Gå til innhold

Islamsk Tvangsmisjonering og diverse

JoKr

Anbefalte innlegg

Emnetittelen i seg selv burde være tegn på motsigelsen dette gir.

Saken, som er gjengitt i flere medier bl.a VG, viser at islam har begynt å markedsføre seg.

Om det er misjonsarbeid eller markedsføring, vites ikke, akkurat som med kristemdommens konverteringstilbud, er det "lek med eller dø", velger de å enkelt å greit å si det som det er. Enten så er dere med oss, eller er dere imot oss.

Vel, personlig liker jeg ikke religioner særlig godt, mer av hensyn til at de setter de medmenneskelige aspektene tilside (meningen om noe kan jo argumenteres alt etter hvem som holder boken og hvilken vei den holdes mens det leses, evt humørsvninger osv osv), og mener fasiten til livet ligger gjemt mellom 2 permer, og ikke mellom 2 ører.

Uansett, alle religioner har sine motsigende element på et tidspunkt. Bl.a de samme folkene som gikk amok etter muhammed fyren ble fremstilt med forskjellige tegninger av variarende kvalitet, går imot sin egen fortolkning av at islam ikke skal tvinges på noen mennesker. Hvorfor er det ikke folkevandringer mot disse menneskene og denne ideen?

Mitt svar til dere der ute, hvis dere søker den, er:

Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten):

Jeg er imot dere! Videre, for å være på den sikre siden, er jeg imot dem som er med meg og!

Så kommer man til punktet med fordommer, for artikkelen i f.eks VG sier ingenting om noen skal dø (det skal vi jo alle, men så var dette mere ment som surt oppgulp og ikke et eksenstielt spm), de sier bare at folk skal konvertere eller la være med å spre gift. Så, en oppfordring til alle dere som ikke har tenkt å konvertere til islam - eller ikke har tenkt å få en religion:

Vennligst ikke hell miljøfarlig avfall ned i sluken og resirkuler så mye som mulig. Åpenbart så kommer giften ned til noen andre, og de er ikke glade for den.

Dessuten skal dere helst slukke for internett tilgangen hvis dere er overtrøtte, påvirket av alkohol, blar gjennom "Politikk, religion og samfunn" forum og tenker "ai, nå kom jeg på noe smart", hvis dere rammer en eller alle punkter over.

Det mest fornuftige jeg har hørt er ire si, er : "Ikke diskuter religion eller politikk". Men er ikke det 2 sider av samme sak? Og er det sant, at hvis du skriver mye nok, så virker et eller annet fornuftig, eller er det bare den menneskelige tankegangen som søker en rasjonell forklaring på det de akkurat har lest?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...