Lakus Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 Faen heller! For å få penger til skjermkortet (pakken på posten) så skulle jeg levere min ødelagt Nokia N70 tilbake til Elkjøp for å få tilbake pengene som er på forsikringen (4999kr) Skulle bruke 2000 på ny mobil og 3000 på skjermkort. Jeg skal kjøpe en mobil med abonemang for de som lurer på om jeg byttet ut en N70 mot en dårligere... Men til poenget, dama i returvare kassen sa at de skulle sende inn mobilen til reparering og at jeg måtte ringe forsikringen for og få sendt den dit, så hun tok mobilen og ba meg ringe til HappyCare senere. Jeg spurte om jeg ikke kunne få en tilgodelapp istede. fordi at mobilen var hinsides envher persons eller cyberobot sin repareringevne, men neida. Hun var fast bestemt på at hun ikku kunne gi tilgodelapp på den selv om den ikke var mulig å reparere. Så med det ga jeg opp diskusjonen siden jeg ikke viste mye om teamet, så jeg tenkte at jeg like gjerne kunne gi opp. Så nå må jeg altså ringe til HappyCare, oppgi service nummer og si at mobilen er ødelagt for at de skal kunne sende den til reparasjon for at de skal kunne si at den ikke er mulig og reparere. Så jeg lurer da på om jeg kan gå tilbake til Elkjøp på mandag (uten å ringe HappyCare folka) og si at jeg vil ha en tilgodelapp på 4999, som forsikringen lyder på. Kan jeg dette? husk at jeg har ikke selve telefonen lenger, men jeg har kvitteringen og service kvitteringen..... All hjelp er hjertelig velkommen! Lenke til kommentar
Leeland Skrevet 3. september 2006 Del Skrevet 3. september 2006 SNIPpp....6789852[/snapback] Nei, elkjøp kan ikke gi deg en tilgodelapp med en gang. Årsaken til dette er følgende: 1: Happycare - eies ikke og ER ikke Elkjøp - de er ett selskap som selger forsikringsdekningen elkjøp videreseleger til deg. Altså er det happycare som skal ta vurderingen på hvorvidt uhellet du har hatt med din telefon er noe som dekkes av happycares forsikring (ja det er enkelte ting som ikke dekkes). 2: Personen i service/retur avdelingen er ikke en fagmann og SKAL derfor ikke "avgjøre" hvorvidt telefonen din er reparerbar eller ikke. Det bestemmer kundebehandleren hos happycare - subsidært med serviceteknikers uttalelse. 3: Dersom du hadde lest vilkårene for forsikringen (som du b.la finner på Elkjøp sine hjemmesider) ville du funnet ut at forsikringen dekker PRODUKTET - ikke produktets salgsverdi i kjøpsøyeblikket. Det vil si at happycare dekker deg med en ny Nokia N70. (selv om denne koster langt mindre i dag...) Btw: Sååå dersom du hadde tenkt å frigjøre kapital ved å melde telefonen skadet tror jeg nok du er inne for en sti tørn, desverre... Lenke til kommentar
Nonsens Skrevet 3. september 2006 Del Skrevet 3. september 2006 (endret) Dette er helt vanlig når det gjelder forsikring generelt; du får tilbake det det koster for tilsvarende/samme telefon idag minus eventuelle egenandeler. Ikke samme sum som du faktisk har betalt for den. I enkelte tilfeller vil også selskapet heller fremskaffe identisk produkt hvis de kan istedet for at du får pengene. Har du en tre år gammel bil som blir totalvrak får du selvfølgelig ikke tilbake det den kostet som ny. Har du en mobil som har sunket i pris siden du kjøpte den får du selvfølgelig ikke det samme som du ga for den. Osv. osv. osv... Endret 3. september 2006 av Nonsens Lenke til kommentar
Battone Skrevet 3. september 2006 Del Skrevet 3. september 2006 Dette er helt vanlig når det gjelder forsikring generelt; du får tilbake det det koster for tilsvarende/samme telefon idag minus eventuelle egenandeler. Ikke samme sum som du faktisk har betalt for den. I enkelte tilfeller vil også selskapet heller fremskaffe identisk produkt hvis de kan istedet for at du får pengene. Har du en tre år gammel bil som blir totalvrak får du selvfølgelig ikke tilbake det den kostet som ny. Har du en mobil som har sunket i pris siden du kjøpte den får du selvfølgelig ikke det samme som du ga for den. Osv. osv. osv... 6792974[/snapback] Eh, nå tar du litt feil her. De gangene jeg har og de gangene de jeg kjenner har brukt forsikring så får du dekket beløpet du brukte på varen da den var ny... Dvs. 4999,- her. Ellers har du rett, de ønsker i utgangspunktet mest sannsynlig å gi deg en tilsvarende mob.. Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 3. september 2006 Forfatter Del Skrevet 3. september 2006 De gangene jeg har og de gangene de jeg kjenner har brukt forsikring så får du dekket beløpet du brukte på varen da den var ny... Dvs. 4999,- her. 6793002[/snapback] Akkurat det jeg også har før! Mp3 spilleren min har jeg levert inn 2 ganger og fikk tilgodelapp med en gang, hvorfr er det forskjellig med en totalvræcka mobil? Lenke til kommentar
PerB Skrevet 3. september 2006 Del Skrevet 3. september 2006 De gangene jeg har og de gangene de jeg kjenner har brukt forsikring så får du dekket beløpet du brukte på varen da den var ny... Dvs. 4999,- her. 6793002[/snapback] Akkurat det jeg også har før! Mp3 spilleren min har jeg levert inn 2 ganger og fikk tilgodelapp med en gang, hvorfr er det forskjellig med en totalvræcka mobil? 6796356[/snapback] Kanskje forde MP3 spiller var en reklamasjonssak, mens telefonen er en forsikringssak? Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 3. september 2006 Forfatter Del Skrevet 3. september 2006 Leverte Mp3'en halvt år etter jeg kjøpte den, gjelder reklamasjon enda da? Lenke til kommentar
PerB Skrevet 3. september 2006 Del Skrevet 3. september 2006 Leverte Mp3'en halvt år etter jeg kjøpte den, gjelder reklamasjon enda da? 6796390[/snapback] Et halvt år burde være innenfor reklamasjonstiden ja. Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 3. september 2006 Forfatter Del Skrevet 3. september 2006 (endret) Et halvt år burde være innenfor reklamasjonstiden ja. Hvor lenge varer reklamasjonstiden på mobiler da? Endret 3. september 2006 av Lakus Lenke til kommentar
TheScirocco Skrevet 3. september 2006 Del Skrevet 3. september 2006 Et halvt år burde være innenfor reklamasjonstiden ja. Hvor lenge varer reklamasjonstiden på mobiler da? 6796453[/snapback] Bransjen sier to år, mens forbrukertvistutvalget sier fem. Desverre har ingen turt å bringe en slik sak for retten enda så bransjen kan stå på sitt og begrense reklamasjonen til 2 år. Men ikke bland reklamasjon og garanti. Garanti er noe somprodusenten/ selgeren kan gi i tillegg til reklamasjon. De fleste produsenter gir i dag 2 års garanti på telefoner. Noen forhandlere gir ytterligere et år på topen av dette slik at du har tre års garanti. Dette gjelder desverre ikke elkjøp! Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 3. september 2006 Del Skrevet 3. september 2006 Et halvt år burde være innenfor reklamasjonstiden ja. Hvor lenge varer reklamasjonstiden på mobiler da? 6796453[/snapback] Bransjen sier to år, mens forbrukertvistutvalget sier fem. Desverre har ingen turt å bringe en slik sak for retten enda så bransjen kan stå på sitt og begrense reklamasjonen til 2 år. Men ikke bland reklamasjon og garanti. Garanti er noe somprodusenten/ selgeren kan gi i tillegg til reklamasjon. De fleste produsenter gir i dag 2 års garanti på telefoner. Noen forhandlere gir ytterligere et år på topen av dette slik at du har tre års garanti. Dette gjelder desverre ikke elkjøp! 6796507[/snapback] vi har snart en slik sak om forbrukerforsikring bringer sin nokia sak for retten. Dog mener jeg at 6100 ikke kan sidestilles 8800 eller hva den dyre telefonen het (4-5 år siden), og saken er dødt løp, men men. Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 3. september 2006 Forfatter Del Skrevet 3. september 2006 vi har snart en slik sak om forbrukerforsikring bringer sin nokia sak for retten. Dog mener jeg at 6100 ikke kan sidestilles 8800 eller hva den dyre telefonen het (4-5 år siden), og saken er dødt løp, men men. 6796531[/snapback] Skjønte ikke hva du mente jeg Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 3. september 2006 Del Skrevet 3. september 2006 vi har snart en slik sak om forbrukerforsikring bringer sin nokia sak for retten. Dog mener jeg at 6100 ikke kan sidestilles 8800 eller hva den dyre telefonen het (4-5 år siden), og saken er dødt løp, men men. 6796531[/snapback] Skjønte ikke hva du mente jeg 6796605[/snapback] greit; utgangspunktet for loven er at varer ment å vare vesentlig lengre enn 2 år, har en reklamasjonsrett på 5 år. I mitt syn kan ikke 6100 regnes noe som spesielt dyr telefon i forhold til mange andre, men nok om det. Din MD spiller befant seg innenfor en reklamasjonstid når du reklamerte, derfor fikk du tilgodelapp. Jeg antar dette var fordi du hadde så mye problemer og de ville hjelpe. For hvis du hadde hatt den inne en gang til, så ville du ha kunnet heve kjøpet. Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 3. september 2006 Forfatter Del Skrevet 3. september 2006 utgangspunktet for loven er at varer ment å vare vesentlig lengre enn 2 år, har en reklamasjonsrett på 5 år.I mitt syn kan ikke 6100 regnes noe som spesielt dyr telefon i forhold til mange andre, men nok om det. 6796686[/snapback] Burde ikkejeg da få tilgodelapp eller ny mobil på stedet siden min reklamasjon ikek har gått ut? Eller er det noen joeg ikke skjønner? Og hvem har snakket om 6100? Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 3. september 2006 Del Skrevet 3. september 2006 utgangspunktet for loven er at varer ment å vare vesentlig lengre enn 2 år, har en reklamasjonsrett på 5 år.I mitt syn kan ikke 6100 regnes noe som spesielt dyr telefon i forhold til mange andre, men nok om det. 6796686[/snapback] Burde ikkejeg da få tilgodelapp eller ny mobil på stedet siden min reklamasjon ikek har gått ut? Eller er det noen joeg ikke skjønner? Og hvem har snakket om 6100? 6796842[/snapback] mobilen din er en forsikringssak, ikke en reklamasjonssak. Det er poenget folk har prøvd å bevise. 6100 er mobilen forbrukerforsikring har tenkt å basere sin sak på. Altså en digresjon. Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 3. september 2006 Forfatter Del Skrevet 3. september 2006 Åja ok skjønner Så jeg får en ny mobil fra forsikringen om en mnd eller noe? (tar jo alltid evigheter) Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 4. september 2006 Del Skrevet 4. september 2006 Happy Care produktforsikring har svært rask behandlingstid, så bare ta å ring de - fortell HVORDAN produktet ditt ble ødelagt og hvor telefonen befinner seg nå, så gir de deg beskjed om telefonen skal repareres eller om du får ny. Er telefonen virkelig så totalvrekka som du sier får du mest sannsynlig en ny telefon tilsendt i posten . Dette ordner seg skal du se - raskt og enkelt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå