Gå til innhold

Star Wars Galaxies


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg må si at jeg rett å slett er litt redd for den dagen jeg installerer spillet hjemme. Hvis det er noe i nærhæten av det spillet ser ut til å bli så står alt annet som jobb,hobbyer,fæsting veldig utsatt til.

 

Gleder meg som en unge på julaften til jeg får spillet :grin:

Lenke til kommentar

Jeg gleder meg også som en liten unge til dette spillet kommer ut. :smile:

 

Blir nok slutt på å spille andre online spill da ja. Jeg har helt sagt fra meg å kjøpe Asheron's Call 2 mest pga det spillet her. Får spille AC1 til SWG kommer så blir det SWG en stund framover tipper jeg.

 

Har hørt at betaen rocker, det lover godt. Til sammenlikning så kan jeg med hånden på hjertet si at AC2 betaen ikke akkurat rocker. :sad:

Lenke til kommentar

Hvorfor snakker ingen om det da? :razz:

 

Svar: Fordi CVD åpenbart aldri har lært hva ordet "markedsføring" betyr. Dette er den absolutt verste og minst profesjonelle markedsføringen jeg har sett av et spill, noensinne. Ikke bare utsettelsene, men markedsføringen i seg selv (eller mangelen på sådan). SWG trenger ikke markedsføring med alle nerdene som håper å bli Jedi riddere. Følg storyen eller bli kastet ut, ikke snakk stygt til andre.. hehe. SWG = carebears paradise.

 

Blir garantert slik om LOTR faktisk kommer som MMORPG (såvidt jeg vet vil det skje).

 

Okay skal slutte å syte (går og henter Lanoen)

 

_________________

Be warned, Pentagon now has a serious issue on their hands:

Escape of the Psycho Kitten!

wave_small.gif

 

[ Denne Melding var redigert av: Hidden på 2002-10-29 14:22 ]

Lenke til kommentar

Galaxies er faktisk det eneste online spillet jeg noensinne har vurdert å være med på (foruten AO, jeg vurderte faktisk å være med på det en stund også). Det er noe fundamentalt irriterende med online spill...den månedtlige betaling ødelegger hele moroa, sammen med det faktum at spillet tar slutt en eller annen gang.

 

Gleder meg egentlig mer til Knights of the Old Republic, RPG spill i Star Wars universet utviklet av Bioware...kan det bli bedre? :wink:

Lenke til kommentar

Quote:


Det er noe fundamentalt irriterende med online spill...den månedtlige betaling ødelegger hele moroa, sammen med det faktum at spillet tar slutt en eller annen gang.


 

Det tar slutt en gang ja... men innen den tid så er du sikkert drita lei av spellet :smile:

Lenke til kommentar

Mm, faktisk ikke, egentlig. Tenk på dette:

 

Okay, så spiller du UT2k3, og det er sååå fett og alt det der, moro moro! Løpe rundt på diverse brett og skyte andre spillere. Ikke noe annet, bare det. Hent det hersens flagget eller no´.

 

Etter en stund er du kanskje ikke drittlei UT2k3, men innse det; Det har ikke akkurat enormt mye variasjon. Det har ingen story som utvikler seg, ingen intriger o.s.v. Det er bare et vilt FPS hvor man løper rundt i en evig runddans for å drepe hverandre.

 

Så prøver du et MMORGP. Ett klikk og du er hekta. En spennende story som startet for lenge, lenge siden og som utvikler seg etterhvert som du spiller, over fler år, som å være i en film. Du spiller i en verden som lever og ånder 24/7 selv om du ikke er der, tusener av andre spillere gjør mye rart og kan kanskje til og med påvirke storyen og komme ny "nyhetene". Du oppdager at han du trodde du kunne stole på i realiteten bare var med i organisasjonen din for å spionere på dere, nå er han borte og dere hører hvisking om angrep på fler av basene deres. Stemningen er nervøs, i dagevis skiter dere nesten i buksa av skrekk før det endelige angrepet kommer og ******* bryter løs. En natt´s hard kamp med mange tap senere har dere mistet alle basene og må regruppere. Dere vil ha en ting: Hevn.

 

Whops, nå fikk jeg det til å høres ut som UT2K3.. :grin:

 

Men seriøst, inni alt dette er det en story som utvikler seg, og er man i det hele tatt interessert i å gjøre annet enn å drepe andre spillere hele tiden, f.eks. rollespill, er det fantastisk mye god underholdning i et MMORPG.

 

Om det er bra, er det absolutt verdt å betale hver måned for det. Husk at servere står oppe og går, driver en hel verden 24/7, få kan forestille seg de enorme kostnadene det innebærer (stillinger, service, båndbredde o.s.v.). Det er umulig å bare selge et moderne, komplekst MMORPG for ett engangsbeløp og så la spilleren more seg gratis i denne evig utvidende og forandrende (er det et ord?) verdenen.

 

Face it, MMORPG´s med månedsbetaling er kommet for å bli. Og jeg har absolutt ikke noe imot det. For det første sørger det for fler relativt modne personer (med kreditt/debit kort), for det andre får utviklerne råd til å fikse problemer og utvide spillet slik at det ser ganske annerledes ut etter f.eks. 1 år i forhold til da du begynte å spille det.

 

Noen spill har en kort gjennomsnittslevetid. Jeg vil påstå de fleste FPS har det, med noen unntak selvfølgelig (CS, Quake, UT o.a.). MMORPG´s med en god story som utvikler seg mens man spiller, events og slikt, blir ikke kjedelig med mindre man sitter der som en annen TV slave og forlager å bli regelrett matet med slikt uten å gidde å oppsøke det. Jeg har sett mange som klager over et MMORPG som er slik, de er som regel "powergamere" som går lei etter en stund fordi alt de fokuserer på er å bli über. De er ikke interessert i storyen, bare å levle sine char(s) raskest mulig for å føle seg mektige. På en måte har de sin plass i et MMORPG og, vel å merke. Det beste synes nå jeg, er store tank chars som ikke bare er mektige, men også rollespiller. Kan telle på 1 hånd hvor mange jeg har møtt i minst 3 MMORGP´s, men håper det vil forandre seg.

 

Bare background storyen er bra nok, vil det i seg selv automatisk gjøre en del av jobben, for de som gidder å lese den (om den er på mer enn 1 side, gidder ikke mange spillere å sette seg inn i den). Når det i tillegg skjer ting stadig vekk, som er bundet til historien, kan det bli riktig så spennende.

 

Husker godt et øyeblikk i Neocron betaen, en faction hadde stjålet noe fra bystyret og var på vill flukt gjennom byen med utallige spillere i hælene. Jeg var en av dem, og jaktet vilt den siste fienden som løp mot en av utgangene, gjennom kronglete strøk. Han løp ugudelig raskt, og feide forbi meg fler ganger, før noen andre fikk tatt ham i siste liten før han flyktet ut i ødemarken (som er stor). Det var utrolig moro og spennende, slike ting piffer opp et MMORPG i stor grad.

 

Større ting som skjedde enn det var rene hærer av roboter og mutanter som angrep diverse steder, kan bare si at det ble skytefest de luxe, og folk med trege PC´er måtte bare bakke ut :smile:

 

Nå vet jeg ikke hvordan slike happenings vil bli i Star Wars Galaxies, det vil bli nesten slavisk bundet til film serien, så ikke forvent for mye. 99% av spillet virker ennå å være basert på rykter og forhåpninger, folk hyper det så djevelsk mye at de vil vel måtte ha psykiatrisk behandling når det viser seg at de likevel ikke kan kjøre superraske racere i og utenfor byene, eller få egne high-ways, eller bli Jedi riddere og eie alle andre, eller...

 

(noen kan bli Jedi riddere, men jeg må flire når jeg ser alle "Jedi-wannabe" tullingene som har det som eneste mål, å bli en über Jedi).

 

Jeg lurer litt på om de som på død og liv må bli Jedi´s, i det hele tatt kommer til å rollespille. De fleste vil neppe gjøre det. Det kommer fra andre MMORPG´s hvor de var tanks og andre über chars, og vil nå eie alle i SWG. Det er godt mulig de vil få seg en kraftig smekk på fingrene da SWG vil bli en del RP betont (noe jeg synes er positivt), det er f.eks. ikke noe spesielt realistisk combat system. Rollespsill stør høyt på listen over prioriteringer der, og jeg håper det blir bra gjennomført.

 

 

Eh.. *skuler* det var mye tekst, mye av det rent babbel.. sorry *lusker av sted*

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...