boka (viktig å sortere ut de viktiste hendelsene)!) Lenke til kommentar
Camron Skrevet 10. september 2006 Del Skrevet 10. september 2006 Du kan alltids finne et referat på nett og skrive utifra det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå