Wicca Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 Altså, har et Canon EOS 350D. I dag har jeg jo tatt en del bilder.. Men plutselig, uten at jeg har endret på noen utstillinger så har autofokusen kuttet ut... Hva skjer? Da kan jeg jo ikke Zoome med det heller... Hjelp noen? Lenke til kommentar
Rivers Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 Det er vel ikke noe så enkelt som at AF/MF knappen på objektivet står på MF? Lenke til kommentar
Wicca Skrevet 2. september 2006 Forfatter Del Skrevet 2. september 2006 Det er vel ikke noe så enkelt som at AF/MF knappen på objektivet står på MF? 6791747[/snapback] Ååååh, jo, det var det faktisk! Du er en engel.. Tusen hjertelig takk! Nå ble jeg glad!! Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 Hihi... bra det ordnet seg! Lenke til kommentar
Rivers Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 Det er vel ikke noe så enkelt som at AF/MF knappen på objektivet står på MF? 6791747[/snapback] Ååååh, jo, det var det faktisk! Du er en engel.. Tusen hjertelig takk! Nå ble jeg glad!! 6791811[/snapback] Ti-hi... jeg er en engel Lenke til kommentar
Wicca Skrevet 2. september 2006 Forfatter Del Skrevet 2. september 2006 Hihi, ja det er du faktisk. Trenger nemlig kameraet mitt veldig i morgen og hadde ikke særlig lyst til å finne frem det eldgamle kompaktkameraet for å si det sånn. Lenke til kommentar
Upsaker Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 Unnskyld meg, men det hadde vel vært fint å lære seg noen grunnleggende ting før man kjøper seg kamera til 6 tusen ++? Uansett er det fint du spør på en fin måte Lenke til kommentar
Wicca Skrevet 2. september 2006 Forfatter Del Skrevet 2. september 2006 (endret) Jeg mener jeg kan det grunnleggende, men akkurat DET visste jeg ikke. Men man lærer så lenge man lever og nå har jeg lært noe nytt i dag også. Endret 2. september 2006 av Wicca Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 3. september 2006 Del Skrevet 3. september 2006 Altså, har et Canon EOS 350D. I dag har jeg jo tatt en del bilder.. Men plutselig, uten at jeg har endret på noen utstillinger så har autofokusen kuttet ut...Hva skjer? Da kan jeg jo ikke Zoome med det heller... Hjelp noen? 6791684[/snapback] Forstod ikke helt den siste der. Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 3. september 2006 Del Skrevet 3. september 2006 Ikke jeg heller... Lenke til kommentar
Wicca Skrevet 4. september 2006 Forfatter Del Skrevet 4. september 2006 Altså, om jeg Zoomer og ikke har autofokos så blir det oftere uklare bilder.. Zoome kunne jeg selvfølgelig, men ikke så veldig ideèlt. Lenke til kommentar
ragamuffin Skrevet 4. september 2006 Del Skrevet 4. september 2006 Kanskje et slag for å lære seg manuell fokus også, dette? Det er praktisk/uunværlig i en del tilfeller, det også. Så tilbake på MF med knappen og fokuser i vei. Fokusringen for MF er på objektivet sammen med zoomringen (på litt mer forseggjorte objektiv kan man fokusere manuellt selv som bryter står i AF). Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 4. september 2006 Del Skrevet 4. september 2006 Kanskje et slag for å lære seg manuell fokus også, dette? Det er praktisk/uunværlig i en del tilfeller, det også. Så tilbake på MF med knappen og fokuser i vei. Fokusringen for MF er på objektivet sammen med zoomringen (på litt mer forseggjorte objektiv kan man fokusere manuellt selv som bryter står i AF). 6799473[/snapback] Typiske billig-objektiv (kitobjektivet til 350d, blant annet) har ikke en ordentlig fokusring, du snurrer frontelementet direkte. Dette er utrolig lite presist, og mf med slike objektiv er en vits. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå