Gå til innhold

Hvordan koble 2stk radiatorer for best kjøling ?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skulle jeg plassert radiatorene noen steder, så ville den ene vært forran CPUen i rekka, og den andre etter CPUen, slik at skjermkortet (GPUen) får helt kladt vann. Dette vil da gjøre at du får en del lavere GPU temp, og det er i slike tilfeller jeg tror 2 radiatorer vil hjelpe litt. (ikke på vanntempen generelt, men slik at skjermkrotet slipper å få varmt "spillvann":p

Lenke til kommentar
Skulle jeg plassert radiatorene noen steder, så ville den ene vært forran CPUen i rekka, og den andre etter CPUen, slik at skjermkortet (GPUen) får helt kladt vann. Dette vil da gjøre at du får en del lavere GPU temp, og det er i slike tilfeller jeg tror 2 radiatorer vil hjelpe litt. (ikke på vanntempen generelt, men slik at skjermkrotet slipper å få varmt "spillvann":p

6794099[/snapback]

Ja det kan du tro, men så har det seg sånn at forskjellen inn/ut av blokk er bare på maks 1-2c, og du vil nok ikke tjene noe mer enn det hvis du setter en ekstra radiator etter CPU-blokka. Det beste er én stor radiator som kjøler ned vannet så mye som mulig.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Det er ikke mye å hente med 2radiatorer (kjører to stykk sjøl), og tilbake til det første spørsmålet. Så har det ikke noe å si om du kobler den den ene eller den andre måten. Summen av varme som har blitt varmevekslet vekk blir den samme. Bare at du får meir motstand på vannet når du må inn med y-led i kretsen din.

Lenke til kommentar

Paralellkjøring er stikkordet.. Pumpen vil bråke mindre pga mine motstand. Samt du får høyere flow og trolig bedre tempratur (pga høyere flow) Jeg ville kjørt Yledd etter pumpen for å kjørt alt paralelt.. Kjør helst større dimensjon før yleddet. Hvis du har 3/8 blokker så kan man jo bruke 1/2 før yleddet.

Selv setter jeg opp vannkjøling nå og da vil jeg helst ha 3stk raddis i kabinettet. Iallefall så mange som jeg får plass til. Hvis man har noe liggende og det er plass i kabinettet så skader det absolutt ikke å stappe inn så mange radiatorer som man har plass til.

Selv setter jeg opp vannkjøling med 3stk radiatorer (muligens bare 2 , spørs om jeg finner en 92mm radiator) 2stk Eheim 1048 og CPU , GPU og NB blokk. Grunnen til at jeg trenger 2 pumper er at blokken er meget avhengi av god flow. Skulle helst hatt litt mer power enn 2stk 1048 ,men det får så være.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...