Gå til innhold

Min versjon av Chi Power!

Newt32

Anbefalte innlegg

Hallo!

Jeg satt meg tenkte jeg skulle leke meg og fantasere litt med "Chi Power". Dette er en gammel (japansk?) myte som egentli kommer fra Kung Fu. Chi er en slags kraft alle har inni seg, som man må lære å bruke.

Så jeg har fantasert med Chi og laget en kort historie med bilder:

Chi handler ikke om fysisk styrke, men om indre styrke. Det handler om å gå inn i deg selv, meditere og ha full kontroll på dine indre organer og din livskraft. Det går ann å lære seg å bli mester i Chi, at man kan alt om å kontrollere det, men dette tar masse år.

Chi Power er noe vi har i senteret av kroppen vår, sånn cirka her:

1ax7.jpg

Dette er et standard Chi triks, som brukes under en kamp. Du konsentrerer Chi'en din som et tykkt eller tynnt lag rundt overflaten av hele kroppen din. Dette kan gjøre at du blir sterkere eller mykere, den kan gjøre deg kjappere og tregere, alt etter som hva du har trent på:

2qp8.jpg

Det var et nybegynner triks, men til og med det tar lang tid å lære. Når du har funnet Chi'en din, og funnet ut at du kan bevege den, ville første forsøk sett noe som dette ut:

3qc8.jpg

For det første ville du brukt opp all Chi'en din med en gang. Og for det andre ville den blitt spredd ujevnt som "porøs" luft all over the place! Ubrukelig.

Men du trenger ikke konsentrere Chi'en din over hele kroppen. Du kan trene på å konsentrere litt på en plass. Dette kan ta lengere tid, men det er best å starte me handen:

4pm7.jpg

Etterhvert som du blir bedre kan du også lære deg å sende Chi'en din ut av kroppen. Dette tar veldig lang tid å lære men det er mulig:

5zk8.jpg

Her er også et video eksepel på bruk av Chi (fra Kung Fu Hustle 2.7MB)

Man kan også feste Chi'en sin på objekter man har kroppskontakt med, f.eks et spillekort:

6cb2.jpg

Du kan gjøre det til et hardt kort, like hard som stål. Men med en gang du mister kroppskontakt med objektet, begynner objektet å miste Chi'en sin fort. Det varer som regel bare i noen få sekunder:

7nn5.jpg

Chi kan også kobles sammen med kroppskontakt av en annen person:

8zb5.jpg

Man kan stjele Chi fra en annen person:

9fp6.jpg

Man kan bruke Chi til å dempe en landing eller hoppe høyt:

10xe0.jpg11sz0.jpg

Og sist men ikke minst; overføre Chi til et objekt uten kroppskontakt:

12cx6.jpg

Det finnes flere farger på Chi'en din. Fargen sier hvor god du er til å bruke Chi'en. Man kan ikke se Chi'en men man kan føle hvordan farge man har. Gul, grønn, brun og rød er de fargene man kan ha på Chi'en:

13pj2.jpg14bl6.jpg15oh0.jpg16qe4.jpg

Helt til slutt vil jeg bare vise dere hvordan Chi'en til en mester (meg :cool:) ser ut under en kamp. Jo bedre du blir jo mer Chi får du, Chi'en din kommer tilbake fortere, den blir fastere og strammere:

17ed3.jpg

Noen spørsmål? :p

Endret av Newt32
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sånn da var jeg ferdig :D

Det du sier er at jeg kan sende hadokens ved å tenke på magen min?

Fett.

Nei. Ikke det jeg sier.

Er dette seriøst? Føler meg som et offer for en lite morsom spøk.
Det er en myte.

Naruto :D :D :D

Jeg skal bli like kul som folka i naruto nå!

Hehe. De har noe som heter Chakra, noe lignende. Tror de har ideen fra Chi ja :)

Kan jeg bruke Chi'en min til å knivstikke deg over internett?

6790283[/snapback]

YA i trynet helst ^____^

"Gutn e stæikje hauklurin!"

Hold kjeft :wee:
Lenke til kommentar
Jeg er foreløpig bare gul. Jeg sliter litt med å hente fjernkontrollen fra bordet ved hjelp av chi. Kan du hjelpe meg litt med det?

6790540[/snapback]

Ja. Du må meditere masse. Sitte helt stille å se for deg fordan du skal gjøre det. Puste sakte inn og ut og ta sakte og myyyyyke bevegelser, kjenne kraften strømme i kroppen. Og sånn må du gjøre, først med øyene igjen. Inenting må forstyrre deg, det skal være så stille som mylig. Lykke til! ;)

Lenke til kommentar
Jeg er foreløpig bare gul. Jeg sliter litt med å hente fjernkontrollen fra bordet ved hjelp av chi. Kan du hjelpe meg litt med det?

6790540[/snapback]

Ja. Du må meditere masse. Sitte helt stille å se for deg fordan du skal gjøre det. Puste sakte inn og ut og ta sakte og myyyyyke bevegelser, kjenne kraften strømme i kroppen. Og sånn må du gjøre, først med øyene igjen. Inenting må forstyrre deg, det skal være så stille som mylig. Lykke til! ;)

6790897[/snapback]

Ah, har meditert i hele kveld. Klarte faktisk å brette et papir i to tidligere, kan filme det en gang om folk er interresert. Jeg har funnet ut at d kan være lurt å la tomlene berøre hverandre mens man mediterer. Jeg syns hvertfall det fungerer bedre.

Noen som har erfaringer med det?

Lenke til kommentar
Hva betyr det når chien min ser sort ut?
Det sies at guder og djevler hadde hvit og svart Chi. Det er mulig mennesker har hatt det i årevis, kanskje bare en familiegenerasjon, og ikke vist om det. Hvis Chi'en din føles svart ut kan det hende du har goddomelige Chi-krefter, du må bare lære deg å pumpe dem i gang :)

"... Be water my friend."

Endret av Newt32
Lenke til kommentar
Hehe. De har noe som heter Chakra, noe lignende. Tror de har ideen fra Chi ja :)

Chakra heter det da utenfor naruto verdenen også.

Chakra er selve energien man har i kroppen, og når man "lader" den opp så lader man opp chi.

Ellernoe sånt noe.

jeg kan fokusere varme i henda som jeg føler for, men om det bare er varme, eller slik "chi" som du driver å sier er en helt annen sak.

Lenke til kommentar
jeg kan fokusere varme i henda som jeg føler for, men om det bare er varme, eller slik "chi" som du driver å sier er en helt annen sak.

Det har jeg sett på en anime serie som het så mye som... emmmmm.. Yakitate, ffs! :wee:

Jeg er usikker på om Chi kan fremkalles som varme, vet ikke om Chi har en temperatur :hmm:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...