Gå til innhold

Lærer meg touch, tips?


Arne

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mitt beste tips til deg når du skal lære deg å touche er at du ikke har tastaturet og skjermen helt likt plassert. Hvis du har tastaturet og skjermen 100 overens vil selve tastaturet blli lengre til venstre enn det skal. Num-paden skal være til venstre for skjermen.

 

Se illustrasjonen.

 

post-25754-1157305445_thumb.jpg

 

Som du kan se, så er "G" & "H" midt på i forhold til skjermen. Det gjør at du slipper å sitte "skeivt" når du skal skrive/touche.

 

Bær over med at datamaskinen på bilder er fra 1980 eller noe deromkring. :p

Endret av Patience
Lenke til kommentar

Kan ikke strengt talt den "rette" touch metoden for å skrive, men skriver uansett med alle fingrene mine helt fint uten å se på tastaturet. Dette er strengt talt en tilvenningssak, skriv mye, mye mye mye mye mye, til du blir lei, bare skriv...

 

Før du aner ordet av det så kan du skrive ganske bra, det er ganske nyttig å ikke se på skjermen mens man skriver. Spill dataspill, så blir du vant med hvor saker er på tastauret :)

 

Husker jeg skulle ha touch på skolen på videregående, huff det er ikke lett å ha alle fingrene der og der. Skriver som regel med alle fingrene untatt venstre lillefinger, den ligger bare der... Den andre lillefingeren går til shift, og resten bare soser rundt på hver sin halvdel :DDD

Lenke til kommentar
laste ned ett prog som heter easy touch?

Skulle vaffal lære skrive touch av det, mente han lærer duden...

Men jeg har lissom lært det av meg sjøl da, men jeg bruker bare tre fingre på hver hånd da..

6802625[/snapback]

Det er vel ikke touch da vel?

 

Uansett, en linket til et tastatur uten tekst på knappene lenger oppi her, men touch går ikke bare ut på å skrive uten å se på tastene, men å kunne bruke alle 10 fingrene vi har på en rask pg ergonomisk måte, slik at man sparer tid og minsker sjansene for skader.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

selvlært er vel lært :)

 

jeg øvde meg på den måten at jeg fant fram en setning som jeg øvde på mye.. til slutt rællæ jeg gjennom alt :D:D...

 

men touchsystemet har noe med hukommelse å gjøre også, om hvor tastene er.. og det kommer med erfaring over tid vel. 3 mnd med nesten-intens skriving :D..

 

start med å finne en kjærring du liker på msn eller noe.. så skriver du touch før du klarer å si touch :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...