applemania Skrevet 3. september 2006 Del Skrevet 3. september 2006 Jeg har Netcom, og skal bytte til Telenor eller Tele2 om litt, men jeg lurte på om noen av disse operatørene tilbyr at en kan blokkere et nummer fra å ringe meg? Jeg vil helst ikke bytte nr mitt bare fordi jeg ikke vil at en person skal ringe meg 20 ganger om dagen. Lenke til kommentar
Garegaupa Skrevet 3. september 2006 Del Skrevet 3. september 2006 (endret) Eg var ute for ei tilsvarande problemstilling for ei stund sidan, og det svaret eg fekk då var at det diverre ikkje går an å stengje for eitt enkelt telefonnummer frå operatøren si side. Då må ein i så fall ha ein telefon som er såpass avansert at ein kan få gjort dette gjennom programvaren til telefonen. Eg vonar det ordnar seg for deg likevel! Endret 3. september 2006 av Garegaupa Lenke til kommentar
sforum Skrevet 3. september 2006 Del Skrevet 3. september 2006 Hør med de forskjellige operatørene, mener at de skal ha muligheten til å sperre for nummer. Men hvordan rglene for dette er vet jeg ikke. Det er nok ikke vanskelig å sperre ett nummer fra å ringe deg, men for alt jeg vet kan det jo være operatøren ikke har lov e.l. Lenke til kommentar
jic Skrevet 3. september 2006 Del Skrevet 3. september 2006 Med d500 kunne jeg blokkere sms fra folk jeg ikke ville ha sms av, kanskje i de nyere modell til samsung så kan du blokkere samtaler også. Lenke til kommentar
Blacki Skrevet 3. september 2006 Del Skrevet 3. september 2006 på en del telefoner så kan man velge ringelyd og volum etc. alt etter hvem som ringer. Så en løsnning kan da være å velge en unik ringetone og sette volum på kun den til 0. Eller som med min trødløse telefon så kan jeg spille inn egen ringetone. Og spill inn stilhet(!) og la den være ringetone for dette nr. som plager deg... Lenke til kommentar
applemania Skrevet 3. september 2006 Forfatter Del Skrevet 3. september 2006 (endret) på en del telefoner så kan man velge ringelyd og volum etc. alt etter hvem som ringer. Så en løsnning kan da være å velge en unik ringetone og sette volum på kun den til 0. Eller som med min trødløse telefon så kan jeg spille inn egen ringetone. Og spill inn stilhet(!) og la den være ringetone for dette nr. som plager deg... 6794202[/snapback] Min telefon er alltid på lydløs, så det hjelper meg ingenting. Det er bare så sykt irriterende å få opp "14 tapte anrop, 3 nye mld, 1 mld på talepostkassen" annenhver dag. Vil bare få være i fred, har kommet til det punktet at jeg slår av mobilen 2 dager i strekk, og da får jo ikke andre jeg vil ha kontakt med tak i meg Endret 3. september 2006 av AnAnAs Lenke til kommentar
Garegaupa Skrevet 3. september 2006 Del Skrevet 3. september 2006 (endret) Her er ein tråd eg posta for ei tid sidan om akkurat det same. Eg veit ikkje om det kjem fram noko der som kan vere til hjelp for deg, men her er han i alle fall: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=480509&hl= Endret 3. september 2006 av Garegaupa Lenke til kommentar
Furyfax Skrevet 3. september 2006 Del Skrevet 3. september 2006 Høres litt psycko ut han/hun som gir deg 14 tapte anrop, 3 nye mld, 1 mld på talepostkassen annenhver dag. Tror eg hadde blitt sprø. (eventuelt sprøere) Men det må da kunne være mulig å snakke med mobilopratøren din og forklare dem situasjonen. Håper det ordner seg iallfall! Paul Lenke til kommentar
pOOf Skrevet 3. september 2006 Del Skrevet 3. september 2006 Du må nok kanskje ha en Symbia telefon for så og deretter installere et program du kan fikse det sånn at du kan blokkere nummeret. Lenke til kommentar
sforum Skrevet 3. september 2006 Del Skrevet 3. september 2006 Med d500 kunne jeg blokkere sms fra folk jeg ikke ville ha sms av, kanskje i de nyere modell til samsung så kan du blokkere samtaler også. 6794196[/snapback] den funksjonen likte jeg:) men ikke resten av telefonen..... I hvertfall ikke softwaren jeg fikk etter service.... Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 3. september 2006 Del Skrevet 3. september 2006 Du har tre valg egentlig for å gjøre noe med dette problemet: 1. Si til personen at den skal slutte å ringe/ kontakte deg så mye. 2. Anmelde forholdet til politiet, event. få forbud mot han skal ringe deg 3. Få deg nytt nummer. Lenke til kommentar
applemania Skrevet 10. september 2006 Forfatter Del Skrevet 10. september 2006 Jeg har funnet løsningen, en venn som tipset meg om da jeg fortalte om situasjonen jeg var i. På Sony Ericsson-mobilene kan en blokkere alle innkommende anrop, og opprette en liste som får lov til å ringe til meg. Da får jeg ikke anrop fra andre, men bare de fra listen. Litt kjedelig det, men da blir jeg i hvert fall ikke ringt 20 ganger av den ene personen. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 10. september 2006 Del Skrevet 10. september 2006 Hva slags beskjed får en på svartelista da når han/hun ringer deg? "Abbonenten kan ikke nås"? Lenke til kommentar
applemania Skrevet 10. september 2006 Forfatter Del Skrevet 10. september 2006 (endret) Hva slags beskjed får en på svartelista da når han/hun ringer deg? "Abbonenten kan ikke nås"? 6836259[/snapback] Alle anrop som ikke står på min tillatelsesliste kommer rett til telefonsvar. Pluss at jeg får sett de som har ringt, men det merkes ikke på telefonen annet enn hvis jeg går inn på "tapte anrop". Endret 10. september 2006 av AnAnAs Lenke til kommentar
|Hitman Skrevet 11. september 2006 Del Skrevet 11. september 2006 Du har tre valg egentlig for å gjøre noe med dette problemet: 1. Si til personen at den skal slutte å ringe/ kontakte deg så mye. 2. Anmelde forholdet til politiet, event. få forbud mot han skal ringe deg <- Drastisk. 3. Få deg nytt nummer. <- Også ganske drastisk, spesielt om man liker det nummeret man har. 6798689[/snapback] Dette er det beste tipset. Det er umulig (nesten) for operatører å blokkere for ett enkelt nummer. De fleste nye telefoner har som mange sier blokkering for nummer. Det beste for å sikre seg komplett er å få ett nytt nummer, det er ikke så ille som alle tror. Du leverer jo stort sett sjelden nummeret ditt muntlig lenger uansett, og få satt det så umiddelbart hemmelig, fjernet fra opplysning. //Hit Lenke til kommentar
balltuss Skrevet 11. september 2006 Del Skrevet 11. september 2006 Nokia 6233 har anropssperring som kan slås på ved hjelp av pin2 koden. Her kan man legge inn tillatte numre. Har ikke prøvd den da jeg ikke har behov for det, men kanskje jeg tester det om jeg venter at sjefen skal ringe.... Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 12. september 2006 Del Skrevet 12. september 2006 Flere samsung modeller deriblant E730 kan sperre mot anrop/sms fra valgfrie nummer, ble nevnt at D500 greier det og tidligere. Lenke til kommentar
µT. Skrevet 12. september 2006 Del Skrevet 12. september 2006 Jeg har Netcom, og skal bytte til Telenor eller Tele2 om litt, men jeg lurte på om noen av disse operatørene tilbyr at en kan blokkere et nummer fra å ringe meg? Jeg vil helst ikke bytte nr mitt bare fordi jeg ikke vil at en person skal ringe meg 20 ganger om dagen. 6794082[/snapback] Hvilken telefon har du?.. Jeg vet at det finnes programmet til symbian-telefoner, som sperrer uønskede numre ute. Altså, du har en "Blacklist", og der ligger du inn numre du ikke vil skal ringe deg;) Jeg hadde dette programmet på min mobil før, men det som er ganske typisk er at jeg ikke husker hva det heter.. Jeg skal se om jeg finner det igjen. Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 12. september 2006 Del Skrevet 12. september 2006 Med litt modifisering av programvaren på SE, kan en gjøre "whitelist'en" om til "blacklist". Dvs, at i stedet for at nummerene du legger til er de som kan ringe deg, er de blokkert fra å ringe deg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå