Gå til innhold

Jobber de på posten i helga?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kanskje jeg får sakene på mandag da! Oslo-Trondheim skulle vel gå under langtransport, vil jeg tro.

Takker igjen for alle svar, utrolig mange som leser tråden nå ser jeg, 18 stk... Trodde knapt noen kom til å gi svar på et så lite interessant spørsmål, men det tok jo bare 5 min! All kredit til supre brukere på dette forumet!

Lenke til kommentar
VikinGz: Selvsagt, men for oss vanlige dødelige som venter, så er det sjelden en pakke som er sendt på fredag er fremme mandag. Heller tirsdag.

6790665[/snapback]

Hehe, kjenner meg igjen der! Skulle gjerne hatt pakken dagen før jeg bestilte. Får se på landskamp i kveld, og spille Battlefield etterpå, så går vel tida!

Lenke til kommentar

Min erfaring med posten er skuffende. :(

Den 16.08(2006) bestilte jeg et brikkesett med RAM fra PS-Data, som altså holder til i Arendal. Jeg fikk e-post fra de 17.08 kl 12.30 med følgende melding:

"Dette er en bekreftelse på at varer er sendt deg fra vårt lager. Fakturakopi ligger som vedlegg."

PS-Data er av de som legger en link til sporing av pakker i sin e-post, og den brukte jeg selvfølgelig. Om kvelden 17.08 sto det at pakken var innlevert ved postkontoret. Jeg trodde at den var ankommet på terminalen i Bergen(byen som jeg også bor i) på lørdagen, men nei. :(

Mandagen var den ankommet terminalen i Bergen, men jeg fikk ikke pakken i posten før på tirsdagen. For meg er dette dårlig service av Posten, når PS-Data klarer å sende den ca 12 timer etter at jeg hadde bestilt varene på sidene deres.

Jeg har handlet en del hos PS-Data før, og de er veldig rask til å sende ut varer de har på lager, så de er jeg veldig godt fornøyd med. :D

Posten er det altså verre med, de er veldig treg synes jeg.

Dette kan vel sammenlignes med han som bestilte pc fra Dell, der de bygget den lørdagen. Den brukte kortere tid fra Irland til Oslo enn fra Oslo til Tromsø. :(

Endret av 9hdoksaet4
Lenke til kommentar

Posten er ihvertfall bedre enn f.eks Linjegods..

Satt og ventet på ny skjerm før helgen og fikk pakkespor link, der kom det opp Linjegods istedetfor posten som jeg er vant til.

Pakken kom til nærmeste by raskere enn posten så jeg tenkte "jaja, da kommer den imorgen" men neida, dagen etter kom det brev i posten istedet der de ba meg ringe og avtale når de skulle ta den med bil til der jeg bor.

Dette synes jeg er veldig rart når de allerede hadde tlf nr mitt i systemet, en rask tlf til meg og de kunne fått avtalt å få den avgårde straks.

Så nå får jeg skjermen på mandag, hadde det vært posten hadde jeg hatt den allerede igår (fredag)..

Lenke til kommentar

Varier arbeidstiden fra by til by her til lands? Jobber selv i posten og vi har fri på lørdager, men på søndager er det folk på jobb. Nå jobber jeg i sorteringsavdelingen og tror det kun er vi som sorterer post i løpet av helgen. Pakkeavdelingen er helt død og reklameavdelingen har muligens jobb på lørdag :hmm:

Lenke til kommentar

De jobber nok søndager også, ihvertfall selve sorteringen og fremsending av post. Leverer man et brev innen klokken 18:00 på lørdag (ihvertfall på mitt postkontor i Oslo sentrum), så er den fremme på mandagen. Gjelder muligens kun A-post og ikke pakker.

Jobbet en sommer på utenlandsavdelingen på Posten. Der jobbet vi både lørdager og søndager, natt og dag.

Lenke til kommentar

Ok med en svigerfar og en bror som jobber i posten og en kone som jobbet der før så har jeg en liten anelse om hvordan fungerer.

For å ta dette med arbeidstider først så fungerte det ivertfall slik som dette for en tid tilbake på terminalen i Stavanger.

Sortering av brev og slikt forgår døgnet rundt, utenom natt til søndag og hele søndagen. Disse går fra jobb på lørdagskvelden og så kommer det noen på jobb igjen sendt søndagskveld for å sortere det som skal ut til mandag.

Regner med at dette er likt for pakker og slikt og, men er litt usikker.

Pakkene kommer som regel inn i løpet av hele formiddagen, og blir sortert iløpet av dagen. Hvis du har et lokalpostkontor da så kommer det ikke frem før dagen etterpå pga. at mange av disse har bare en pakkelevering på formiddagen.

Hvis du derimot skifter postnummer til et større postkontor feks i en større by så har de som regel leveringer mange ganger hver dag. Så da kan du hente pakken etter jobb eller om kvelden hvis de har lenge åpent. Der sparer du jo en dag. Det er bare å oppgi et annet postnummer når du bestiller, men da må skrive ned sendingsnummeret for å få pakken din. For hentelappen kommer jo ikke frem i og med at du har feil postnummeret.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...