Gå til innhold

Ytelseguiden Pris-Ytelse-Specs: 1235 kort! (17.06)

Belarnion

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...
Ikke att jeg tviler på dine metoder (nå lenger), men jeg lurer på hvordan du har fått tall fra Xbox360 brikkern Xenos?

7656919[/snapback]

Det er en interessant sak...

Jeg kom til den ytelseskonklusjonen etter å surfet rundt på ulike nettsider og etterhvert skaffet meg en "feeling" på hvordan ståa var. Dessuten har jeg kikket på teoretisk ytelse, sett på grafikk og ytelse i nåværende spill, rykter om fremtidige spill osv.

Spesielt de teoretiske spesifikasjonene sammen med kommentarer fra ulike spillutviklere og grafikkchip-designere har veid tyngst. Disse utviklerne og designerene har i ulike ordelag kommentert ca hvor mye unified shader arkitektur, begrenset systemminne og 10MB eDRAM har påvirket ytelsen. (Jeg noterte ytelsen til Xenos før G80 kom på banen, men utviklernes kommentarer stemte høvelig med G80 også)

Ta det med en klype salt. Likevel vil jeg mene at reell ytelse ikke ligger så veldig langt unna det jeg har oppgitt. Transistorer kan ikke på magisk vis gi sinnsyk ytelse med én gang de havner i en spillkonsoll. Fysikken setter et par-tre grenser her og der.

Håper det var oppklarende? :)

Lenke til kommentar
det nest nedreste bilde viserikke alt :hmm:  :hrm:

det er den nederste tabellen  for og si det slikt.

s du må nok laste det opp igjen ;)

7708166[/snapback]

Hvis du tar en kikk på selve fila så ser du at det vil være umulig å vise hele fila i et bilde. Den er rett og slett alt, alt for stor. :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Man burde kanskje også ta med i beregningen at standard IQ'en til 8800GTX/GTS er litt bedre enn ATI sin HQ AF instillinger. (HQ = High qulity)

Så skal 8800 serien referdiggjøres så må det ivhertfall HQ være aktivert i ATI driveren. :)

(selv ikke da blir det helt retferdiggjort dog)

Endret av andrull
Lenke til kommentar

veldig bra guide....men jeg finner ikke XFX Gforce 7900 GS 600M XXX... ville dere valgt dette kortet eller et x1950 pro kort(f.eks. powercolour)?

har ikke klart å finne specsene for det førstnevnte..alt jeg vet er at det er 256 MB forskjell..

Lenke til kommentar
Denne guiden er meget god, må bare ta av meg hatten for alt arbeidet som er lagt ned her.

7822550[/snapback]

Takker! :)

Man burde kanskje også ta med i beregningen at standard IQ'en til 8800GTX/GTS er litt bedre enn ATI sin HQ AF instillinger. (HQ = High qulity)

Så skal 8800 serien referdiggjøres så må det ivhertfall HQ være aktivert i ATI driveren. :)

(selv ikke da blir det helt retferdiggjort dog)

7824097[/snapback]

Jeg har inkludert et snv av IQ-sammenligninger i den totale scoren. Bildekvalitetsforskjellen mellom GF7-serien og Radeon X19xx-serien er betydelig større enn mellom X19xx-serien og GF8-serien.

veldig bra guide....men jeg finner ikke XFX Gforce 7900 GS 600M XXX... ville dere valgt dette kortet eller et x1950 pro kort(f.eks. powercolour)?

har ikke klart å finne specsene for det førstnevnte..alt jeg vet er at det er 256 MB forskjell..

7829363[/snapback]

Takk! :)

XFX Geforce 7900 GS 600M XXX ("normal" 7900GS i parantes):

256MB GDDR3

600MHz core (450MHz core)

1600MHz mem (1320MHz mem)

Alt annet er identisk med "normal" 7900GS.

Normal 7900GS med 256MB RAM har PR på 765.

XFX Geforce 7900 GS 600M XXX er ca 25% raskere,med PR på ca 956.

X1950 Pro med 512MB RAM har PR på 886.

Ved høyere oppløsninger,med høyere grad av Anti-Aliasing og i nyere spill vil X1950Pro yte enda bedre. Hvis man da i tillegg legger til at X1950Pro har bedre bildekvalitet enn 7900GS,mener jeg at valget er forholdsvis greit. ;)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...