LangZ1 Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 (endret) Hei! dataen vil ikke skru seg på og den lager en rar lyd og lyser rødt... det kommer heller ikke noe skjermbilde... når den er på må jeg skru den av ved å dra ut stikk-kontakta... noen her som veit hva som kan være feil? Mvh Anders Langseth Endret 2. september 2006 av LangZ1 Lenke til kommentar
bandreas Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 Har hatt lignende problem før. Sjekk om alle koblinger bak kabinettet ditt sitter riktig, samt de som sitter inne i kabinettet ditt. Er du usikker kan du sikkert sende den til reparasjon eller ringe en dataflink venn (det var det siste jeg gjorde) Mvh Andreas Lenke til kommentar
T homas Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 Du kan skjekke kabelen som går fra på-knappen på kabinettet dit sitter der den skal og ikke har falt ut,det kan forklare att du ikke kan skru av på riktig måte men ikke lyden og lyset Lenke til kommentar
eppis Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 når en maskin piper på start up eller POST (Power On Self Test) som det heter så kan det være som nevnt tidligre en løs kabel, en minnebrikke som er løs, en jumper som mangler eller noe lignende.. jeg anbelfaler at du sjekker alle hdd kabler, PCI kort, RAM brikker etc.. hvis alt sitter som det skal kan du prøve og sette BIOS til "failsafe" eventuelt resete BIOS ved og ta ut Batteriet og power kontakt i 1 minut og se om du kommer noe videre med det. det at det lyser rødt på hovedkortet er det ikke sikkert det har noen betydning, har selv et hovedkort med rød lys på seg som bare indikerer at hovedkortet har strøm. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå