Lapsy Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 (endret) Jeg formaterte akuratt pc'n min. Jeg har 2 harddisker, en WD 160GB og en WD200GB. jeg formaterte bare 160giggeren ettersom det der den med windows på. Det burde jo gå bra men det gjorde det ikke. Formaterte fra XP Pro cracket til XP Home fra en ubrukt pc jeg hadde liggende. Når jeg åpner diskmgmt.msc vises den, men den vises som en dynamisk disk og det står jeg må formatere den for å få tilgang til den. Men jeg skulle gjerne hatt en måte der jeg kunne ha beholdt filene mine :> Endret 2. september 2006 av gran3 Lenke til kommentar
Lapsy Skrevet 6. september 2006 Forfatter Del Skrevet 6. september 2006 Bump Jeg vil gjerne ha filene mine :'( Lenke til kommentar
PerB Skrevet 6. september 2006 Del Skrevet 6. september 2006 Hvilken servicepack benytter du? Lenke til kommentar
Lapsy Skrevet 8. september 2006 Forfatter Del Skrevet 8. september 2006 Service pack 2 Lenke til kommentar
amaab Skrevet 8. september 2006 Del Skrevet 8. september 2006 Har du installert windows igjen og finner ikke den andre harddisken din? Lenke til kommentar
holvik Skrevet 8. september 2006 Del Skrevet 8. september 2006 Tror ikke Home støtter dynamiske disker. Lenke til kommentar
amaab Skrevet 8. september 2006 Del Skrevet 8. september 2006 Tror ikke Home støtter dynamiske disker. 6827586[/snapback] Det er riktig. http://support.microsoft.com/kb/314343/ Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 8. september 2006 Del Skrevet 8. september 2006 Det er riktig som det bemerkes fra de andre brukere om dynamisk og xphome. Disken din var initialisert under WinXp Pro som dynamisk (noe som xppro er glad i å gjøre) og har fått et system ID (system ID bestemmer hvilket volum type du har på disken). System ID 0x42 som er byte offset 0x01C2 på partition table på disken din kan ikke behandles av xpHome. Derfor får du den meldningen du får. Det går å fikse det men du må vite litt mer om hvordan partition table ser ut på disken din. Det enkleste dog for deg er å få disken din under xppro igjen., kopiere ta vare på det du vil for så å slette partition og initialisere disken under xpHome som basic eller som en extended partition hvor du kan opprette mange logiske volumer. Lenke til kommentar
xm8 Skrevet 9. september 2006 Del Skrevet 9. september 2006 En liten thread-hijack: Gjelder dette også for eksterne USB harddisker? Jeg har 2 eksterne usb disker som jeg lagrer allt på, som jeg ikke har formatert og er brukt som de er rett ut av pakken. OS er XP Pro på systemdisken, får jeg da problemer med å lese disse diskene når jeg kobler dem til den nye maskinen min som har XP Home? Beklager hvis jeg har kapret tråden, men jeg tenkte det var bedre å spørre her isteden for og lage en ny tråd... Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 9. september 2006 Del Skrevet 9. september 2006 Les hva problemet er. Dynamiske NTFS-disker støttes ikke av Home. Er diskene dine dynamiske NTFS-disker kan du få problemer, er de ikke dynamiske NTFS-disker er det mindre sjanse for at du får problemer. Lenke til kommentar
xm8 Skrevet 9. september 2006 Del Skrevet 9. september 2006 (endret) Når jeg ser i Diskbehandling så er den ene disken, Type: Standard, Filsystem: NTFS og den andre Type: Standard, Filsystem: FAT32. Hvor kan jeg se om diskene er dynamiske? Endret 9. september 2006 av xm8 Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 9. september 2006 Del Skrevet 9. september 2006 Kjør diskmgmt.msc og se hva som står helt til venstre for hver disk. Som du ser er ikke mine fire i denne maskinen dynamiske, men "basic". Dynamiske disker er det få og ingen grunner til å bruke for de aller fleste. Lenke til kommentar
xm8 Skrevet 9. september 2006 Del Skrevet 9. september 2006 Det står standard på alle diskene. Kan jeg da gå ut i fra at det vil stå det samme når jeg kobler dem til XP Home maskinen min? Uansett; takk for hjelpen! Lenke til kommentar
Lapsy Skrevet 10. september 2006 Forfatter Del Skrevet 10. september 2006 (endret) Jaja, takk for all hjelpen. Da vet jeg hva jeg det til neste gang Får se å skaffe meg en XP Pro CD da Endret 10. september 2006 av gran3 Lenke til kommentar
Boller_brus Skrevet 29. oktober 2006 Del Skrevet 29. oktober 2006 (endret) Nå har jeg formatert og har dermed måttet installere win 2000 fordi jeg ikke har en gyldig win xp pro key. Begge lagringsdiskene er dynamiske. den ene sata disken fungerer faktisk i win 2000 men den andre hdi disken er unreadable Hvis jeg nå kjøper en win xp pro key og instalerer dette igjen vil jeg få tilgang til alle tingene på diskene mine da ? Hilsen *en som er litt fortvilet* Endret 29. oktober 2006 av Boller_brus Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 29. oktober 2006 Del Skrevet 29. oktober 2006 Hei, har du lagt inn BigLBA strengen i registeret som er beskrevet i stickyen i denne kategorien? (øverst i kategorien) For dersom disken er over 123 GB kan det være Windows 2000 ikke vil kunne lese den. Husk også å oppdater til Servicepack 4. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå