Simkin Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 (endret) nå vet jeg ikke om det er adsl linja eller hva som gjør det, men jeg spør når jeg spiller css, så begynner spillet å små lugge, som om det henger bittelitt etter, virker som om det skjer etter litt spilling.. kan det være varm gpu som gjør det? gpu blir rundt 75 grader varm ved spilling x1900xt Endret 2. september 2006 av Freeman84 Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 75C pleier ikke være kritisk, mitt 6800GT@Ultra pleide å ligge på 71-72C ved full last (den gang med standard kjøling) uten problemer. Men man skal jo selvfølgelig ikke se bort i fra at det kan skape problemer allikevel. Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 Skaff deg vf900-cu! Da blir det kaldere. Linja lager ikke lagging av den typen hvis ping-en holder seg stabil. Lenke til kommentar
chaos king Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 er ikke no proff på dette, men vis jeg ikke tar helt feil så skal ikke varm gpu ha noe som helst og si for fps eller "lugging" så lenge du holder deg unna de tempraturene der det slår av seg selv. Lenke til kommentar
pizzafordi Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 kansje det er prosessoren din som fjusker litt. avinstaller gammel driver og installer nyeste driver cpu driver. vanlig, ikke noe optimizer, den fra juni 2006 single core. ny nvidia driver. prøv igjen med prosessor og disse prime occt etc om det er blitt trøtt over tid og sommervarme. andre ting på skjermkortet som kan bli varmt en prosessor. har også noe å si. så kansje en vantec 80x2 mm vifte kan hjelpe på. Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 3. september 2006 Forfatter Del Skrevet 3. september 2006 (endret) Sitat kansje det er prosessoren din som fjusker litt. avinstaller gammel driver og installer nyeste drivercpu driver. vanlig, ikke noe optimizer, den fra juni 2006 single core. er fremdeles slik, etter litt spilling så er det små lugging, og fps har redusert seg.. har avinstallert/installert både skjermkort drivere og chipset uten hell.. stress testen i source er også ganske mye lavere etter jeg har spilt.. men cpu driver? hvor finner jeg det? den fra juni 2006 single core? hm, jeg har dual core da men en annen ting som er merkelig er att: etter jeg har spilt en stund, å jeg prøver stress testen i css, så går alt veeeeldig sakte.. akkurat som om det er 10fps, men fps er høy selv om det ikke ser slik ut, går jeg ut og inn, er det normalt igjen Endret 3. september 2006 av Freeman84 Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 4. september 2006 Forfatter Del Skrevet 4. september 2006 nå ser det ut som det er blitt mye bedre.. fps er den samme, uavhengig av hvor lenge jeg har spilt og hvor varm gpu er.. det jeg gjorde var å klokke ned fra 662/774 til 648/746 HVIS det er slik att det er klokking som gjør det? hva kan det være? for lite volt? eller rett og slett at kortet ikke takler høyere frekvenser? litt rart det også, 662/774 er jo ikke noe mye Strømforsyner er Hiper Type-R 580W Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå