mr_goldfinger Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 Som tittelen antyder så har jeg litt problemer med min nye maskin. Dette er delene jeg har kjøpt: MSI 975X Platinum PowerUP Ed., I975X, Intel Core 2 Duo E6600 OCZ DDR2 2048MB Gold GX XTC Dual Channel XFX GeFORCE 7900 GT 256MB eXtreme, 520/1500MHz, Problemet er at da jeg fikk bygd maskinen vil den ikke gå, ingen bilde overhode på skjerm, men viser at den er påkoblet. maskinen starter og går ca.2 sek. restarter så går den et ca. 1/2 min. restarter på nytt og går ca. 1/2 min restarter o.s.v. Feil mld. som kommer fra diagnose braketten som følger kortet viser at det er "early chipset initialization", betyr dette at det er en feil på hovedkortet? Eller kan det være ram/hovedkort som ikke er kompatibelt? Erfaringer/råd plz Lenke til kommentar
Xmir Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 (endret) Det skal vel bety så mye at biosrevisjonen ikke har støtte for minnebrikkene dine. Kan hende jeg tar feil, men om dette er tilfellet, så fikses dette dersom det er en nyere biosrevisjon med endringer for minnekompitibilitet. Har samme problem med mitt gigabyte ga-965p-ds4 og 2x1024mb ocz value pro pc5400. Lån en ddr2brikke om du ikke har andre enn de oczbrikkene, og flash bios. Det burde gjøre susen Endret 2. september 2006 av Xmir Lenke til kommentar
Xmir Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 Beskrivelse av siste bios: - Support Cedar Mill/Presler/Yonah/Merom/Conroe processor - Improved DDR2 800Mhz compatibility - Support 4G memory. - Updated new micro code - Fixed SMART Fan abnormal when resume from S3 Lenke til kommentar
A!1 Skrevet 3. september 2006 Del Skrevet 3. september 2006 Høres ikke usannsynlig ut det Xmir sier, jeg har også opplevd ganske store uforklarlige ukompatibilitetsproblemer mellom MSI hovedkort og forskjellige ram typer. Dette er problemer jeg aldri har opplevd på noe annet hovedkort merke. Ellers, har du sjekket at det hovedkortet ditt virkelig støtter E6600? Lenke til kommentar
mr_goldfinger Skrevet 3. september 2006 Forfatter Del Skrevet 3. september 2006 Høres ikke usannsynlig ut det Xmir sier, jeg har også opplevd ganske store uforklarlige ukompatibilitetsproblemer mellom MSI hovedkort og forskjellige ram typer. Dette er problemer jeg aldri har opplevd på noe annet hovedkort merke. Ellers, har du sjekket at det hovedkortet ditt virkelig støtter E6600? 6796714[/snapback] skal gjøre det i følge deres egne sider og nettbutikkene Lenke til kommentar
mr_goldfinger Skrevet 3. september 2006 Forfatter Del Skrevet 3. september 2006 Beskrivelse av siste bios:- Support Cedar Mill/Presler/Yonah/Merom/Conroe processor - Improved DDR2 800Mhz compatibility - Support 4G memory. - Updated new micro code - Fixed SMART Fan abnormal when resume from S3 6792282[/snapback] Jeg får kontakte pcutstyr der jeg kjøpte hk å spørre hva de vil gjøre for å hjelpe meg. Dessverre ingen i min omgangskrets med ddr2 minne , jo en men han hadde pc 6400 han å så da er jeg vel like langt Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 4. september 2006 Del Skrevet 4. september 2006 Hvorfor kan du ikke bruke pc6400 da? Lenke til kommentar
mr_goldfinger Skrevet 4. september 2006 Forfatter Del Skrevet 4. september 2006 Hvorfor kan du ikke bruke pc6400 da? 6799344[/snapback] Har ikke kommet med det på dele beskrivelsen min, men det er 6400 ram jeg har også. Å det er vel størrelsen ram hk evt. reagerer på og ikke fabrikatet Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 4. september 2006 Del Skrevet 4. september 2006 Kanskje du finner noe tips her ang. minnebrikkene dine. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=623035 Lenke til kommentar
A!1 Skrevet 4. september 2006 Del Skrevet 4. september 2006 Hvorfor kan du ikke bruke pc6400 da? 6799344[/snapback] Har ikke kommet med det på dele beskrivelsen min, men det er 6400 ram jeg har også. Å det er vel størrelsen ram hk evt. reagerer på og ikke fabrikatet6800452[/snapback] Lån de brikkene til han kompisen din og prøv du... MSI kan støtte f.eks. en spesiell Kingston brikke, men ikke en tilsynelatende helt lik brikke fra f.eks. TwinMOS. Disse merkene er tatt ut av det blå da og er bare eksempler... Iallefall så kan det faktisk være fabrikatet. - Jeg ville aldri anbefale noen å kjøpe MSI hovedkort, på grunn av de merkelige RAM problemene jeg har opplevd med de. Har du fortsatt angrerett, så ville jeg byttet hovedkortet i et annet merke... Lenke til kommentar
mr_goldfinger Skrevet 4. september 2006 Forfatter Del Skrevet 4. september 2006 Hvorfor kan du ikke bruke pc6400 da? 6799344[/snapback] Har ikke kommet med det på dele beskrivelsen min, men det er 6400 ram jeg har også. Å det er vel størrelsen ram hk evt. reagerer på og ikke fabrikatet6800452[/snapback] Lån de brikkene til han kompisen din og prøv du... MSI kan støtte f.eks. en spesiell Kingston brikke, men ikke en tilsynelatende helt lik brikke fra f.eks. TwinMOS. Disse merkene er tatt ut av det blå da og er bare eksempler... Iallefall så kan det faktisk være fabrikatet. - Jeg ville aldri anbefale noen å kjøpe MSI hovedkort, på grunn av de merkelige RAM problemene jeg har opplevd med de. Har du fortsatt angrerett, så ville jeg byttet hovedkortet i et annet merke... 6804982[/snapback] angreretten min har dessverr gått ut fordi jeg ble ventende litt for lenge på cpu og ram. Ringte pcutstyr i dag og kom til en enighet om at de skulle ta inn hk djekke at det var i orden og flashe bios, og sjekke at det tok 800mhz ram. Så får jeg evt. bytte ram om det ikke funker, fortsatt litt tid på den. Lenke til kommentar
acemaster Skrevet 4. september 2006 Del Skrevet 4. september 2006 Hvorfor kan du ikke bruke pc6400 da? 6799344[/snapback] Har ikke kommet med det på dele beskrivelsen min, men det er 6400 ram jeg har også. Å det er vel størrelsen ram hk evt. reagerer på og ikke fabrikatet6800452[/snapback] Lån de brikkene til han kompisen din og prøv du... MSI kan støtte f.eks. en spesiell Kingston brikke, men ikke en tilsynelatende helt lik brikke fra f.eks. TwinMOS. Disse merkene er tatt ut av det blå da og er bare eksempler... Iallefall så kan det faktisk være fabrikatet. - Jeg ville aldri anbefale noen å kjøpe MSI hovedkort, på grunn av de merkelige RAM problemene jeg har opplevd med de. Har du fortsatt angrerett, så ville jeg byttet hovedkortet i et annet merke... 6804982[/snapback] angreretten min har dessverr gått ut fordi jeg ble ventende litt for lenge på cpu og ram. Ringte pcutstyr i dag og kom til en enighet om at de skulle ta inn hk djekke at det var i orden og flashe bios, og sjekke at det tok 800mhz ram. Så får jeg evt. bytte ram om det ikke funker, fortsatt litt tid på den. 6805090[/snapback] Jeg er ikke sikker på om det kan hjelpe men om du klarer å oppdatere bios kommer det kanskje til å virke Lenke til kommentar
mr_goldfinger Skrevet 16. september 2006 Forfatter Del Skrevet 16. september 2006 eHar nå fått flashet bios og byttet ram til corsair, mye samme problemene forsatt . Nå går maskinen riktignok et hakk lenger i oppstarten, stopper nå på memory detection testen i stedet. Gir snart opp tror jeg og bytter hk. Lenke til kommentar
bjs Skrevet 16. september 2006 Del Skrevet 16. september 2006 eg hadde noe lignende problem, koblet til denne? https://www.diskusjon.no/index.php?act=Atta...e=post&id=99545 det hjalp meg ivertfall... Lenke til kommentar
mr_goldfinger Skrevet 18. september 2006 Forfatter Del Skrevet 18. september 2006 eg hadde noe lignende problem, koblet til denne? https://www.diskusjon.no/index.php?act=Atta...e=post&id=99545 det hjalp meg ivertfall... 6875314[/snapback] jepp koblet på den får sende hele skiten inn til pcutstyr der jeg kjøpte hk, får vi se hva de finner, har adgang til litt mer utstyr de en jeg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå