iChristian Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 (endret) Dagbladet melder at UP-sjefen i Tromsø er tatt for promillekjøring. Sjefen for UP i Troms og Finnmark, Einar Holand (59) er siktet for promillekjøring etter at bilen hans havnet utenfor veien på E( ved Tromsø i ettermiddag. Konstituert UP-sjef, Roar S. Larsen, bekrefter overfor TV 2 Nettavisen at en distriktsleder i UP er siktet for kjøring i påvirket tilsand.- Som en konsekvens av dette er vedkommende midlertidig supendert fra sin stilling, forteller Larsen. Dette er vel hva man kan kalle ironisk? Endret 2. september 2006 av Lomz Lenke til kommentar
Marti Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 Kan også kalle det latterlig. Håper han mister jobben x). Lenke til kommentar
Fruktkake Skrevet 3. september 2006 Del Skrevet 3. september 2006 Hva er UP for noe da? Lenke til kommentar
Badon Skrevet 3. september 2006 Del Skrevet 3. september 2006 Utrykknings Politiet. Stygg sak. Håper han må gå. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 3. september 2006 Del Skrevet 3. september 2006 Flyttet posten til mer passende forum. Lenke til kommentar
EO Skrevet 3. september 2006 Del Skrevet 3. september 2006 Hvis han fyllekjørte får han garantert sparken! Og uansett, hva skal man gjøre i up uten lappen i 2 år xD Men dettta sender dårlige signaler til ungdom... hvis up sjefen fyllekjører kan sikker vi også vell? Lenke til kommentar
monzilla Skrevet 3. september 2006 Del Skrevet 3. september 2006 Dersom det stemmer at han kjørte i fylla håper jeg han aksepterer de konsekvensene som måtte følge. Dvs miste lappen og muligens et opphold bak murene. Om jobben ryker, vel, det visse han nok svaret på da han satte seg inn i bilen på en annen side lukter dette personlig tragedie lang vei, håper han greier å stable seg opp på føttene igjen. Lenke til kommentar
Lolliken Skrevet 3. september 2006 Del Skrevet 3. september 2006 Dette er en kraftig burn for UP og alt det forebyggende arbeidet de har lagt til grunn. Det er ikke mer enn rett og rimelig at han mister retten til å være politi i det hele tatt. Politi som ikke greier å følge loven selv på så alvorlige saker som fyllakjøring har ingen respekt hos meg. Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 3. september 2006 Del Skrevet 3. september 2006 Det slår meg at dere tror at politimenn er guder som aldri skal gjøre noe galt? Selvsagt er det galt at han har gjort det han har gjort, og han har værsågod bare med å ta konsekvensene for det, men det rettferdiggjør likevel ikke at dette skal blåses opp i proporsjoner som ikke ligner grisen! Hvis han har gjort noe galt - OK - han må ta følgende, det har ingenting med hverken meg eller deg å gjøre! Norsk journalistikk på sitt beste!! Lenke til kommentar
ChrML Skrevet 3. september 2006 Del Skrevet 3. september 2006 Dette er en kraftig burn for UP og alt det forebyggende arbeidet de har lagt til grunn. Det er ikke mer enn rett og rimelig at han mister retten til å være politi i det hele tatt. Politi som ikke greier å følge loven selv på så alvorlige saker som fyllakjøring har ingen respekt hos meg. 6798757[/snapback] Word! Lenke til kommentar
Lolliken Skrevet 3. september 2006 Del Skrevet 3. september 2006 Det slår meg at dere tror at politimenn er guder som aldri skal gjøre noe galt?Selvsagt er det galt at han har gjort det han har gjort, og han har værsågod bare med å ta konsekvensene for det, men det rettferdiggjør likevel ikke at dette skal blåses opp i proporsjoner som ikke ligner grisen! Hvis han har gjort noe galt - OK - han må ta følgende, det har ingenting med hverken meg eller deg å gjøre! Norsk journalistikk på sitt beste!! 6798798[/snapback] Hadde det vært generell drukkenskap hadde jeg kunne godtatt det, men vi snakker om en UP-SJEF!! Greit nok han er kun ett menneske, men når han gjør stikk motsatte av det han egentlig skal stå for har fått seg en alvorlig skramme i rykte sitt. Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 3. september 2006 Del Skrevet 3. september 2006 Det slår meg at dere tror at politimenn er guder som aldri skal gjøre noe galt?Selvsagt er det galt at han har gjort det han har gjort, og han har værsågod bare med å ta konsekvensene for det, men det rettferdiggjør likevel ikke at dette skal blåses opp i proporsjoner som ikke ligner grisen! Hvis han har gjort noe galt - OK - han må ta følgende, det har ingenting med hverken meg eller deg å gjøre! Norsk journalistikk på sitt beste!! 6798798[/snapback] Hadde det vært generell drukkenskap hadde jeg kunne godtatt det, men vi snakker om en UP-SJEF!! Greit nok han er kun ett menneske, men når han gjør stikk motsatte av det han egentlig skal stå for har fått seg en alvorlig skramme i rykte sitt. 6798819[/snapback] Hjelper ikke! Si han opp i stillhet, det er ikke nok at han ødelegger livet sitt og til dels sin egen familie Lenke til kommentar
Lolliken Skrevet 3. september 2006 Del Skrevet 3. september 2006 Det slår meg at dere tror at politimenn er guder som aldri skal gjøre noe galt?Selvsagt er det galt at han har gjort det han har gjort, og han har værsågod bare med å ta konsekvensene for det, men det rettferdiggjør likevel ikke at dette skal blåses opp i proporsjoner som ikke ligner grisen! Hvis han har gjort noe galt - OK - han må ta følgende, det har ingenting med hverken meg eller deg å gjøre! Norsk journalistikk på sitt beste!! 6798798[/snapback] Hadde det vært generell drukkenskap hadde jeg kunne godtatt det, men vi snakker om en UP-SJEF!! Greit nok han er kun ett menneske, men når han gjør stikk motsatte av det han egentlig skal stå for har fått seg en alvorlig skramme i rykte sitt. 6798819[/snapback] Hjelper ikke! Si han opp i stillhet, det er ikke nok at han ødelegger livet sitt og til dels sin egen familie 6798826[/snapback] Den skal jeg faktisk være enig med. Men stillingen hans tilsier medieomtale. Dessverre er det slik det er, vi lever i et mediesamfunn. Lenke til kommentar
Cyberfrog Skrevet 4. september 2006 Del Skrevet 4. september 2006 Det slår meg at dere tror at politimenn er guder som aldri skal gjøre noe galt?Selvsagt er det galt at han har gjort det han har gjort, og han har værsågod bare med å ta konsekvensene for det, men det rettferdiggjør likevel ikke at dette skal blåses opp i proporsjoner som ikke ligner grisen! Hvis han har gjort noe galt - OK - han må ta følgende, det har ingenting med hverken meg eller deg å gjøre! Norsk journalistikk på sitt beste!! 6798798[/snapback] Om enn ikke guder, så skal politifolk være gode forbilder. De er tross alt de eneste i samfunnet (hvis man ser bort ifra militæret i spesielle situasjoner) med myndighet til å utøve makt mot oss "vanlige folk". Ifølge NRK nekter han forøvrig å ha fyllekjørt - med dette mener jeg ikke å hevde at "politifolk aldri lyver". Lenke til kommentar
Wheeljack Skrevet 4. september 2006 Del Skrevet 4. september 2006 Som Oysfaerg så elegant sa, dette beviser vel bare egentlig at politiet er mennesker dem og. Mennesker gjør feil. Nå skal jeg på ingen måte forsvare det som har skjedd, fyllekjøring er forkastelig og burde ikke under noen omstendigheter forekomme, men å blåse det opp sånn i media er unødvendig. Det medfører bare at både vedkommende og politiet generelt blir satt i et dårlig lys ettersom Ola Nordmann er utrolig flink til å skjære alle under èn kam. "Fyllekjørte UP-sjefen sier du? Ja da gjør nok resten av etaten det òg!" På den annen side, hans stilling tatt i betraktning, burde han ihvertfall ikke dra noen goder, eller såkalte strafferabatter av det. Normale lover burde følges, og kanskje ekstra skjerpede ettersom han er en representant for loven. Men dettta sender dårlige signaler til ungdom... hvis up sjefen fyllekjører kan sikker vi også vell? Dersom det utsagnet der skulle stemme så sier vel det mer om norsk ungdom enn om en sliten politisjef. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 4. september 2006 Del Skrevet 4. september 2006 (endret) Han nekter hvertfall bestemt på at han har fyllekjørt. http://www.dagbladet.no/nyheter/2006/09/03/475669.html Det er vel det gamle "drakk-kefirmelk-før-jeg-satte-meg-i-bilen trikset" Politimannen i hjembygda mi hadde heimbrent-apparat, han. Han var så folkelig at ingen kødda med han, liksom. Alle bare likte ham. Endret 4. september 2006 av Bitex Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 4. september 2006 Del Skrevet 4. september 2006 Jeg vet ikke om jeg liker helt det at han mister jobben. Tenk over det, hvem som helst andre ville ikke mistet jobben. Om fyllejøringen skjedde i arbeidstiden/på vakt, er det en helt annen sak. Men om han ble tatt for å fyllekjøre på egen fritid, hvorfor burde det gå utover hans jobb, når ingen andre jobber ville bli affektert av forbrytelsen? "På fritida er jeg ikke lovens vokter." -Bekjent politimann Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 4. september 2006 Del Skrevet 4. september 2006 (endret) *sukk* Det her bare bekrefter mitt mildt sagt elendige syn på politiet. Mange av de er flotte personer som tar jobben sin svært seriøst, men dessverre finnes det mer enn nok av de som lyver, selv byter loven og kort og greit ikke burde vært politi i det heltatt. Selv har jeg vært borti politi som åpenbart har løyet midt i trynet på meg. De samme personene viste liten kunnskap om gjeldende lover i akkurat det saken, og håndterte våpen ulovlig. Det slår meg at dere tror at politimenn er guder som aldri skal gjøre noe galt?Selvsagt er det galt at han har gjort det han har gjort, og han har værsågod bare med å ta konsekvensene for det, men det rettferdiggjør likevel ikke at dette skal blåses opp i proporsjoner som ikke ligner grisen! Hvis han har gjort noe galt - OK - han må ta følgende, det har ingenting med hverken meg eller deg å gjøre! Norsk journalistikk på sitt beste!! 6798798[/snapback] Du kan gjerne si at politiet er mennesker de også, men faktum er at de skal være forbilder og da må de ta jobben såpass alvorlig at de ikke kjører i fylla. Kjøring i påvirket tilstand er det definitivt verste du kan finne på bak rattet, og da er det direkte uhørt at noen innen politiet gjør det. Hadde det f.eks vært mild råkjøring, kjøring på rødt lys e.l så hadde det for min del ikke vært så "big deal", men kjøring i fylla? Nei, det er faktisk "big deal". Edit: Såvidt jeg veit er det en skjerpende tilstand hvis vedkommende som har utført et lovbrudd jobber i politiet, og det bekrefter jo at politiet ikke bare kan bryte loven uten å forvente mer straff enn hvis en utenfor politiet hadde gjort det. Endret 4. september 2006 av Ernie Lenke til kommentar
Jim Rager Skrevet 4. september 2006 Del Skrevet 4. september 2006 Jeg vet ikke om jeg liker helt det at han mister jobben. Tenk over det, hvem som helst andre ville ikke mistet jobben. Om fyllejøringen skjedde i arbeidstiden/på vakt, er det en helt annen sak. Men om han ble tatt for å fyllekjøre på egen fritid, hvorfor burde det gå utover hans jobb, når ingen andre jobber ville bli affektert av forbrytelsen? "På fritida er jeg ikke lovens vokter." -Bekjent politimann 6799327[/snapback] 100% enig! Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 4. september 2006 Del Skrevet 4. september 2006 Du får jo ikke bli politi hvis du har rulleblad? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå