Gå til innhold

Hva skremte deg mest som barn?


Cheshire Cat

Anbefalte innlegg

Ser at folk har satt stemningen med heffalompen osv. var vel redd for dem jeg også, men selv var jeg mest redd for telefonkiosker. For sommeren før jeg begynte i skolen opplevde jeg å være 15 meter unna en telefonboks som ble sprengt i luften med en mann og dame i... "Boom and they were all over the place" Går vel heller under "traumatisk opplevelse" men kan egentlig ikke huske noe annet som skremte meg mer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Var sånn et vann ved siden av huset jeg bodde i, å der var det sånn monster eller noe som ble kalt "Nøkken". Gikk aldri dit aleine :wow:

 

(Var jo bare noe foreldrene våre diktet opp for å holde oss unna, men det funka hvertfall ;) )

6794386[/snapback]

nøkken er en menneske-lignende skapning som lever i dype mørke tjern!

jeg var og drit redd for nøkken da jeg var liten, eller egentlig så er jeg fortsatt ganske redd for han :confused:

Lenke til kommentar

levende trær(sånne som bestermor piletre) er skremmende, man vet aldri hva som befinner seg inne trestammene...

 

men, det som har skremt meg mest av alt, er en historie jeg hørte da jeg var liten om en gammel mann som var soldat. han hadde sett at kompisene ble skutt, og fikk psykiske problemer etter det. han rømte fra krigen, men kom seg aldri helt hjem på grunn av at han gikk seg bort på veien. nå bor han inni skogen, som tilfeldigvis ikke ligger langt unna det stedet vi bor. han kommer kun ut etter at det har blit mørkt, for å fiske i den lille innsjøen som ligger midt inne i skogen.

 

det har vært mange netter jeg ikke har fått sove... tenk å gjøre noe slikt mot en syv år gammel jente :ermm:

Lenke til kommentar
levende trær(sånne som bestermor piletre) er skremmende, man vet aldri hva som befinner seg inne trestammene...

 

men, det som har skremt meg mest av alt, er en historie jeg hørte da jeg var liten om en gammel mann som var soldat. han hadde sett at kompisene ble skutt, og fikk psykiske problemer etter det. han rømte fra krigen, men kom seg aldri helt hjem på grunn av at han gikk seg bort på veien. nå bor han inni skogen, som tilfeldigvis ikke ligger langt unna det stedet vi bor. han kommer kun ut etter at det har blit mørkt, for å fiske i den lille innsjøen som ligger midt inne i skogen.

 

det har vært mange netter jeg ikke har fått sove... tenk å gjøre noe slikt mot en syv år gammel jente :ermm:

6794705[/snapback]

 

 

Hyggelig gjort :tease:

Lenke til kommentar

Jeg var vel en åtte-ni år den gangen.

 

Fritidsklubben hadde dratt oss med til en hytte et par kilometer inn i skogen. Uten elektrisitet eller innlagt vann. Og på kvelden var det selvfølgelig duket for spøkelseshistorier fra lederene.

 

Den skumleste var om noen aliens som hadde vært på jorda tidligere, men hadde mistet av av sine egne på vei hjem. Denne hadde da "kledd" seg ut som menneske. For å finne den siste, hadde de som dro kommet tilbake, og gikk og sugde sjela ut av mennensker i skogen ved å kysse dem. De gikk i lange svarte kapper, og det eneste man kunne se var lysende øyne. Det bildet jeg fikk i hodet lignet veldig på de dementorene(?) fra Harry Potter.

 

Jeg fikk ikke sove på den turen...

 

Bortsett fra det så var det vel Pompel og Pilt og den skrekkfilmen med en dukke fra slutten av 80/ begynnelsen av 90-tallet. The thing elns..

Lenke til kommentar

Jeg var redd for troll, slike det fortelles om i eventyrene.

Var vel slik fordi jeg likte veldig godt de eventyrene, og leste de ofte, og en gammel dame som bor like ved meg brukte å fortelle om dem, også gikk vi tur og hun kunne fortelle at det bodde troll forskjellige steder vi gikk, til slutt turte jeg ikke gå til barnehagen alene. :cry:

Edit: skrivefeil

Endret av Suncurtain
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...