Staaltraad Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 (endret) We are sticking with our philosophy of maintaining an open platform; the online basic services such as playing online games, accessing downloadable content, and staying connected with your friends online will be offered to PLAYSTATION 3 users at no charge http://www.us.playstation.com/PS3/about.html Rett fra den offisielle kilden. Endret 2. september 2006 av Staaltraad Lenke til kommentar
nacho Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 Da gjenstår det bare å se om kvaliteten holder samme standard som Xbox live. Om den gjør det vil jeg si at MS er noe presset til å senke/kutte ut avgiften på live. Lenke til kommentar
Nevnarion Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 (endret) Hadde et håp om at det skulle bli gratis, men helt ærlig så trodde jeg det ikke. Det er i såfall veldig positivt, får bare håpe de gjør online-tjenesten til noe ordentlig, så det ikke blir bare crappy greier. Tipper de fleste da heller vil betale litt for å få noe bra. Men egentlig, med den høye prisen selve konsollen har, så skulle det kanskje bare mangle at noe for en gangs skyld ikke blir så dyrt. (I dette tilfellet gratis) Endret 2. september 2006 av Nevnarion Lenke til kommentar
arnizzz Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 Trenger ikke så my for å holde en ok standard. Friendslist og ETT nick for alle spill er supa viktig. Men litt av poenget forsvinner om ikke alle har headsett. det som er så sweet med xbl kontra pc-online. Lenke til kommentar
nacho Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 En ting jeg har fundert på. Siden de som lager/gir ut spilla nå må stille med servere for online spilling, vil ikke det kunne skremme bort mange små/independent utviklere? Lenke til kommentar
DezTruckTor Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 Sony er fult klar over at deres online satsing på ps2 aldri nådde de store høydene. Dette har de jobbet en del med, og har derfor 1500 frivillige personer til å teste ut kommende online tjenester. Det er stor diskusjon om hvordan sony skal gjøre det med serverene, men mest sannsynlig må utviklerene stille med servere selv, eventuelt må man hoste spill selv. Reklamefinansiering er jo ogås et alternativ, selv om dette mest trolig ikke vil skje. Lenke til kommentar
Fnix Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 Onlinespillingen via xbox er jo at brukerne setter opp mye, om ikke alle spillserverne selv. Hvorfor skal det være annerledes på PS3 ? Tviler sterkt at produsenter av spill vil stille med servere og drifting av alle spillserverne til spillet, og de appå til ikke tjener penger på dette. En masterserver kanskje, men spillservere blir ikke lønnsomt. Men på grunn av at brukerne over xbox stiller med serverne, så sier det jo seg selv at det blir mye lagg fordi folk har crappy forbindelser til nett. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 3. september 2006 Del Skrevet 3. september 2006 Herlig,kansje vi får det litt billigere vi som henger rundt på Live om dagen. Sjøl om det ikkje akkurat erdyrt iforhold til ka man får igjen. Skal forøvrig gå igang med litt online PS2 spilling i nærmaste framtid,må jo bare elske opplegget før man kan spille online.. Lenke til kommentar
DilliMusic Skrevet 3. september 2006 Del Skrevet 3. september 2006 tenkte meg det. de tjener såpass mye på spill salg og konsoll salg så de trenger vel ikke ta betalt for online spilling Lenke til kommentar
ImmortalTechnique Skrevet 3. september 2006 Del Skrevet 3. september 2006 Herlig,kansje vi får det litt billigere vi som henger rundt på Live om dagen. Sjøl om det ikkje akkurat erdyrt iforhold til ka man får igjen. Skal forøvrig gå igang med litt online PS2 spilling i nærmaste framtid,må jo bare elske opplegget før man kan spille online.. 6793097[/snapback] Du burde se etter Socom-serien på PS2. Beste onlinespilla til PS2 synes jeg og stortsett alle andre PS2-eiere Lenke til kommentar
nacho Skrevet 3. september 2006 Del Skrevet 3. september 2006 Herlig,kansje vi får det litt billigere vi som henger rundt på Live om dagen. Sjøl om det ikkje akkurat erdyrt iforhold til ka man får igjen. Skal forøvrig gå igang med litt online PS2 spilling i nærmaste framtid,må jo bare elske opplegget før man kan spille online.. 6793097[/snapback] Håper jaggu jeg også! Viss ps3 sin online tjeneste blir mye dårligere blir det mange mange timer med fanboy-diskusjon her og det orker jeg ikke Lenke til kommentar
