Gå til innhold

Krise hjelp!


Erlendz

Anbefalte innlegg

Fikk i går mitt nye Aopen Aelus 4200 kort.

Etter at jeg hadde satt det i bestemte jeg meg for å formatere harddisken. Etter at det var gjort Skulle jeg installere windows xp. Alt så ut til å gå fint men plutselig ble skjermen svart.

 

det samme skjedde med windows 2000, men ikke i me.

jeg tenkte straks at det var aopen kortet så jeg satt inn mitt gamle geforce 4mx420 kort og da gikk installasjonen bra. Etter at windows var ferdig installert satt jeg inn mitt nye kort.

 

Kortet ser ut til å fungere fint i spill. Bildet flimret en del i neverwinter nights med detenator 40,71. Det gjorde det ikke med den orginale aopen driveren.

 

Er det noe galt med kortet mitt?

Er det noe galt med Bios instillingene mine?

Hva skal jeg gjøre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg spurte folka på psdata hva som kunne være galt.

Da fikk jeg dette svaret:

 

"Ingen her inne har hørt om problem stillingen før, anbefaler deg og kjøre en Clear Cmos som en sikker het, uten og gjøre noen endringer i bios prøv da og installer windows."

 

Hva i all verden er en Clear Cmos og hvordan bruker jeg den?

Lenke til kommentar

det er en jumper på hovedkortet som man kan flytte på for å sette alle innstillinger til "default" i bios. Les manualen for hovedkortet ditt for å finne ut hvordan du gjør det på ditt kort.

 

Du kan evnt prøve og gå inn på bios og velge "set all settings to default" eller noe slikt. Det er ikke helt det samme som clear cmos, men gjør i utgangspunktet det samme.

Lenke til kommentar

Flimmer i noen spill er desverre noe som følger med de nye (beta-) detonator40-driverne (slik som den du bruker), men det ser kun ut til å ramme enkelte spill og heller ikke alle datamaskiner.

 

Jeg fikk for eksempel flimmer i GTA3 og i demoen av Need For Speed: Hot Pursuit II

Dette var heldigvis kun i menyene i spillene men det var ille nok så jeg byttet tilbake til den nyeste offisielle driveren fra nVidia (30.82) og problemet forsvant.

 

Men hvorfor du ikke fikk til å installere WinXP og Win2K kan jeg ikke skjønne...

 

[ Denne Melding var redigert av: Lone*Desert-Fish på 2002-10-28 17:30 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...