er Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 Problemet er, for meg som for mange andre, hvilket minne en skal velge i denne hel**** minnejungelen jeg fort fant meg vaklende rundt i. Har søkt rundt på nettet og funnet ut litt her og litt der, men det finnes så utrolig mange typer og variasjoner av standarer der jeg ikke har grunnlag for å ha noe anelse om hvilke typer som er best og ikke minst hvilken typer som i det hele tatt vil virke for meg For å komme til saken, her er hva jeg har: PSU : 350 W Radeon 9800 pro 3,0 Ghz Prosessor Mainboard: MSI MS 6728 V.1 (865PE Neo 2), Socket 478 Intel : http://www.msi.com.tw/program/products/mai...ail.php?UID=556 Står fra før av i en 512 brikke pålydende Apacher 512 UNB PC 2300 CH25 (200MhZ). Denne står i en DIMM kontakt (har 3 ledige). Tanken var å tilføye ytterligere 1025 MB ram (eller 2*512) til systemet. Følgende spørsmål dukker da opp: 1. Hvilke begrensinger har jeg på valg av minne, og hva ville lønnet seg å skaffe for god ytelse? 2. Vil den gamle brikken sette begrensinger på ytelsen til en evt. bedre brikke av nyere dato? Kan også nevne at systemet har "fryst seg totalt" regelmessig siden det var nytt, spesielt når det er varmt, og teorien er da at mer minne vil ordne dette. Prismessig vil jeg legge meg på ca 1000 og evt. litt mer, altså ikke state of the art men heller ikke det dårligste på markedet. Så, noen forslag karer? Takk for hjelpen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå