SuprG Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 Hey Jeg er 17 års gammel gutt som skal kjøpe meg bil snart å jeg lurer på hvordan bil som er best.. har kanskje 10000 å rutte med (er ikke mye) så bilen skal være billig i forsikring osv og å er ikke nødvendig med en kjempe stor motor heller i og med den bare skal brukes til bykjøring Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741 Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 Hva med en golf cl? Dette er den billigste golf mod. Disse er små, ikke så store motorer (velg 1.8 eller 1.6 l). Perfekte til bykjøring Lenke til kommentar
Kamikazesmurf Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 Evt en eldre japsebil... F.eks mazda 626. De har i tillegg til lite feil billigere forsikring enn golf. Lenke til kommentar
Mevon Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 Kan kjøpe en gammel Corolla. Kjedelig men billig og driftsikker, akkurat som resten av japsene. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741 Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 Skal man ha noe billig forsikring så er det oftest HK i bilen som avgjør hvor mye det skal koste, ergo, velg den dårligste motoren i hvilken som helst bil så har du omtrent den samme kostnaden med forsikring (ikke store forskjeller iallefall). La heller ditt syn på hvilken bil du liker best avjgøre i stedet for forsikringen (så lenge du finner flere biler med lite HK). Lenke til kommentar
Kamikazesmurf Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 Dette blir delvis off-topic, men det er mer enn bare HK som avgjør forsikringspris... Skadestatistikk er minst like viktig. Eks: '89 Fiat Croma 2.0ie (110hk) og 2.0 turbo ie (165hk) koster akkurat det samme hos IF. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741 Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 (endret) Dette blir delvis off-topic, men det er mer enn bare HK som avgjør forsikringspris... Skadestatistikk er minst like viktig. Eks: '89 Fiat Croma 2.0ie (110hk) og 2.0 turbo ie (165hk) koster akkurat det samme hos IF. 6790113[/snapback] Men er det ikke oftest slik at HK avgjør prisen? Det finnes nok sikkert en drøss med enkelt tilfeller der det ikke er slik. Uansett; du skal ikke ha en stor motor, en bil til 10 000 = bare en liten pengesum går til forsikring, i tillegg vil det trolig ikke lønne seg med kasko, noe som tilsier en lav forsikringspremie uansett merke.. Velg det du liker best og som er mest driftsikkert. Slik som Kamikazesmurf så er Mazda og spes Toyota (japse biler) driftsikre med lite problemer Endret 2. september 2006 av Slettet+19283741 Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 Om 10.000 skal dekke omregistrering og forsikring, så har du ikke mye igjen til selve bilen, dessverre.. Kasko er absolutt ikke noe du ikke bør tegne, kun ansvarsforsikring, om du ikke har noe større verdier inni, som f.eks anlegg. Lenke til kommentar
Søppelsveitt Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 Sykkel som flere har nevnt; Golf eller gammel japaner! Lenke til kommentar
Loerand Skrevet 3. september 2006 Del Skrevet 3. september 2006 (endret) Min bil: 1989 Ford Escort 1.6 155 000km 4000,- Billig og greit EDIT: "Hvordan bil?". Argg, gjør vondt i øya... Endret 3. september 2006 av Loerand Lenke til kommentar
Pasient Skrevet 5. september 2006 Del Skrevet 5. september 2006 Ingen som nevner svenske biler? Gode å kjøre, driftsikre OG sikre. Volvo 240/740 SAAB 900/9000. 740 og 9000 er spesielt gode og kjøre, med masse utstyr. Servo er standard på begge bilene. Utstyret er mest avhengig av modell, men 9000 har mer elektronikk enn en standard 740. Min 9000 har for eksempel 4x El vinduer, elektriske speil, setevarmerere, elektrisk takluke, oppvarmet bakrute, servo, kjørecomputer og sentrallås. Det er ikke ille for en 87 modell. Saab 9000 er også en veldig sikker bil. (kilde: www.folksam.se). Det samme gjelder 740. Om du tar feks 240, så har du en bil som er ganske greie og kjøre, men har ikke så mye utstyr. 240 er da familetanks. De bilene tåler det aller meste du skulle greiee å gjøre med den. Lette og skru på, billige deler. En perfekt ungdomsbil mao. Lenke til kommentar
22122277 Skrevet 5. september 2006 Del Skrevet 5. september 2006 hvordan bil til ungdom er best? eller hvilken ungdomsbil er best? VW Golf, Toyota Corrola, noe i den banen der. Lenke til kommentar
Opticane Skrevet 5. september 2006 Del Skrevet 5. september 2006 Hva med BMW 3-serie? Lenke til kommentar
Clerion Skrevet 5. september 2006 Del Skrevet 5. september 2006 Hva med BMW 3-serie? 6809094[/snapback] Det valgte jeg Men da blir det fort MYE dyrere enn 10k Klart, man kan finne en E30 til under 10k men tviler på at den er i kjørbar/lovlig stand. Da må man fort koste på MYE. Jeg ville gått for en japse som nevnt var jeg deg. Symaskinmotor, riskoker, japse, kall det hva du vil. De bilene går og går. Corolla er en alreit bil, har selv en slik hjemme som jeg øvelseskjørte i. Ikke det peneste man får tak i men en bil med lite feil. Lenke til kommentar
22122277 Skrevet 6. september 2006 Del Skrevet 6. september 2006 (endret) "Jeg ville gått for en japse som nevnt var jeg deg. Symaskinmotor, riskoker, japse, kall det hva du vil. De bilene går og går. Corolla er en alreit bil, har selv en slik hjemme som jeg øvelseskjørte i. Ikke det peneste man får tak i men en bil med lite feil". Bør det ikke snart bli slutt på disse latterlige kallenavnene på japanske biler. Blir jo like idiotisk som å kalle en VW for Hitler-wagon eller noe sånt no'. Japan har vel bevist at de kan lage gode biler for lenge siden. Og symaskinmotor, det må vel være en BMW 316i, MB C180 eller Audi A4 1,6 Endret 6. september 2006 av nilsvn Lenke til kommentar
Ongabonga Skrevet 6. september 2006 Del Skrevet 6. september 2006 Jeg ville valgt en bil det er mange av. Derfor billige deler hvis det skulle skje noe. Golf, Volvo 240, Ford Sierra. Det er en grunn til at mange rånere kjører i slike biler. Veldig billige og enkle å skru på. Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 6. september 2006 Del Skrevet 6. september 2006 (endret) 10k er veldig lite å bruke på bil, om du skal ha en bil som er 100% kjørbar så må du nok opplitt i pris. Husk at kjøper du en bil for 4k så får du det du betaler for, du må regne med at det kan bli en del utgifter til reperasjon, nye dekk. Det er mange utgifter som kommer i det du skal registrere en bil. Reg. avgift, vei avgift(om den ikke er betalt), forsikring, kanskje EU snart?.. Blir fort noen kroner. Endret 6. september 2006 av vargaz Lenke til kommentar
Loerand Skrevet 6. september 2006 Del Skrevet 6. september 2006 Min bil:1989 Ford Escort 1.6 155 000km 4000,- Billig og greit EDIT: "Hvordan bil?". Argg, gjør vondt i øya... 6796721[/snapback] 10k er veldig lite å bruke på bil, om du skal ha en bil som er 100% kjørbar så må du nok opplitt i pris. Husk at kjøper du en bil for 4k så får du det du betaler for, du må regne med at det kan bli en del utgifter til reperasjon, nye dekk. Det er mange utgifter som kommer i det du skal registrere en bil. Reg. avgift, vei avgift(om den ikke er betalt), forsikring, kanskje EU snart?.. Blir fort noen kroner. 6812890[/snapback] Nye dekk var på bilen når jeg kjøpte den. Den går som ei klokke. Null feil i EU-kontroll, blæ Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 6. september 2006 Del Skrevet 6. september 2006 Japp, lar jo seg gjøre å være heldig da.. nye sommer og vinter dekk? heldig jævel isåfall... Lenke til kommentar
Blablablabla Skrevet 8. september 2006 Del Skrevet 8. september 2006 FORD GRANADA FTW!!!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå