Arne Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 Hei! Eg held på å lære meg touch no, har de nokon råd eller tips for å få skrivinga litt fortere unna? Kom gjerne med ting/uvaner som eg ikkje bør starte med. Btw, har skrevet dette med touch! Lenke til kommentar
maskot Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 bruk alle fingrane Lenke til kommentar
Arne Skrevet 2. september 2006 Forfatter Del Skrevet 2. september 2006 Bruker ale fingrane... Fleire tips? Eller er det berre å øve, og øve, og øve, og øve, og øv....? Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 Har du eit læreprogram for touch? Lenke til kommentar
Arne Skrevet 2. september 2006 Forfatter Del Skrevet 2. september 2006 Nope, det kunne vore greitt å ha. Google is my fiend. Skal google, men om du/de kan anbefale noko, takkar eg! Lenke til kommentar
Propaganda Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 Er jo bare trening da, jeg skriver selv touch, og det har jeg bare lært av meg selv over åra. Lenke til kommentar
ChrML Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 Jeg skriver ikke touch, men jeg skriver nesten like raskt som en som gjør det. Er bare å skrive masse det , ikke bry deg om å gjøre akkurat som touch-læren sier, men bruk de fingra som du syns passer best til riktig bokstav. Jo nærmere den fingren er jo raskere blir det å skrive bokstaven . Lenke til kommentar
FpsStu Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 Er nok bare å skrive og skrive... Forum er et bra sted, evt kan du starte en blog... Lenke til kommentar
Arne Skrevet 2. september 2006 Forfatter Del Skrevet 2. september 2006 Hehe, skal spamme ekstra mye frammover. Lenke til kommentar
Snusi Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 Jeg lærte meg deg for en stund tilbake. Det tok en måned før jeg skrev fortere enn jeg gjorde til vanlig. IKKE se på tastene. Lær deg touch på den riktige måten. Sjekk ut: Ten Thumbs Typing Tutor... Det er supert Lenke til kommentar
Patience Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 Skal se om jeg ikke kan finne et program til deg :-) Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 Skru av lyset der du sitter, så du ikke ser bokstavene på tastaturet. Legg pekefingerene på henholdsvis F og J. De skal altid ligge der! Lenke til kommentar
Patience Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 Ok! Du kan laste et ned fra følgende adresse: http://fildeling.finnerikkeserver.net/x/x/...TypingTutor.exe Må vel laste ned norsk språk fra siden dems.. Lenke til kommentar
the_fire Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 Hva skal man da bruke for å skrive G og H om pekefingrene altid ligger på F og J? Noen learn to use touch-programmer på nett? Lenke til kommentar
roht Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 Eg hugsar eg var borti noko som heitte "Type of the dead" på skulen eingang, eit kjempekult "spel" der du møtte på zombiar som du skal skyte...ved å skrive så fort så du berre kan. Det beste touchprogrammet eg har prøvd iallefall... Google etter det Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 3. september 2006 Del Skrevet 3. september 2006 Hva skal man da bruke for å skrive G og H om pekefingrene altid ligger på F og J? Noen learn to use touch-programmer på nett? 6792040[/snapback] Når hånden "hviler" så skal de ligge på F og J... ellers må du jo bruke de til å skrive med også. Lenke til kommentar
remerserr Skrevet 3. september 2006 Del Skrevet 3. september 2006 Et alternativt tips kan være å spille (data)spill - her er du ofte nødt til å bruke fingertuppene aktivt og ergo lærer du deg å få opp dampen. Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476 Skrevet 3. september 2006 Del Skrevet 3. september 2006 Prøvde sånn touch-program på skolen, det var bare sinnsykt kjedelig ... Mitt tips er å gjøre som mange andre sier, skrive MASSE med fingra på riktig plass. Skulle ikke ta så lang tid å lære seg. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 3. september 2006 Del Skrevet 3. september 2006 Det kan ta ganske lang tid om du har laga din eigen skrivemåte over fleire år. Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 3. september 2006 Del Skrevet 3. september 2006 Jeg skriver touch, bare skriv touch hver gang du skriver UANSETT hva du skriver. Det er veldig lett å bare "ta-det-senere". Ikke sett av tid til øving, bare skriv touch UANSETT hver gang du bruker et tastatur. Kunnet touch siden 8.klasse jeg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå