Gå til innhold

Bully bytter navn

Dunedain

Anbefalte innlegg

Canis Canem Edit

a_med_CCE_PS2_FOB_BBFC_15_TBC.jpg

Canis Canem Edit er det nye navnet på R* kommende spill. Navnet er latisk og betyr "hund spiser hund", noe som også er mottoet for Bullworth Academy, skolen der spillet foregår.

Vi tror nok at Rockstar velger å bytte spillets navn for å slippe noe av den harde kritikken som sikkert ellers ville ha vært der.

Er det så positivt å forandre navn så kort før lansering?

EDIT: Glemte linken.

Endret av Dunedain
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Med tanke på kor mykje styr det har vore rundt dette spelet i USA er det kanskje ikkje så rart visst dei byttar namn. Mange ville nok vere svært skeptiske til å kjøpe det som følgje av all negativ omtale, men på den andre sida er det sikkert ein del som vil teste det ut av denne grunn.

Spelet klarer sikkert sikkert greit uansett kva det heiter. Det er jo tross alt Rockstar som står bak.

Lenke til kommentar

Å bytte navn så close til release virker på meg meget rart. Nå har jo spillet et navn som bare et fåtall vil huske og enda færre forstå.

Når dette er sagt så er Canis ..... et spill jeg virkelig ser frem til. Spillet virker til å være litt lik GTA i oppbyggingen dog uten all volden, og det ser også ut til å ha en sterk historie med masse humor.

På Ign ligger det fire filmer av spillet, som i allefall trigger meg mye.

http://media.ps2.ign.com/media/746/746536/vids_1.html

Lenke til kommentar

Jeg tror det bytter navn for å unngå mest mulig negativ pr men det er bare min teori.

Skjønner ikke vitsen. Det nye navnet er jo temmelig intetsigende i land hvor skoler ikke har latinske mottoer, og det er jo ikke sikkert potensielle kjøpere som ønsket seg spillet "Bully" har fptt med seg navneskiftet engang.

En merkelig vri hvis sant.

6794134[/snapback]

Nemlig, det er mer intetsigende og forhåpentligvis slipper vi kommentarer som "mobbespill til PS2" osv, siden det ikke lenger heter Bully.

Endret av Captain_Nintendo
Lenke til kommentar
Jeg tror det bytter navn for å unngå mest mulig negativ pr men det er bare min teori.

Skjønner ikke vitsen. Det nye navnet er jo temmelig intetsigende i land hvor skoler ikke har latinske mottoer, og det er jo ikke sikkert potensielle kjøpere som ønsket seg spillet "Bully" har fptt med seg navneskiftet engang.

En merkelig vri hvis sant.

6794134[/snapback]

Nemlig, det er mer intetsigende og forhåpentligvis slipper vi kommentarer som "mobbespill til PS2" osv, siden det ikke lenger heter Bully.

6795838[/snapback]

Men det er vel bare utenfor USA de skifter navn? Tviler på spillet vil få dårligere mottakelse i f.eks. Tyskland om de bytter navn fra Bully til noe latinsk. Men men, de har sikkert bedre greie på disse tingene enn meg.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...