Gå til innhold

Logitech Z-5500 og kabler

Anbefalte innlegg

Hei

Kunne gjerne trengt litt hjelp...

Har kjøpt meg dette lydanlegget, primært til pc'n.

Har en bærbar pc med kun en lydinngang. Til dette anlegget følger det med 3 kabler.

Hva skal jeg gjøre? Må jeg kjøpe et eksternt lydkort? Ser det står noe om digitale innganger på anlegget også...

Har fått høre at lydkortet på de bærbare er elendige uansett, så det beste e rkanskje å kjøpe et eksternt lydkort?

Har dere tips på hvilket eksternt jeg bør velge? må være 3 innganger :thumbup:

Håper dere vil hjelpe meg

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-rXRozPkg

Det hadde hjulpet om du hadde kommet med et modellnavn på den bærbare.

Kanskje du er heldig, og den bærbare har optisk spdif (toslink) ut i minijack-format (som også fungerer som vanlig minijack). Da trenger du i så fall bare en liten overgang/adapter og litt toslinkkabel så er du i gang (siden Z-5500 har optisk inn).

Det er jo ikke noe i veien for å kun bruke en av kablene med settet som følger med heller, men du vil jo ikke få surround, kun stereo (høyre/ventre front).

Siste utvei er jo å kjøpe nytt eksternt lydkort. Det billigste er vel å kjøpe USB-basert, og her er et par eksempler:

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=304754

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=303120

Lenke til kommentar

Ser forøvrig det er skrevet litt om kabler og dette lydanlegget fra før:

Kan noen fortelle meg forskjellen mellom de forskjellige kablene man kan kjøpe?

Hvis jeg vil koble dette anlegget til TV og DVD spiller, i tillegg til PC'n, hvilke kabler må jeg kjøpe i tillegg?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-rXRozPkg

Det kommer ann på hva slags inn/utganger det er på DVD'en og TV'en din det.

Hvis du bruker de tre kablene som fulgte med til den bærbare (via USB lydkortet), så har du to ledige kontakter igjen på Z-5500, som begge er digitale. Optisk (TOSLink) og Digital Coax.

DVD-spilleren din har sikkert en av disse, og kan kobles til Z-5500.

TV'en kan kanskje kobles til å gå via DVD-spilleren, men dette er langt fra sikkert.

Lenke til kommentar

Takk for svar

Rimelig amatør på området nemlig :)

Jeg vil få surround på anlegget når jeg får det digitale lydkortet og kobler til?

Skal gå til innkjøp av dvd spiller snart, kanskje jeg får kjøpt en som også gjør at TV'n kan brukes til dette anlegget?

Kan man koble en optisk kabel via en jack til pcn fra surround anlegget?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...