Haraldson Skrevet 3. september 2006 Del Skrevet 3. september 2006 Sveiseblind var litt å ta i. Man skvetter litt, er litt forfjamsa, banner litt - men sveiseblind? Ble ikke jeg i alle fall. Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 3. september 2006 Del Skrevet 3. september 2006 Så lenge alle holder samme hastighet har vi ikke noe problem. Det er ikke farlig å ligge i 120-130 på en 4-felt motorveg hvis alle gjør det. Motorveiene kunne fått mye høyere hastigheter også heller vært litt strengere i boligområder etc. Lenke til kommentar
pizzafordi Skrevet 3. september 2006 Del Skrevet 3. september 2006 kjøp, ingen som kan merke noe sånt. det er jo bare en forsiking i tilfelle du glemmer deg ut på en vant strekning hvor det er 1000 boxer, det er nok slit fra jobb og familie så skal du i tillegg kjøre på nåler anspent som faen. nei lov og lov ta deg en heroin sprøyte og slapp av med denne sprayen, faen ass. hva faen er det vi trillioner holder på med daglig fra a til b. spammer unger og verner om 100000 nye lover. erke snakk om å kjøre jetski på veien, kun et dose heroin i greit tempo på god vei. slapp av ass. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 3. september 2006 Del Skrevet 3. september 2006 (endret) chills: Så klart er det farligere, det blir vanskeligere å holde oversikten jo fortere ting skjer, og konsekvensene blir bare større samtidig som speedometer viser høyere tall, f.eks. om vi tenker oss en kræsj. Endret 3. september 2006 av Mr.Berg Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 3. september 2006 Del Skrevet 3. september 2006 TopGear gjorde en test med de britiske fotoboksene og de ble ikke utløst ved 160mph når de kjørte som faen med en TVR Tuscan S. 6793659[/snapback] den episoden så jeg og, men var det ikke 280km/t da? eller er det bare jeg som er helt på jordet nå? 6798774[/snapback] 160mph = 257,5km/h. Det er forskjell på mph og kph Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 3. september 2006 Del Skrevet 3. september 2006 chills: Så klart er det farligere, det blir vanskeligere å holde oversikten jo fortere ting skjer, og konsekvensene blir bare større samtidig som speedometer viser høyere tall, f.eks. om vi tenker oss en kræsj. 6798811[/snapback] Så trenger heller ikke utgangspunkte være at vi kommer til å krasje da. Går fint an å ligge i 120 uten at det blir uoversiktelig! 80 er litt lite, har kjørt på veier som burde hatt 30. Utenfor tettbygd strøk er jo faen alt 80, noe vi kunne at alle andre steder. Kjør etter forholdene. Så kan heller politiet vurdere enkelt saker, så teller heller sunn fornuft fremfor noen paragrafer som ikke hører hjemme noen sted. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 3. september 2006 Del Skrevet 3. september 2006 Utgangspunktet var hvor vidt det er farlig eller ikke, bare man holder samme hastighet som bilene rundt. En av farene ved å kjøre bil er absolutt å kollidere. Lenke til kommentar
Mr_Transam Skrevet 4. september 2006 Del Skrevet 4. september 2006 Blir det ikke også laget slike "stealth plates" som kjører en strøm gjennom skiltholderen som igjen gjør skiltet usynlig? Lenke til kommentar
VegardStr Skrevet 4. september 2006 Del Skrevet 4. september 2006 Kanskje det, men jeg siktet til de som ligger i 130 og hiver seg på bremsen fordi de tror det hjelper ... 6798759[/snapback] det hjelper, kommer man under 110 i 80 sona har man vertfall lappen fortsatt. Lenke til kommentar
Magpal Skrevet 4. september 2006 Del Skrevet 4. september 2006 Blir det ikke også laget slike "stealth plates" som kjører en strøm gjennom skiltholderen som igjen gjør skiltet usynlig? 6801931[/snapback] Høres meget usansynlig ut. Hvorfor skulle platen bli "usynlig" for kameraer når det går strøm igjennom? Da ville også ledninger etc. blitt usynlige. Lenke til kommentar
Mr_Transam Skrevet 4. september 2006 Del Skrevet 4. september 2006 Nei altså, den finnes. det vet jeg.. Og jeg var på hjemmesiden i stad (har dårlig tid nå så jeg legger den opp i morgen), men de er ikke tilgjengelige for salg nå. Så jeg bare lurte på om noen hvisste om det var andre produsenter av den... Lenke til kommentar
toth Skrevet 5. september 2006 Del Skrevet 5. september 2006 (endret) Såkalte "stealth plates" selges her: http://www.integrale.demon.co.uk/stealth/car.htm Om det funker, eller om dette er nok et super-produkt-svindel-forsøk vet jeg ikke.. Endret 5. september 2006 av toth Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 5. september 2006 Del Skrevet 5. september 2006 (endret) Er nok det. Skal inn nye skilter snart slik at ting blir ennda vanskligere. Samt skal gjenomsnittsfart målere inn på strekninger.... Fotobokser står ikke der for at du skal få bot i første omgang. Står der for å øke trafikksikkerheten. På strekninger der fotobokser er innført har antal ulykker gått ned... Så om det er du som taper på å kjøre for fort er ikke sikkert. Kan være den som kommer i motsatt kjørefelt.... Endret 5. september 2006 av VikinGz Lenke til kommentar
toth Skrevet 5. september 2006 Del Skrevet 5. september 2006 Om slike stealth-plates funker, vil de jo funke like godt selv om det går på gjennomsnittsmåling, så lenge man skjuler skiltet foran én av boksene. Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 5. september 2006 Del Skrevet 5. september 2006 Man kan jo liksågodt stoppe og sette på en svart teip... Lenke til kommentar
ghost7 Skrevet 5. september 2006 Del Skrevet 5. september 2006 Er nok det. Skal inn nye skilter snart slik at ting blir ennda vanskligere. Samt skal gjenomsnittsfart målere inn på strekninger....Fotobokser står ikke der for at du skal få bot i første omgang. Står der for å øke trafikksikkerheten. På strekninger der fotobokser er innført har antal ulykker gått ned... Så om det er du som taper på å kjøre for fort er ikke sikkert. Kan være den som kommer i motsatt kjørefelt.... 6806275[/snapback] Gjennomsnittsmåling = kommunisme(kgb tiden i rusland der folk ikkje kunne fise utan at noken visste om der) og overvåking! ikkje lenge til du får målt gjennomsnittsfarten din uansett kor du skal i landet. det er gale nok at ein må rekne med ein gjennomsnittsfart på 60km/t i norge! Det er nok veger her i landet der hastigheter på 100-120 er absolutt trygge. Digitale fotobokser med gjennomsnittsmålinger er eit steg nærmere totalovervåking som etterkvart medfører ganske rare lover... Lenke til kommentar
Mr_Transam Skrevet 5. september 2006 Del Skrevet 5. september 2006 Såkalte "stealth plates" selges her: http://www.integrale.demon.co.uk/stealth/car.htmOm det funker, eller om dette er nok et super-produkt-svindel-forsøk vet jeg ikke.. 6806269[/snapback] "Shop Closed" Lenke til kommentar
Camron Skrevet 5. september 2006 Del Skrevet 5. september 2006 Spurte i en annen tråd og, men kan ikke fotobokser lures ved at man kjører i motsatt kjøreretning? Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 5. september 2006 Del Skrevet 5. september 2006 Spurte i en annen tråd og, men kan ikke fotobokser lures ved at man kjører i motsatt kjøreretning? 6807396[/snapback] Det kan de sikkert, men spør deg selv: Er det i grunnen noen særlig god ide? Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 5. september 2006 Del Skrevet 5. september 2006 Blir det ikke også laget slike "stealth plates" som kjører en strøm gjennom skiltholderen som igjen gjør skiltet usynlig? 6801931[/snapback] Disse såkalte "stealth plates" er nok bare svindel og fanteri. De prøvde ut disse stealth plates'ene på mythbusters og det hjalp ikke i det hele tatt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå