Xmir Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 (endret) sovida Tar jeg helt feil nå, eller er ikke dette billig? Ja jeg vet at det finnes bedre kort ute, men dette er vel god ytelse til god pris? Endret 2. september 2006 av Xmir Lenke til kommentar
Xmir Skrevet 2. september 2006 Forfatter Del Skrevet 2. september 2006 Upps.. Linken funka ikke... Det er iallefall til 1082kr der Sapphire Radeon X850XT Platinum 256 MB (256bit) PCI Express... Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 (endret) Om du ser i Prisguiden så finner du raskt ut at det er helt vanlig pris. Ville ikke gått for det kortet per dags dato da det begynner å bli ganske utdatert i forhold til de nyere på markedet. Endret 2. september 2006 av nahojdat Lenke til kommentar
Barkster Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 (endret) Oida den siden der hadde et crappy utvalg må jeg si Edit: Utvalg av skjemkort mener jeg er crappy Endret 2. september 2006 av Barkster Lenke til kommentar
Xmir Skrevet 2. september 2006 Forfatter Del Skrevet 2. september 2006 Om du ser i Prisguiden så finner du raskt ut at det er helt vanlig pris.Ville ikke gått for det kortet per dags dato da det begynner å bli ganske utdatert i forhold til de nyere på markedet. Altså, i prisguiden så står det at det billigste kortet som ikke er fra den butikken, ligger på 2000. Sikkert en helt nyoppstarte butikk Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 Hovedgrunnen til at omtrent ingen har på lager er at det er utgått (eldre) kort.. PS: det er ikke PE men vanlig XT. Sovida er ikke en nystartet butikk, den har vært tilstede en god stund (men mye lenger i Sverige enn Norge). Lenke til kommentar
Xmir Skrevet 2. september 2006 Forfatter Del Skrevet 2. september 2006 jojo, men det burde vel kanskje være bedre enn et 7600gs? Det står platinum edition på varen jo. Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 Tja, kan være ene av de er PE, men hvilke spill fordriver du tiden med? De nyere skjermkortene passer bedre til nyere spill (pga innebygde features gamle skjermkort ikke har) Spiller du kun eldre spill så kan det være et godt kjøp, spiller du f.eks Oblivion så vil nyere skjermkort gi en bedre grafikkopplevelse. Lenke til kommentar
Xmir Skrevet 2. september 2006 Forfatter Del Skrevet 2. september 2006 Min lillebror skulle ha nytt kort og han har ikke tenkt å bruke mer enn ca 1000kr, så jeg lurte på om det ville være en bedre innvestering kontra det billigste 7600gs kortet. Han spiller det meste, men bruker ikke AA/AF/HDR da. Sitter selv på 7800gt, men det koster jo ganske mye mer. Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 Til under 1000kr så får du X1600XT for tiden, det gir mye kraft for pengene (yter bedre enn 7600GS). Det hadde nok garantert blitt mitt valg til under 1000kr nå. Ser liksom lite poeng i å kjøpe gammelt når man kan kjøpe nytt som holder lenger. Lenke til kommentar
Mr-CEO Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 http://www23.tomshardware.com/graphics.html Gir en veldig fin oversikt om hvordan forskjellige kort er opp mot hverandre Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 Skulle til å si det selv, men Mr-CEO kom meg i forkjøpet: X850XT er et heftigere kort enn X1600GT. Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 http://www23.tomshardware.com/graphics.html Gir en veldig fin oversikt om hvordan forskjellige kort er opp mot hverandre 6791130[/snapback] Men tall viser ikke HDR, Bloom effekter osv så å teste forskjellige generasjoner på den måten er bare misvisende.. Man bruker ikke skjermkort kun til testing for poenger (vel, ok, mange gjør det virker det som), spillopplevelse og grafikk skal vel være viktigere.. Lenke til kommentar
tiigem Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 synes x850xt gir mye for pengene jeg.. sitter på et selv på gamle maskinen min.. spiller cod2 i 1680 x 1050 med max grafikk, bf2 drar det lett, nfs most wanted ++ får rundt 5000 i 3dmark 05 på en intel 630 3gz med 2 gb minne Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 (endret) Han spiller det meste, men bruker ikke AA/AF/HDR da EDIT: Det er fett med nye effekter og den slags, men etter min mening er det suverent viktigste for spilleopplevelsen FPS. Der yter i hvert fall X850XT bedre. Endret 2. september 2006 av Isbilen Lenke til kommentar
tiigem Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 ser jo og på tomshardware at et x850xt slår 7600gt i sli på hl2 i 1600x1200 4xaa 8xaf det sier jo litt =) Lenke til kommentar
Xmir Skrevet 2. september 2006 Forfatter Del Skrevet 2. september 2006 Ser ut til at det blir et slikt iallefall. THG overbeviste meg. Han sitter forøvrig på et sapphire x300se kort nå (kjøpte pakkepc den tullingen). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå