Gå til innhold

Spm angående flashing av bios

- Cre8or -

Anbefalte innlegg

Hei. Har aldri flasha en bios før og har noen spm angående dette..:

Kan jeg bruke winflash? eller er det bedre å gjøre det fra dos..? (har ikke floppy)

Kan jeg bruke den nyeste oppdateringa eller må jeg begynne på 1.1 - 1.2 osv.. ..?

Har et ASRock Sata2Dual 939 hovedkort..

Takker for svar..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei. Har aldri flasha en bios før og har noen spm angående dette..:

Kan jeg bruke winflash? eller er det bedre å gjøre det fra dos..? (har ikke floppy)

Kan jeg bruke den nyeste oppdateringa eller må jeg begynne på 1.1 - 1.2 osv.. ..?

Har et ASRock Sata2Dual 939 hovedkort..

6794553[/snapback]

Ved flashing av BIOS benyttes et image av biosen. Det vil si at helel biosen byttes ut. Du behøver dermed ikke gå veien via tidligere utgaver som 1.1 -1.2 osv).

Enkelte har problemer med Winflash og foretrekker flashing via bootbar "dos"-diskett.

Detaljer for hvordan du flasher vil du finne på hjemmesiden til pordusenten for ditt kort. Husk å gå infosiden som gjelder ditt hovedkort.

Er det ting i en nyere BIOs som du trenger? Sjekk hva som er rettet å se om dette påvirker din maskin.

Lenke til kommentar
Har også det samme spørsmålet, hvordan får jeg oppgradert biosen til P5W DH Deluxe når jeg ikke har diskett? Står bare fremgangsmåten for diskett der. Kan man bruke en minnepenn? Og hvordan gjør man i såfall dette?

jeg bruker CD, funker fint det.. har asus hovedkort, utrolig enkelt og flashe bios..

ser du har asus også, gå inn på asus.com ,der finner du ut hvordan du gjør det.. det finnes flere måter å flashe på

Endret av Freeman84
Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...