Mala Skrevet 3. september 2006 Del Skrevet 3. september 2006 Skal kansje se på det. Tenkte eihvertfall eg ville prøve killzone online først. Men må jo få bestilt det derre jævla online styret først. *ringe til dama og be hu oppgi serienr og modellnr* Lenke til kommentar
Dunedain Skrevet 3. september 2006 Del Skrevet 3. september 2006 Får håpe at selv o det er gratis, at Sony holder et godt øye med det så vi kan få kvalitet på lik linje på Live (har ikke testet Live, bare hørt det er bra). Imponerende av Sony å gi oss forbrukere noe gratis Lenke til kommentar
_norse_ Skrevet 3. september 2006 Del Skrevet 3. september 2006 Gratis fra Sony sin side ja, men utgiverne kan vel kreve penger for å spille deres spill online, eller? Lenke til kommentar
Dunedain Skrevet 3. september 2006 Del Skrevet 3. september 2006 Gratis fra Sony sin side ja, men utgiverne kan vel kreve penger for å spille deres spill online, eller? 6793318[/snapback] Har ikke tenkt på det sånn... Mulig det Lenke til kommentar
Knebel Skrevet 3. september 2006 Del Skrevet 3. september 2006 Gratis fra Sony sin side ja, men utgiverne kan vel kreve penger for å spille deres spill online, eller? 6793318[/snapback] Ut ifra det Sony skriver, så tror jeg ikke det er intensjonen. Jeg våger meg endatil å påstå at om Sony forplikter seg mot det de skriver, vil det bli gratis for basic services uansett. Sony kan stille det som en forutsetning for at andre utviklere skal kunne benytte seg av 'PS3 online'.. Men det står ikke i klartekst, og dette utsagnet fra PS3's faq vil nok bli tolket som et havfullt glass vann eller som et halvtomt glass vann, alt etter hvem som leser det. Det som er sannsynlig er at Sony ønsker å levere et online system som er tilsvarende -eller bedre enn MS sin løsning. Og å holde det med tilsvarende innhold og gratis vil være nok. Lenke til kommentar
_norse_ Skrevet 3. september 2006 Del Skrevet 3. september 2006 Vil det da bli mye reklame? Sony må jo tjene penger på dette. De taper jo penger på selve konsollen. Og ettersom det koster en del å holde online tjenesten aktiv, skal de da tape på den også? De må jo tjene penger på et vis. Lenke til kommentar
Knebel Skrevet 3. september 2006 Del Skrevet 3. september 2006 (endret) Vil det da bli mye reklame? Sony må jo tjene penger på dette. De taper jo penger på selve konsollen. Og ettersom det koster en del å holde online tjenesten aktiv, skal de da tape på den også? De må jo tjene penger på et vis. 6793400[/snapback] Jeg tror faktisk at det ikke er så vanvittig mye å tjene på slikt. Hvor mye er det MS tar for et år Basic? Dessuten vil en gratisløsning sørge for at mange fler benytter seg av noe slikt. Det vil fungere som en reklameløsning i seg selv. Tro ikke MS ikke har reklameinntekter av sin online løsning. Det står kanskje ikke bannere over alt, men de får nok en real slump i lomma for hver demo og hvert videoklipp de legger ut som reklame for et release. Man kan mao. tjene det inn andre steder hvor det ikke blir så synlig, eks. vis med demoer og slikt. Eller på hardware/software. Endret 3. september 2006 av Fhj Lenke til kommentar
iStephano Skrevet 3. september 2006 Del Skrevet 3. september 2006 (endret) la oss si det slikt: PS3 koster 5500kr. Xbox360 koster 3300 er det vel. Med andre ord, du får xbox360 + et spill + xbox live under prisen av en PS3. Det vinner MS på. Derfor vil sikkert MS alltid ha en pris på Xbox Live. Å sony har den gratis fordi den er sinnsyk dyr. Endret 3. september 2006 av BanAnus Lenke til kommentar
Knebel Skrevet 3. september 2006 Del Skrevet 3. september 2006 la oss si det slikt: PS3 koster 5500kr. Xbox360 koster 3300 er det vel. Med andre ord, du får xbox360 + et spill + xbox live under prisen av en PS3. Det vinner MS på. Derfor vil sikkert MS alltid ha en pris på Xbox Live. Å sony har den gratis fordi den er sinnsyk dyr. 6793457[/snapback] Forstår ikke at jeg gidder.. Det ender bare opp i priswhining samma hvordan man legger det fram. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå