Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

problem men ITX HK og skjerm

Anbefalte innlegg

jeg har dette hovedkortet: http://www.via.com.tw/en/products/mainboar...herboard_id=399

når jeg instalerte XP PRO første gang etter at jeg logga inn(jeg har auto justering på skjermen) den sto og justere i 10sek så ble det svart, skjermen funker fett på 2 andre pc'er jeg har prøvd. pc'n som kødder er fortsjat på men jeg får ikke skjerm bilde.

hva sjer? noen som vet?

Endret av just_me
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

Det virker som skjermoppløsningen ikke er støttet.

Muligens du kan sette inn et annet skjermkort eller forsøke sikkermodus.

Hilsen,

efikkan.

6792151[/snapback]

jeg har dell 2407WFP, og oppløsninga på ITX pc'n står på 800x600 og det går uten for skjermen hvis du kjønner hva jeg mener med det

jeg kom inn i sikkerhetsmodus har prøvd de fleste oppløsningene men det blir fortsjat svart når jeg starter vanelig

og helt fra starten av oppstarten så passer ikke skjermbildet til skjermen bilde er

for stort.

det er intigrert 64mbskjermkort i den)

Lenke til kommentar
funket det før du la inn skjermkortdriverene? kan jo være dem som bugger, har vært borti det en gang før.

prøv å installer nye via sikkerhetsmodus eller bare formater den, og bruk siste og riktige drivere!

6793186[/snapback]

jeg rakk inne instalere driverene en gang, men jeg kan prøve i sikkerhetsmodus

edit:cant do hardware detetection i safe mode. det er det jeg får opp når jeg prøver og instalere driverene

Endret av just_me
Lenke til kommentar
nå fant jeg ut noen nytt:

jeg startet opp i sikkerhetsmodus og da sto skjerm instillingene på 8bit, jeg prøvde på 16 bit men da ble det svart det samme sjer med 32bit.

noen som vet hvorfor?

6797108[/snapback]

I sikkermodus bør du ikke kjøre åp mer enn 8bit, siden pcen da bruker VESA VBE i stedet for drivere til skjermkortet.
Lenke til kommentar
nå fant jeg ut noen nytt:

jeg startet opp i sikkerhetsmodus og da sto skjerm instillingene på 8bit, jeg prøvde på 16 bit men da ble det svart det samme sjer med 32bit.

noen som vet hvorfor?

6797108[/snapback]

I sikkermodus bør du ikke kjøre åp mer enn 8bit, siden pcen da bruker VESA VBE i stedet for drivere til skjermkortet.

6803994[/snapback]

når jeg ikke har instlert driverene etter format. så får jeg bilde men bilde passer ikke til skjermen, bilde er for stort, jeg har prøvd og instalere de nyeste driverene fra netter og den driveren som jeg fikk med og uansett hvem jeg instalerer så blir det svart mot slutten og instaleringen, feil driver? hvor er den rette da?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...