Gjest Slettet+89234341 Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 Jeg har gravert en del glass til familie og venner, og dette er noe jeg godt kunne tenkt meg å begynne å tjene en slant på. Jeg har hørt at det er lov å selge slikt for opptil 1000 kr pr pers før man må melde fra til noen og betale skatt, men finner ingenting på lovdata som støtter opp under eller sier imot dette. Har noen noen tips? Lenke til kommentar
PerB Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 Jeg har gravert en del glass til familie og venner, og dette er noe jeg godt kunne tenkt meg å begynne å tjene en slant på. Jeg har hørt at det er lov å selge slikt for opptil 1000 kr pr pers før man må melde fra til noen og betale skatt, men finner ingenting på lovdata som støtter opp under eller sier imot dette. Har noen noen tips? 6790652[/snapback] Jeg regner med at du ikke mener 1000 kr. pr kjøper. Du vil ikke finne noe om dette i lovdata. Skatt av inntekter ved "hobby"-aktivitet er reguslert av skattereglene. Informasjon vil finnes på www.skatteetaten.no. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 Jeg har gravert en del glass til familie og venner, og dette er noe jeg godt kunne tenkt meg å begynne å tjene en slant på. Jeg har hørt at det er lov å selge slikt for opptil 1000 kr pr pers før man må melde fra til noen og betale skatt, men finner ingenting på lovdata som støtter opp under eller sier imot dette. Har noen noen tips? 6790652[/snapback] Jeg regner med at du ikke mener 1000 kr. pr kjøper. Du vil ikke finne noe om dette i lovdata. Skatt av inntekter ved "hobby"-aktivitet er reguslert av skattereglene. Informasjon vil finnes på www.skatteetaten.no. 6790685[/snapback] Fant det. Etter dte jeg skjønte av det må det være en vurderingsperiode. Men med tanke på at det der var referert til fiske og salg av bruktbiler som relevante saker, tror jeg ikke akkurat at dremelen min og et par glasstallerkener noengang blir regnet som en næringsvirksomhet ^^ Lenke til kommentar
PerB Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 Fant det. Etter dte jeg skjønte av det må det være en vurderingsperiode. Men med tanke på at det der var referert til fiske og salg av bruktbiler som relevante saker, tror jeg ikke akkurat at dremelen min og et par glasstallerkener noengang blir regnet som en næringsvirksomhet ^^ 6791116[/snapback] Spørs hvor mange glasstalerkener og hvor mye du tar inn. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 Fant det. Etter dte jeg skjønte av det må det være en vurderingsperiode. Men med tanke på at det der var referert til fiske og salg av bruktbiler som relevante saker, tror jeg ikke akkurat at dremelen min og et par glasstallerkener noengang blir regnet som en næringsvirksomhet ^^ 6791116[/snapback] Spørs hvor mange glasstalerkener og hvor mye du tar inn. 6791429[/snapback] ja, men tviler på det blir så veldig mye. om noe i det hele tatt ^^ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå