Gå til innhold

Blokkere et nummer?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Eg var ute for ei tilsvarande problemstilling for ei stund sidan, og det svaret eg fekk då var at det diverre ikkje går an å stengje for eitt enkelt telefonnummer frå operatøren si side. Då må ein i så fall ha ein telefon som er såpass avansert at ein kan få gjort dette gjennom programvaren til telefonen.

Eg vonar det ordnar seg for deg likevel! :)

Endret av Garegaupa
Lenke til kommentar

Hør med de forskjellige operatørene, mener at de skal ha muligheten til å sperre for nummer. Men hvordan rglene for dette er vet jeg ikke. Det er nok ikke vanskelig å sperre ett nummer fra å ringe deg, men for alt jeg vet kan det jo være operatøren ikke har lov e.l.

Lenke til kommentar

på en del telefoner så kan man velge ringelyd og volum etc. alt etter hvem som ringer. Så en løsnning kan da være å velge en unik ringetone og sette volum på kun den til 0. Eller som med min trødløse telefon så kan jeg spille inn egen ringetone. Og spill inn stilhet(!) og la den være ringetone for dette nr. som plager deg...

Lenke til kommentar
på en del telefoner så kan man velge ringelyd og volum etc. alt etter hvem som ringer. Så en løsnning kan da være å velge en unik ringetone og sette volum på kun den til 0. Eller som med min trødløse telefon så kan jeg spille inn egen ringetone. Og spill inn stilhet(!) og la den være ringetone for dette nr. som plager deg...

6794202[/snapback]

Min telefon er alltid på lydløs, så det hjelper meg ingenting. Det er bare så sykt irriterende å få opp "14 tapte anrop, 3 nye mld, 1 mld på talepostkassen" annenhver dag. Vil bare få være i fred, har kommet til det punktet at jeg slår av mobilen 2 dager i strekk, og da får jo ikke andre jeg vil ha kontakt med tak i meg :(

Endret av AnAnAs
Lenke til kommentar

Høres litt psycko ut han/hun som gir deg 14 tapte anrop, 3 nye mld, 1 mld på talepostkassen annenhver dag. Tror eg hadde blitt sprø. (eventuelt sprøere)

Men det må da kunne være mulig å snakke med mobilopratøren din og forklare dem situasjonen.

Håper det ordner seg iallfall!

Paul

Lenke til kommentar
Med d500 kunne jeg blokkere sms fra folk jeg ikke ville ha sms av, kanskje i de nyere modell til samsung så kan du blokkere samtaler også.

6794196[/snapback]

den funksjonen likte jeg:) men ikke resten av telefonen..... I hvertfall ikke softwaren jeg fikk etter service....

Lenke til kommentar

Jeg har funnet løsningen, en venn som tipset meg om da jeg fortalte om situasjonen jeg var i. På Sony Ericsson-mobilene kan en blokkere alle innkommende anrop, og opprette en liste som får lov til å ringe til meg. Da får jeg ikke anrop fra andre, men bare de fra listen. Litt kjedelig det, men da blir jeg i hvert fall ikke ringt 20 ganger av den ene personen.

Lenke til kommentar
Hva slags beskjed får en på svartelista da når han/hun ringer deg?

"Abbonenten kan ikke nås"?

6836259[/snapback]

Alle anrop som ikke står på min tillatelsesliste kommer rett til telefonsvar. Pluss at jeg får sett de som har ringt, men det merkes ikke på telefonen annet enn hvis jeg går inn på "tapte anrop".

Endret av AnAnAs
Lenke til kommentar
Du har tre valg egentlig for å gjøre noe med dette problemet:

1. Si til personen at den skal slutte å ringe/ kontakte deg så mye.

2. Anmelde forholdet til politiet, event. få forbud mot han skal ringe deg <- Drastisk.

3. Få deg nytt nummer. <- Også ganske drastisk, spesielt om man liker det nummeret man har.

6798689[/snapback]

Dette er det beste tipset. Det er umulig (nesten) for operatører å blokkere for ett enkelt nummer. De fleste nye telefoner har som mange sier blokkering for nummer. Det beste for å sikre seg komplett er å få ett nytt nummer, det er ikke så ille som alle tror. Du leverer jo stort sett sjelden nummeret ditt muntlig lenger uansett, og få satt det så umiddelbart hemmelig, fjernet fra opplysning.

//Hit

Lenke til kommentar
Jeg har Netcom, og skal bytte til Telenor eller Tele2 om litt, men jeg lurte på om noen av disse operatørene tilbyr at en kan blokkere et nummer fra å ringe meg? Jeg vil helst ikke bytte nr mitt bare fordi jeg ikke vil at en person skal ringe meg 20 ganger om dagen.

6794082[/snapback]

Hvilken telefon har du?.. Jeg vet at det finnes programmet til symbian-telefoner, som sperrer uønskede numre ute. Altså, du har

en "Blacklist", og der ligger du inn numre du ikke vil skal ringe deg;) Jeg hadde dette programmet på min mobil før, men det

som er ganske typisk er at jeg ikke husker hva det heter..

Jeg skal se om jeg finner det igjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...