kizzykazz Skrevet 3. september 2006 Del Skrevet 3. september 2006 (endret) Hei! Har i ca ett år hatt Bluecom. Har ingenting å sei på Bluecom, dei leverer sakene sine. Men synst at å betale 349,- kr i månden for 1500/300 er litt for dyrt. Har sjekka linja på online.no, og eg kan ha 2000/300 som max. Derfor har eg lyst å oppgradere til den hastigheita, og det må koste max 349 kr månden. Bur litt utpå bygda, så det må vere ISPar som leverar litt rundt på Telenor sitt nett. Men vil IKKJE ha Telenor, etter alt eg har høyrt om dei. Ser meg litt rundt på dinside.no , etter prisar og slikt Takk for svar EDIT: Freewave, treng litt erfaringer rundt dei. Ser veldig bra ut egentleg, fine prisar med gode hastighetar 2200/350 for 298,- kr månden! Sjekka med telefonnr. og kan også få bredbånd frå freewave Endret 3. september 2006 av kazzkizz Lenke til kommentar
netphreak Skrevet 3. september 2006 Del Skrevet 3. september 2006 De aller fleste ADSL leverandører bare videreselger telenor sine tjenester - de benytter ikke eget utstyr, altså er det en Telenor linje du får Unntak er f.eks. Nextgentel (og jeg mener å huske at Catch/Bluecom og Tele2 også delvis benytter eget utstyr. Lenke til kommentar
kizzykazz Skrevet 9. september 2006 Forfatter Del Skrevet 9. september 2006 Freewave ja Brukar dei DHCP? Har dei Pppoe, eller noko sann, slik telenor har? Lenke til kommentar
Breiker Skrevet 9. september 2006 Del Skrevet 9. september 2006 De aller fleste ADSL leverandører bare videreselger telenor sine tjenester - de benytter ikke eget utstyr, altså er det en Telenor linje du får Unntak er f.eks. Nextgentel (og jeg mener å huske at Catch/Bluecom og Tele2 også delvis benytter eget utstyr. 6794285[/snapback] Hvis jeg ikke husker feil så driver tele2 og bygger eget adsl nett nå. Lenke til kommentar
kizzykazz Skrevet 9. september 2006 Forfatter Del Skrevet 9. september 2006 Ok. Er freewave.no sida nede for tida? Er det andre eg børr vurdere, altså internettleverandørar? Lenke til kommentar
tunam85 Skrevet 9. september 2006 Del Skrevet 9. september 2006 De bruker Pppoe ja.Er bare å kople seg på nett da Freewave har lagt inn brukernavn og passord fra før.Dette er Billion bipac 5102s. Lenke til kommentar
kizzykazz Skrevet 9. september 2006 Forfatter Del Skrevet 9. september 2006 Er det ikkje noko negativt med Pppoe? Kva er det til? Lenke til kommentar
Glenn Skrevet 9. september 2006 Del Skrevet 9. september 2006 (endret) Er det ikkje noko negativt med Pppoe? Kva er det til? 6832391[/snapback] Er ikke noe problem med PPPoE i dag da det er lagt inn PPPoE-client i routermodemet. Før var det et problem fordi man måtte koble seg opp på pcen hver gang man skulle på nett. (PPPoE er en slags oppringing av nettet ditt). PPPoE anses som et problem for mange, men det er egentlig ikke et problem når det er i routeren. PPPoE brukes som autorisering, for at ISP'en skal kunne identifiseres før du sendes på nett. Selve PPPoE-oppkoblinga tar ca 5 sekunder. PPPoE står for "Point-to-Point Protocol over Ethernet". http://en.wikipedia.org/wiki/PPPoE BlueCom, som du sier du har nå, bruker DHCP. Det vil si at du får IP når du kobler i kabelen rett fra modemet. Ingen innstillinger du trenger her. DirectConnect bruker også DHCP. Hvilken linje er det du er ute etter? Start.no har gode priser også, har du sjekket disse? Endret 9. september 2006 av MrGlenn Lenke til kommentar
kizzykazz Skrevet 9. september 2006 Forfatter Del Skrevet 9. september 2006 Ok. Er ute etter ei linje på max 2000/300, fordi at linja vår ikkje taklar meir her heime. Har sett litt på freewave si 2200/320 hastighet. Ja, viktig er prisen. 298 kr for freewave linja. Har no 1200/200 (noko i den dur) med BlueCom til 349,- Pengar å spare! Lenke til kommentar
CSM Skrevet 9. september 2006 Del Skrevet 9. september 2006 Bare hold deg unna NGT. De trenger ikke flere på linjene sine, de har jo ikke sjangs til å følge opp eksisterende kunder engang! Telenor er grådige, men stabile ihvertfall. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 9. september 2006 Del Skrevet 9. september 2006 Bare hold deg unna NGT. De trenger ikke flere på linjene sine, de har jo ikke sjangs til å følge opp eksisterende kunder engang! Telenor er grådige, men stabile ihvertfall. 6832496[/snapback] Det med telenor er helt avhengig av hvor du bor.. Har hatt mine bannesord til dem pga. Downtime osv når det minst passer meg.. Lenke til kommentar
kizzykazz Skrevet 9. september 2006 Forfatter Del Skrevet 9. september 2006 Telenor sine heimesider gidd eg berre gå inn på for å sjekke om eg kan få større hastighet på linja Då held eg meg vekke fra NGT. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå