Gjest member-101642 Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 Er det mulig å lage en egen CSS som benyttes når brukere av IE besøker siden? Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 Søk etter conditional comments på google eller forumet... Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 3. september 2006 Del Skrevet 3. september 2006 (endret) Det enkleste er vel å gjøre slik hvis du har tilgang på PHP: <?php $accept_array = explode(',', $_SERVER['HTTP_ACCEPT']); if (in_array('application/xhtml+xml', $accept_array)) { $stylesheet = 'style'; } else { $stylesheet = 'ie'; } ?> <link rel="stylesheet" type="text/css" href="<?php echo $stylesheet; ?>.css"> Endret 3. september 2006 av endrebjorsvik Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 3. september 2006 Del Skrevet 3. september 2006 Tja, med den koden der tar du jo faktisk utgangspunkt i at man kjører XHTML 1.1, men hva med hvis man kjører vanlig HTML, altså text/html? Conditional comments er det letteste hvis man kun skal ha eget stilsett for IE: <!--[if IE]> <link rel="stylesheet" href="styleie.css" type="text/css" media="screen"> <![endif]--> Synes nå jeg. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 3. september 2006 Del Skrevet 3. september 2006 Tja, med den koden der tar du jo faktisk utgangspunkt i at man kjører XHTML 1.1, men hva med hvis man kjører vanlig HTML, altså text/html? 6793942[/snapback] Tenkte mer på at IE ikke støtter application/xhtml+xml, mens Opera og Firefox gjør det. Men det kan godt være at Conditional comments er enklere. Hvis det fungerer perfekt i det eksempelet du viser så er det vel ikke noe som er enklere enn det. Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 3. september 2006 Del Skrevet 3. september 2006 Jeg skjønte hva du tenkte på, men application/xhtml+xml forutsetter jo at man kjører en XHTML 1.1 DTD og mime-type deretter, men det er det jo ikke alltid man gjør Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 3. september 2006 Del Skrevet 3. september 2006 Browseren informerer jo om alle de mulige MIME-typene sine uansett hvilken MIME-type siden blir servert med. Skriptet fungerer helt fint på en testside uten DTD og med text/html som MIME-type. Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 4. september 2006 Del Skrevet 4. september 2006 Jesper: Har ingenting å si hvilken docktype eller mime-type man bruker, IE6 vil aldri sende "application/xhtml+xml " i svaret sitt Men conditional comments er måten å gjøre det på. php metoden din vil messt sannsynlig trigge på noen andre nettlesere enn IE også. Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 4. september 2006 Del Skrevet 4. september 2006 Nei, jeg fant ut det etter litt mer lesing jeg også. Så det var my bad Holder uansett en knapp på conditional comments da dette kun leses av IE uansett, med mindre noen andre nettlesere finner ut at de også skal støtte <!--[if IE]> av en eller annen sær grunn Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 4. september 2006 Del Skrevet 4. september 2006 Tja, med den koden der tar du jo faktisk utgangspunkt i at man kjører XHTML 1.1, men hva med hvis man kjører vanlig HTML, altså text/html? Conditional comments er det letteste hvis man kun skal ha eget stilsett for IE: <!--[if IE]> <link rel="stylesheet" href="styleie.css" type="text/css" media="screen"> <![endif]--> Synes nå jeg. 6793942[/snapback] Denne metoden er ikke valid html, men det er alikevel (syns jeg) den beste og mest riktige metoden. Vis noen lagrer html filen lokalt eller bruker catchen på Google vil de alikevel kunne få se siden skikkelig unansett hvilken browser de åpner html filen i. Men som jeg skrev, det er ikke valid og det er absolutt best å bruke ett stilsett til alle nettlesere. Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 4. september 2006 Del Skrevet 4. september 2006 Selvfølgelig, men noen ganger må man ty til non-valid-metoder som denne for å fikse slike problemer... Lenke til kommentar
Magnus Holm Skrevet 5. september 2006 Del Skrevet 5. september 2006 Den er jo valid den? Det er jo en kommentar... <!-- [if IE] ><link rel="stylesheet" href="styleie.css" type="text/css" media="screen"> <! [endif] --> Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 5. september 2006 Del Skrevet 5. september 2006 Ok. Så ikke det at det var <!-- der. Har brukt noe lignende og det var ikke valid. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå