RoMaN Skrevet 27. oktober 2002 Del Skrevet 27. oktober 2002 Eg har lyst på eit bra jaktspill der man kan skyte hjorter eller anna, noen som vet om noen bra spill i den sjangeren? Lenke til kommentar
Treblad Skrevet 27. oktober 2002 Del Skrevet 27. oktober 2002 Prøv Hunting Unlimited!! Råååne spill!! Lenke til kommentar
RogueFreak Skrevet 27. oktober 2002 Del Skrevet 27. oktober 2002 Merkelig at det er så mange jaktspill, men ærlig talt: jeg har spilt en del Deer Hunter o.l. og finner det til tider morsomt. Beste for øyeblikket synes jeg er Deer Hunter 2003, det nyeste i serien. Ellers har du Trophy Hunter 2003, Remington Big Buck Trophy Hunt, Cabelas Ultimate Deer Hunt II og Cabelas Big Game Hunter 6. Ikke prøvd noen av disse, så jeg kan ikke uttale meg. Lenke til kommentar
Erling E. Skrevet 27. oktober 2002 Del Skrevet 27. oktober 2002 Jeg har spilt alle Deer Hunter spillene som finnes - og Deer Hunter 3D kommer vel relativt nærme "jaktfølelsen". Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 27. oktober 2002 Del Skrevet 27. oktober 2002 Trophy Hunter 2003 er vel det beste nå.. Deer Hunter 2003..yukk! :wink: Sabla artig på mp og Lenke til kommentar
Bralt Skrevet 27. oktober 2002 Del Skrevet 27. oktober 2002 Husker ikke hva spillet het, men du skulle jakte på dinosaurer og andre forhistoriske dyr! Grei grafikk også. Husker noen hva det het? Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 30. oktober 2002 Del Skrevet 30. oktober 2002 Hadde det for et år sida.. leiter etter navnet sjæl :smile: Lenke til kommentar
Olethros Skrevet 3. november 2002 Del Skrevet 3. november 2002 Dinosaurjakt får du i Primal Prey og Carnivores 1 og 2. Har ikke prøvd primal prey, men siden det er laget av samme folka som Hunting Unlimited regner jeg med at det er sånn midt på treet. Carnivores 1 og 2 kan forresten finnes på noen abandonware-sider, men det spørs om det egentlig er verd harddiskplassen... Den ultimate jaktsimulatoren for tiden ser ut til å være Trophy Hunter 2003 fra SouthLogic Studios. Hvis du har heftig linje kan du hente ned en stor, feit demo på http://www.us.infogrames.com/games/trophy_hunter_2003_pc_simulation/. Min egen mini-review av denne demoen kan du finne her. Er det forresten noen som har peiling på om noen nettbutikker selger dette spillet til Europa? Det eneste stedet jeg fant det var på Amazon, og der står det at de ikke sender det utenfor USA. Lenke til kommentar
AK47 Skrevet 4. november 2002 Del Skrevet 4. november 2002 Etter det jeg vet, og det er sikker informasjon, kommer spillet til Norge like før jul. Gled dere! Lenke til kommentar
Ratatosk Skrevet 4. november 2002 Del Skrevet 4. november 2002 I følge hva jeg har hørt så er jaktspill utrolig populært i USA, særlig i "Hicksville" hvis du skjønner hva jeg mener... Lurer på om de printer ut hjorten på et ark og binder det til panseret på bilen, for siden å kjøre dritings rundt i by'n. Lenke til kommentar
Hidden Skrevet 4. november 2002 Del Skrevet 4. november 2002 Prøver Trophy Hunter 2003 demoen nå. Slettes ikke verst grafikk til å være et nisjespill med relativt lav pris. Har ikke klart å drepe noe ennå da ATV´en er totalt urealistisk, du kan klatre rett opp steile fjellvegger.. men pointet er jo å komme seg frem, og spillet er mer myntet på pappa som sitter der med kaffekoppen sin og vil ha noe å gjøre innimellom alt hjemmearbeidet. Ville vært fett å kunne skyte griser, sauer, katter, bikkjer og slikt (KØDDA, ok! Ikke bruk den kniven) Lenke til kommentar
Olethros Skrevet 4. november 2002 Del Skrevet 4. november 2002 Ekorn. Tatt med .300 Win Mag på ca 80m. "It's coming straight at us!" Lenke til kommentar
Danny Skrevet 4. november 2002 Del Skrevet 4. november 2002 cabelas grand slam hunting er fett,birdhunter 2003 er også kult hvis du liker å jakte på fugler. Lenke til kommentar
Hidden Skrevet 4. november 2002 Del Skrevet 4. november 2002 LMAO!! Det ekorn bildet er helt priceless! Lenke til kommentar
Olethros Skrevet 5. november 2002 Del Skrevet 5. november 2002 Forresten, for å ta screenshots i Trophy Hunter 2003 demoen trykker du på F10. Dette står ingen steder i dokumentasjonen, og jeg stressa som eff med å finne det ut selv. Bildene blir lagret til GameScrshots mappen i .JPG format. (Husk å klippe eller krympe bildene til rundt 640x480 og lagre som JPG med 70-90% kvalitet hvis du tenker å poste dem her. Ta hensyn til modembrukere.) Lenke til kommentar
RogueFreak Skrevet 5. november 2002 Del Skrevet 5. november 2002 Eller bruk Fraps 1.9, som tar screenshots i alle spill/demoer. Og bruk heller en url link til bildenen istedet for å poste de her. Lenke til kommentar
Olethros Skrevet 6. november 2002 Del Skrevet 6. november 2002 Et litt annet perspektiv på jakt: http://www.werewolves.org/~two/Rants/2rant-hunters.mp3 Og hva er så min unnskyldning? Siden vi har fjernet så å si alle rovdyr fra de fleste landsdeler for å slippe sutringa fra noen innavla sauebønder er vi faktisk nødt til å ta deres plass i næringskjeden. Hvor mange dyr finnes det her til lands som kan ta kverken på en elg? Utenom en og annen bjørn som forviller seg over svenskegrensa, INGEN! Og nå har vi faen ete meg utrydda den siste levedyktige ulvestammen også. Fordi folk "var rædd før ongan" når de hørte noen hadde sett noe som muligens kunne være ulvespor i nabofylket! Så hvor mange unger har blitt angrepet av ulv her til lands de siste 250 åra? IKKE EN KJEFT! Og hvor mange unger blir skambitt av de innavla sikle- og dritemaskinene folk kaller "menneskets beste venn" bare på et eneste år? OVER TUSEN! (Kilde: http://www.oppland-arbeiderblad.no/53/50/66/7.html) Jeg regner med at de før nevnte rurale delene av befolkningen vil komme med det vanlige "men døkk byfolk sit jo berre der foran fjærnsynet og sjår på naturprogram mens vi må lev med fanskapet rætt utafør stuedøra!" motargumentet. Men hvis jeg skulle gått en tur i fjellet/skauen/e.l. ville jeg mye heller møtt en vaskeekte ulv enn f.eks. et "prakteksemplar" av en Schäfer som var så "renraset" at den var sin egen bestefar, onkel og kusine i tredje ledd på morsiden og følgelig like stabil som en mongoloid emu på crack! ("Fido er jo så snill, atte. Bare lokk litt på han så skal du se han kommer tilbake med den delen av ryggraden din han røska ut. Han er litt leken, skjønner du.") Misforstå meg rett, jeg liker faktisk bikkjer. Men jeg stoler faen ikke på dem! (Beklager rant'en, men klokka er snart 0300 og jeg har hørt '2' gjyve løs på alt som er herpa i verden. Ble litt inspirert sånn.) [ Denne Melding var redigert av: Olethros på 2002-11-06 02:56 ] Lenke til kommentar
Hidden Skrevet 7. november 2002 Del Skrevet 7. november 2002 LOL! Snakker om å bli trigga av en tråd Vakre naturopplevelser har jeg hatt mange av, nærkontakt med skogens konge og diverse mindre vilt. Som regel har jeg aldri fotoapparat med meg når det skjer.. En gang holdt jeg på å tryne i siden på en elg når jeg trente terrengsykling, takk Gud for gode bremser! Typen bare så på meg og lusket vekk. Har aldri hatt nærkontakt med bjørn, det er noe jeg håper å oppleve før jeg dør, har stor respekt for slike dyr. De fleste bikkjer er dumme som Rimi brød, katter er adskillig smartere IMHO (gjemmer seg bak et hjørne). Trophy Hunter 2003 er tøft da. Viste det til en kompis i går, kjørte litt rundt med pickupen. Han spurte typisk nok hva slags merke det var.. -stønn-. Som om merke er viktig når man kan leke fjellgeit med den (altså null realisme i kjøretøy kategorien). Jeg dro opp på en topp da, og han kommenterte at det var så øde, som om han ventet at det ville myldre av vilt. Jeg dro frem lokkehornet og gaulet litt. Psccht (litt spray) og brukte kikkerten. Der dukket det opp en skygge smått om senn. Det var først etter at jeg drepte den med 1 skudd på ca 120m at jeg oppdaget at det var en bukk. Det var første killen, åsså med en kompis som kikket på da gitt Lenke til kommentar
Hidden Skrevet 8. november 2002 Del Skrevet 8. november 2002 Haha, er faktisk ganske så underholdende dette jaktspillet (Trophy Hunter 2003). Virret rundt på ATV´n igjen da jeg var drittlei å styre med websites og slikt og ville ha en pause, så en elg og forfulgte den på ATV´en mens den galopperte som bare rakkern mens den kastet på hodet og forandret retning hele tiden til den forsvant over en bakketopp. Så jeg kjørte opp dit og parkerte, hoppet av og kikket rundt med kikkertsiktet (4x), brukte lokkehornet litt, og så en bukk som kom gjennom krattet fra elven. Siktet like godt som en bonde på lørdagskvelden og bommet selvfølgelig, og den for av sted som et olja lyn. Så jeg snek meg ned til elven mens jeg beundret gresset som vaiet i vinden (veldig pent, har vel bare sett det i AC2 og Neocron, og nå Trophy Hunter). Satt på huk noen meter fra elven da jeg så en kalv vandre motstrøms midt i elven. Beundret animasjonen og det realistiske utseendet før jeg plantet en kule i skallen på den. Ouch! Fikk straff fordi jeg skjøt mens den var i vannet, det kunne forårsake rikosjett vet du, og det var vanskelig å plukke opp vilt derfra. Hmm. Ok. Vandret over elven og fant et fint utsiktspunkt på den andre siden, satte opp stativ og skjønte til slutt hvordan en kommer seg opp. Wow, for en utsikt over sletten! Frem med spray og lokkehorn, hørte et gaul fra en retning og svarte med hornet. Det kom nærmere, men jeg så ingenting.. eh? Mens jeg speidet med kikkerten, hørte jeg plutselig "tump-ti-tump-ti-tump" bak meg.. økende i styrke. Fikk panikk og prøvde å hale frem rifla, men da jeg snudde meg så elgen meg rett i aua, kastet seg rundt og forsvant på noen sekunder med godt følge av noen runder hett bly Var der litt til, gjentok prosedyren, og nå kom 2 elger fra sletten foran meg. Sikte, rolig, sikte.. Damn! De så meg og kastet seg rundt. Jeg skjøt vilt etter dem uten å treffe noe, og ble trukket i poeng igjen.. Spillet virker veldig bra med hensyn til realisme, og jeg synes det er veldig flott at man får trekk for uvettig jakt! Det kan lære folk som vil ta jaktprøven noe.. Når jeg fikk første killen mens en kompis så på, tømte jeg hele magasinet i kadaveret, stygge blodige kulehull overalt, og flirte rått. Typen ble litt redd Det er en del glitches, som steiner som noen steder svever over bakken og slikt, men til å være et nisjeprodukt synes jeg Trophy Hunter 2003 er ganske bra, sånn utifra å bare ha spilt demoen litegrann. Det fine med jaktspill er at de som regel er billigere enn andre spill :smile: Lenke til kommentar
JoeDohn Skrevet 8. november 2002 Del Skrevet 8. november 2002 hallo! er det ingen som husker deer avenger?! det er jo så fantastisk... ordinært, egentlig... men ideen er ganske kewl... rådyr som jakter på jegere...:razz: lokke på dem med øl og rapelyder... flott for alle dere vegetarianere der ute:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå