Gå til innhold

Online spilling på PS3 blir gratis.

Staaltraad

Anbefalte innlegg

Fælt til krangling det alltid blir!

Jeg sier :thumbup::thumbup: til Sony for at de gjør det gratis!

Det betyr jo ganske enkelt at Microsoft MÅ sette ned (gratis?) prisen på sin LIVE del også!

Eneste som kan være skummelt er at servere kan bli laggy, nedlastinger kan gå meeeeget tregt etc! Men om Sony får til en like glimrende LIVE tjeneste som MS sin helt gratis, tar jeg av meg hatten å sier takk til Sony!

EDIT: Får vel legge til ett MEN, om det blir en begredelig affære med de negative tingene jeg har poengtert over vil jeg heller betale 500kr for ett års abb!

Endret av Drunk In Public
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Microsoft har jo ennå ikke tjent penger på Xbox... Konsolen selges med tap mens spill, utstyr og live er inntektskilden til Microsoft... Har jobbet med Case om microsoft og var vel i 2007\08 at planen var å begynne å tjene penger, dvs bli kvitt underskuddet.

Lenke til kommentar

Uffameg, disse onde, slue kapitalistene med sine onde, slue planer (som de forteller om i Time Magazine) :)

Håper sony og nintendo kopierer MS sitt nedlastingsopplegg for demoer, det har virkelig blåst liv i konsollspilling for min del. Noen som vet noe om det? Ellers er det jo veldig bra at online blir gratis med PS3, spesielt kjekt å slippe abonnementsordningene som er på xbox live (synes de er litt unødvendig tungvine). Men husk at pengene må hentes inn på ett eller annet vis uansett.

Lenke til kommentar

nettopp...

det må vere en hake ved at sony kjører online gratis..

når microsoft med så masse penger ikkje kjører gratis hvorfor skulle sony, som har mindre gjøre det..

et eller annet vil koste..ellers blir vel online delen til ps3 rævva..noe som definetivt vil føre til playstation sitt fall fra tronen i desse online dager..

Lenke til kommentar

Sony har vel sagt at det blir opp til hver enkelt utgiver hvordan en eventuell onlinedel blir, noe som gjør at det blir opp til hver enkelt utgiver om de vil ta betalt for sine tjenester eller ei. Regner med at dette vil resultere i mange spill med relativt dårlig, gratis onlinestøtte (med noen lysglimt innimellom selvsagt), og noen få spill hvor utgiveren faktisk vil ta betalt.

Lenke til kommentar
Da gjenstår det bare å se om kvaliteten holder samme standard som Xbox live. Om den gjør det vil jeg si at MS er noe presset til å senke/kutte ut avgiften på live.

6792399[/snapback]

499,- for et år med Gold er ikke all verdens - men ja, hvis Sony kjører hele online rukla si gratis, bør MS ta en ekstra vurdering på det der.

bekymrer meg litt att den er gratis alså..

ting som er gratis er dessverre ikkje bra..når du betaler for en tjeneste så stilles det krav til hva du får igjen..etter hva eg har skjønt så leverer microsoft en heidundrades bra online tjeneste..hva skal sony kunne stille opp med viss den er gratis..

let's face it..ting som er gratis er ikkje så bra..sånn er bare verden dessverre..

6794478[/snapback]

XBOX Live er en veldig solid, og bra innarbeidet tjeneste, så Sony har en utfordring foran seg der. Blir spennende å se hvordan det blir.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...