Gå til innhold

små lugging ved varm gpu?

Simkin

Anbefalte innlegg

nå vet jeg ikke om det er adsl linja eller hva som gjør det, men jeg spør

når jeg spiller css, så begynner spillet å små lugge, som om det henger bittelitt etter, virker som om det skjer etter litt spilling.. kan det være varm gpu som gjør det?

gpu blir rundt 75 grader varm ved spilling

x1900xt

Endret av Freeman84
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

kansje det er prosessoren din som fjusker litt. avinstaller gammel driver og installer nyeste driver

cpu driver.

vanlig, ikke noe optimizer, den fra juni 2006 single core.

ny nvidia driver.

prøv igjen med prosessor og disse prime occt etc om det er blitt trøtt over tid og sommervarme.

andre ting på skjermkortet som kan bli varmt en prosessor. har også noe å si. så kansje en vantec 80x2 mm vifte kan hjelpe på.

Lenke til kommentar
  Sitat
kansje det er prosessoren din som fjusker litt. avinstaller gammel driver og installer nyeste driver

cpu driver.

vanlig, ikke noe optimizer, den fra juni 2006 single core.

er fremdeles slik, etter litt spilling så er det små lugging, og fps har redusert seg..

har avinstallert/installert både skjermkort drivere og chipset uten hell.. stress testen i source er også ganske mye lavere etter jeg har spilt..

men cpu driver? hvor finner jeg det? den fra juni 2006 single core? hm, jeg har dual core da men :)

en annen ting som er merkelig er att: etter jeg har spilt en stund, å jeg prøver stress testen i css, så går alt veeeeldig sakte.. akkurat som om det er 10fps, men fps er høy selv om det ikke ser slik ut, går jeg ut og inn, er det normalt igjen :shrug::shrug:

Endret av Freeman84
Lenke til kommentar

nå ser det ut som det er blitt mye bedre.. fps er den samme, uavhengig av hvor lenge jeg har spilt og hvor varm gpu er..

det jeg gjorde var å klokke ned fra 662/774 til 648/746

HVIS det er slik att det er klokking som gjør det? hva kan det være? for lite volt? eller rett og slett at kortet ikke takler høyere frekvenser? litt rart det også, 662/774 er jo ikke noe mye

Strømforsyner er Hiper Type-R 580W

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...