Profeten Skrevet 3. september 2006 Del Skrevet 3. september 2006 Kjøpte meg nettopp min første MMS-telefon, spanderte på meg BenqSiemens EL71. Jeg er veldig fornøyd med telefonen, men fikk ikke til å sende/motta MMS, selv etter å ha mottatt konfigurasjonsfilen fra operatør (Combitel). Jeg sjekket at alle innstillingene var rett, proxy var listet rett og alt sånt. Men så kom jeg på å skru på EGPRS (som jeg har forstått er EDGE), og da fungerte det smertefritt. Så nå viser det et GPRS-ikon oppe i venstre hjørne på displayet, men betyr det at den alltid skal være på for å motta MMS? Og kommer dette til å bli en stygg overraskelse på neste regning? PS: Beklager om dette er skikkelig newbie-spørsmål, men jeg vil bare være på den sikre siden Lenke til kommentar
TheScirocco Skrevet 3. september 2006 Del Skrevet 3. september 2006 (endret) Kjøpte meg nettopp min første MMS-telefon, spanderte på meg BenqSiemens EL71. Jeg er veldig fornøyd med telefonen, men fikk ikke til å sende/motta MMS, selv etter å ha mottatt konfigurasjonsfilen fra operatør (Combitel). Jeg sjekket at alle innstillingene var rett, proxy var listet rett og alt sånt. Men så kom jeg på å skru på EGPRS (som jeg har forstått er EDGE), og da fungerte det smertefritt. Så nå viser det et GPRS-ikon oppe i venstre hjørne på displayet, men betyr det at den alltid skal være på for å motta MMS? Og kommer dette til å bli en stygg overraskelse på neste regning? PS: Beklager om dette er skikkelig newbie-spørsmål, men jeg vil bare være på den sikre siden 6793283[/snapback] MMS faktureres per stykk og ikke per mengde data. Du vil derfor ikke bli belastet for å ha på GPRS så lenge du ikke surfer på nett/wap osv. Det eneste du tjener på å så av GPRS er litt mindre srømforbruk. Endret 3. september 2006 av TheScirocco Lenke til kommentar
Bibben Skrevet 3. september 2006 Del Skrevet 3. september 2006 (endret) Jeg har en Siemens S75, og der må GPRS være aktivert for å motta og sende MMS. Ikonet vises derfor på displayet. Endret 3. september 2006 av Bibben Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå