Gå til innhold

msi k7t turbo

ernpeder

Anbefalte innlegg

på msi sine websider står det at man kan gå opp til xp1800 cpu på k7t turbo hovedkort,fint tenkte jeg og bestilte det,men når jeg går til bios oppgradering står det at bare k7t turbo 2 kan oppgraderes med xp1800 og over.hmmm har satt inn cpu´en men når jeg starter opp maskinen må jeg etter å slått på startknappen trykke inn reset knappen,da booter den opp.lurer på om det går an å klokke cpu´en ned til xp1700.den prossesoren skal gå til dette hovedkortet hvist man skal tru noe på det som står på websidene dems.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har prøvd bios 3.5(den nyeste)og 3.4 men resultatet er det samme.retur er kansje det eneste å gjøre hvis dem tar cpu´en tilbake åpnet.hvist ikke får jeg bytte hovedkort.har foresten k7t turbo,512 sdram c2,30gb hardisk 7200rpm,gamle cpu´en 1.2 266fsb.mulig jeg setter den tilbake.

Lenke til kommentar

Jeg har samme "problem" det funker jo, men må trykke reset knappen, det er ikke annet enn litt småplagsomt egentlig, er fordi hovedkortet er fra før XP cpuen ble lagd og det mangler litt kompabilitet der.

Men det går jo bra, så hva er problemet :smile:?

Lenke til kommentar

Er et kjent problem som hang med Abit KT7A kort opp til v1.3. Siden de gamle HK ikke startet opp CPU i den rekkefølgen AMD XP forventet, så ble noen prosseser "hengenes igjen". Dette ble gikk i orden om man slo på maskinen også tok en reset (varmstart) hvor da CPU'n skal funke som helt som normalt.

Så slå på maskinen, vent litt også ta en varm start. Om dette funker på MSI kortet vet jeg ikke, men verdt et forsøk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...