Cursed Skrevet 27. oktober 2002 Del Skrevet 27. oktober 2002 Hallo, er det noen som vet hvordan man finner andre maskiner i et nettverk med router i mandrake 9.0? Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 27. oktober 2002 Del Skrevet 27. oktober 2002 Det kunne kanskje hjulpet meg til å hjelpe deg om jeg hadde skjønt hva du spurte om. Er det routeren som ikke finner maskinene, eller finner du ikke andre maskiner som er koblet til samme netverket? Er de andre maskinene på samme sub-net, eller er det separate subnet? Hvilken router er det snakk om, og hvordan er den konfigurert? Hvis jeg skulle gitt et svar for alle mulige scenario, så hadde jeg fremdeles skrevet nå som du leser dette. Med vennlig hilsen Terje "BlueEAGLE" Monsen Lenke til kommentar
Cursed Skrevet 27. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2002 spørsmålet mitt er atskillig dummere. jeg lurer på hvor & hvordan man finner andre datamskiner. (f.eks. mine nettverksteder) :smile: [ Denne Melding var redigert av: Cursed på 2002-10-27 20:44 ] Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 27. oktober 2002 Del Skrevet 27. oktober 2002 Hvilket operativsystem kjører de andre maskinene? Om de kjører windows, så må du bruke smb (gnomba er fint). Dette på grunn av at M$ har (av ukjent grunn) valgt denne protokollen. Søk på "smb how-to" i din favorittsøkemotor og du vil finne (forhåpentligvis) finne bruksanvisninger. Det distribueres også how-to-er med de fleste linux versjoner. Disse finnes (i redhat og mandrake) i /usr/share/doc/HOWTO/html/en/index.html Håper dette hjelper Terje "BlueEAGLE" Monsen Lenke til kommentar
Eskil87 Skrevet 27. oktober 2002 Del Skrevet 27. oktober 2002 Det var snakk om en maskin med Mandrake 9.0 og en med RedHat 8.0 Lenke til kommentar
Cursed Skrevet 28. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2002 tror jeg fant det ut, får bare vente på at pappa skal komme hjem med den bærbare sin da :smile: eskil: ja, men ikke nå lenger, han kjører jo winxp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå