Belarnion Skrevet 31. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2007 (endret) GeForce 8800 GT er en hard nøtt. I shaderintensive spill og ved forholdsvis lave oppløsninger er den ekstremt god. I minnebåndbreddekrevende spill er den ikke fullt så god. Jeg foreslår at den kan få en ytelse på 1710. Det gir følgende liste: 8800 Ultra - 2250 8800 GTX - 2030 (18,7% raskere enn 8800 GT) 8800 GT - 1710 (15,5% raskere enn 8800 GTS) 8800 GTS - 1480 HD 2900 XT - 1460 Noen sterke/bitre meninger om dette? Dette vil i såfall gi en BvsB (Bang vs Buck) på utrolige 0,868... (en 4. plass totalt sett, men med over dobbelt så god ytelse som kortene med bedre BvsB) Jeg forventer at prisen synker ned mot rundt 1800kr nærmere jul. Det gir en BvsB på 0,95, med mulighet for å bli det første kortet med BvsB over 1 blank. En soleklar førsteplass. I realiteten finnes det per dags dato kun et kort som er økonomisk forsvarlig å kjøpe for en gamer. All hail GeForce 8800 GT. Endret 31. oktober 2007 av Belarnion Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 3. november 2007 Del Skrevet 3. november 2007 (endret) Hørtes bra ut det. Ser den yter rimelig midt i mellom GTX og GTS i spill med middels høye oppløsninger (1600x1200 eller lignende), og 2/4x AA. Ser GTX sparker skikkelig ifra ved 1920x1200, så er fortsatt ganske så fornøyd med mitt kjøp av GTX for over et halvt år siden. (oppimot en 60-70% ytelseforbedring over 8800GT i crysis ivhertfall) Endret 3. november 2007 av andrull Lenke til kommentar
Belarnion Skrevet 8. november 2007 Forfatter Del Skrevet 8. november 2007 Oppdatert Det er en ny konge på BvsB-lista... Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 Hehe, kom vel ikke som noen overraskelse. Lenke til kommentar
Kvinnorna Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 Du skal virkelig ha skryt for det vanvittige arbeidet du har lagt ned i dette. Har brukt den flere ganger til nå, og det vil jeg fortsette med i fremtiden. Takk for hjelpen! Lenke til kommentar
Del1 Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 Når kommer det nye 8800 GTS kortet? Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 21. november 2007 Del Skrevet 21. november 2007 Strarten/midten av desember. Med andre ord en 3 ukers tid. Lenke til kommentar
Nautique Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 Bør ikke HD 2900 GT| HD 2900 Pro | HD 3850| HD 3870 | 8800GT 256mb | 8800GTS 320mb| Være på bang for the buck listen, alle koster jo under 2000 nå da.. Lenke til kommentar
Belarnion Skrevet 26. november 2007 Forfatter Del Skrevet 26. november 2007 Jeg skal prøve å oppdatere snart, så får vi se... Akkurat for øyeblikket tar eksamenslesing til Kvantenanofysikk en del av tida mi. Lenke til kommentar
Del1 Skrevet 15. desember 2007 Del Skrevet 15. desember 2007 Når er det eksamen er? *Venter på oppdatering* Lenke til kommentar
Belarnion Skrevet 15. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2007 Siste eksamen er mandag. Lenke til kommentar
Belarnion Skrevet 20. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2007 Siste oppdatering for året. Oppdateringer: GeForce 8800 GTS 512MB GeForce 8800 GT 256MB Radeon HD3870 Radeon HD3850 + noen småfiks her og der BvsB-lista er meget interessant nå... Max-ytelse lista trenger sårt en ny konge på haugen. Som alltid: Tips til feil i specs samt godt grunngitte tips om endringer i ytelser mottas med takk! Lenke til kommentar
Belarnion Skrevet 7. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2008 Nå har jeg et spm til dere folkens. Håper noen orker å ta seg tid til å svare. Hvilken del av fila bruker dere og hva bruker dere den til? Eller ser dere bare på forsiden for å få en viss "feeling" over hvordan det ligger an? Hva er mest interessant å finne ut av (kanskje bortsett fra PR og BvsB)? Spesifikasjoner? Isåfall hvilke? Ville det vært interessant å få sammenliknet grafikk i nye spill side om side der den ene siden viser max grafikk (+ hvilke systemkrav jeg mener det har) og den andre siden viser minimum grafikk (+systemkravene jeg mener er nødvendig)? Jeg prøver å gjøre nettsiden jeg driver med så logisk oppbygd som mulig. Lenke til kommentar
Jimmith Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 (endret) Nå har jeg et spm til dere folkens. Håper noen orker å ta seg tid til å svare. Hvilken del av fila bruker dere og hva bruker dere den til? Eller ser dere bare på forsiden for å få en viss "feeling" over hvordan det ligger an? Hva er mest interessant å finne ut av (kanskje bortsett fra PR og BvsB)? Spesifikasjoner? Isåfall hvilke? Ville det vært interessant å få sammenliknet grafikk i nye spill side om side der den ene siden viser max grafikk (+ hvilke systemkrav jeg mener det har) og den andre siden viser minimum grafikk (+systemkravene jeg mener er nødvendig)? Jeg prøver å gjøre nettsiden jeg driver med så logisk oppbygd som mulig. Forslaget ditt om min/maks systemkrav var veldig spennende. Som ide til nye tillegg, hva om du legger ved linker til det du bruker av tester osv som bakgrunnsmateriale? Hva med største styrke vs største svakhet (god på AA dårlig på Shadere ..eller no) Jeg må innrømme at jeg for det meste har brukt fila di for å se på PR og BvsB Edit: Hva om du lager en "Anbefalt for:" Algorytme? Denne ville nok være mest for morro, men morro er jo gøy Denne kunne kanskje fungere noe som det her: To parametre som hentes fra en liste, hvor den ene er basert på pris (fra "Grisefattig"" til "Søkkrik" og en del trinn i mellom) og den andre på ytelse (fra "Bestemor" til "Bleeding edge Gamer" og en del trinn i mellom). Slik at man til ett kort kunne få: Anbefales for: "Grisefattig Bestemor" til "Søkkrik Bleeding edge Gamer" ..og en del trinn i mellom..("Økonomisk MMO spiller", "Stipendmottakende Gamer" osv). De til enhver beste 5 kortene kunne kanskje fått prefixen "Smart" Slik at du får "Smart Entusiastisk Gamer" eller lignende. Ok, jeg innrømmer at fantasien stakk litt av med meg der, men det hadde vært artig. (Pm meg hvis du vil ha hjelp med detaljer eller navn ) Endret 10. januar 2008 av Jimmith Lenke til kommentar
Del1 Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 Ja, er enig der. Burde vise hva dette skjermkortet er egnet til; Budsjett, high end, lydfritt, osv... Lenke til kommentar
Belarnion Skrevet 30. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2008 Det var en idé som skal tas til etterretning. En tidlig, tidlig pre-alfaversjon av nettsida ligger nå oppe på nett. pm meg om noen vil ta seg en titt. De nye X2-korta blir snart lagt til databasen. Lenke til kommentar
Troxx Skrevet 3. mars 2008 Del Skrevet 3. mars 2008 Mht hva jeg bruker mest.. PR, GPU type for å se evt overklokk potensiale, BvsB... ofte i den rekkefølgen. MEN, det geniale her er jo "synsingen", ved setting av PR.. ser ikke helt for meg noen annen måte dersom så mange kort skal sammenliknes. Arbeidet som er lagt ned i lista fortoner seg som enormt... stemmer det (noen anslag)? Takker for lista :-) Lenke til kommentar
Belarnion Skrevet 3. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2008 Mht hva jeg bruker mest.. PR, GPU type for å se evt overklokk potensiale, BvsB... ofte i den rekkefølgen. MEN, det geniale her er jo "synsingen", ved setting av PR.. ser ikke helt for meg noen annen måte dersom så mange kort skal sammenliknes. Arbeidet som er lagt ned i lista fortoner seg som enormt... stemmer det (noen anslag)? Takker for lista :-) Takkar. Da kommer du mest sannsynlig til å digge nettsida jeg lager. Jeg liker også "synsinga". Da får man ett eneste tall å forholde seg til og dette tallet er som regel ganske nært opp mot snittytelsen. Jeg tror heller det ikke finnes noen annen måte å gjøre det på. Anslag for totalt arbeid brukt på sida er vel rundt 500 timer. Legg til omkring 300 timer brukt på nettsida (så langt) så har du det... Akkurat nå sliter jeg litt med å gi rettferdig RP på de nye kortene. To kjerner med driverkvalitet som variabel gjør ting et par hakk vanskeligere. Noen forslag anyone? Lenke til kommentar
kalg Skrevet 7. mars 2008 Del Skrevet 7. mars 2008 Når blir listen oppdatert da? Jeg er mest opptatt av BvsB akkuratt nå, da jeg skal ha en mindre oppgradering.. Lenke til kommentar
Crispin Skrevet 8. mars 2008 Del Skrevet 8. mars 2008 Jeg også, sitter å vurdere å oppgradere fra 1950 pro til geforce 9600, fornuftig? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå