Gå til innhold

Mulig å fjerne liten ripe i display?

Anbefalte innlegg

Ikke lenge etter at jeg fikk min SE K800 fikk jeg uheldigvis en liten ripe i displayet. Ripen er ca 1 cm lang, men er ikke dyp i det hele tatt. Nesten umulig å kjenne når man drar neglen over, men kan ser den tydelig særlig når bakgrunnen er hvit. Litt avhengig av vinkelen på displayet også.

Siden ripen ikke er så dyp tenkte jeg kanskje det var mulig å "rubbe" eller slipe den på noen måte... Har sett at displayet på telefonen er hevet litt over selve rammen, så det skulle være nok å gå på selvom man fjernet noe.

Er det noen som vet om dette kan la seg fikse på en enkel og grei måte? Ripen er på ingen måte så stor at jeg gidder å investere i et helt nytt display...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heizann Rampelyset :) , jeg har akkurat samme problem med min k800 at det er en liten ripe som plager meg. Jeg anbefaler ikke displex, for jeg har den og den fungerer ikke...Du kan jo kjøpe ny cover til den som jeg har tenkt til å kjøpe på min k800, du kan gå inn på denne linken og finner masse reserve tilbehør til k800;) :cool: Her er linken til siden www.cnn.cn

MVH Raste

Lenke til kommentar

P.S Du kan prøve tannkrem og la det ligge en stund. Fikk det tipset i forigårs og det fungerte helt ok, men tok ikke den ripa som plaget meg på min k800, men prøv så kan du se om den reduserer;)

Hadde akkurat samme spm på forumet for noen dager siden og fikk tannkrem at det hjalp, han sa p.g.a et eller annet sånn slags ''slipemiddel'' i tannkremen..

Lenke til kommentar

Takker for tipset Raste! Både linken og dette med tannkrem. Kan jo begynne med tannkrem, det finnes det iallefall nok av i huset ;) Ripen er svært liten, så det burde være greit å få slipet den ned. Er i utgangspunktet ikke veldig synlig, men blir fort "veldig synlig" når man blir oppmerksom på den...

Lenke til kommentar

Mange sier at grunnen til at Amobil ikke hadde fått det til å virke var at de hadde fulgt bruksanvisningen. Der står det at man skal gni i f.eks 10 minutter, mens de fleste forumbrukere har gnidd mye lenger, og kalrt å bli kvitt ripene. Prøv Displex og gnikk det dobbelt - gjerne trippelt - så lenge som det står på tuben.

Lenke til kommentar

Nå har jeg gnidd med tannkrem siden jeg postet siste post, dvs. omlag 25 minutter. Kan ikke se at ripen har blitt noe redusert... Kanskje jeg har feil tannkremtype :hmm: Tror jeg skal ta en tur innom Clas O. og gi denne Displex'en en sjanse...

Billigere enn å gå til innkjøp av nytt cover, selvom dollaren er lav nå.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...