Gå til innhold

Egen CSS til IE

Gjest member-101642

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det enkleste er vel å gjøre slik hvis du har tilgang på PHP:

<?php
$accept_array = explode(',', $_SERVER['HTTP_ACCEPT']);
if (in_array('application/xhtml+xml', $accept_array)) {
 $stylesheet = 'style';
} else {
 $stylesheet = 'ie';
}
?>
<link rel="stylesheet" type="text/css" href="<?php echo $stylesheet; ?>.css">

Endret av endrebjorsvik
Lenke til kommentar

Tja, med den koden der tar du jo faktisk utgangspunkt i at man kjører XHTML 1.1, men hva med hvis man kjører vanlig HTML, altså text/html? Conditional comments er det letteste hvis man kun skal ha eget stilsett for IE:

<!--[if IE]>
<link rel="stylesheet" href="styleie.css" type="text/css" media="screen">
<![endif]-->

Synes nå jeg.

Lenke til kommentar
Tja, med den koden der tar du jo faktisk utgangspunkt i at man kjører XHTML 1.1, men hva med hvis man kjører vanlig HTML, altså text/html?

6793942[/snapback]

Tenkte mer på at IE ikke støtter application/xhtml+xml, mens Opera og Firefox gjør det.

Men det kan godt være at Conditional comments er enklere. Hvis det fungerer perfekt i det eksempelet du viser så er det vel ikke noe som er enklere enn det.

Lenke til kommentar
Tja, med den koden der tar du jo faktisk utgangspunkt i at man kjører XHTML 1.1, men hva med hvis man kjører vanlig HTML, altså text/html? Conditional comments er det letteste hvis man kun skal ha eget stilsett for IE:

<!--[if IE]>
<link rel="stylesheet" href="styleie.css" type="text/css" media="screen">
<![endif]-->

Synes nå jeg.

6793942[/snapback]

Denne metoden er ikke valid html, men det er alikevel (syns jeg) den beste og mest riktige metoden. Vis noen lagrer html filen lokalt eller bruker catchen på Google vil de alikevel kunne få se siden skikkelig unansett hvilken browser de åpner html filen i.

Men som jeg skrev, det er ikke valid og det er absolutt best å bruke ett stilsett til alle nettlesere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...