iknowlittle Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 Jeg har tidligere gjort en forespørsel her på forumet om hva slags distro som passer for å lage en fil/media server av minimal hardware og kommet til at ubuntu og fluxbox var et greit alternativ , linken Nå har jeg lest litt på nettet og sett at CC også har filserver muligheter ... tror dere at CC er et bedre alternativ for denne maskinen ? spec på maskinen finnes i linken over. Lenke til kommentar
iknowlittle Skrevet 3. september 2006 Forfatter Del Skrevet 3. september 2006 Drister meg til en liten "BUMP" , de fleste her er veldig flinke til å svare her så dere får en sjans til !! Lenke til kommentar
Palme Skrevet 3. september 2006 Del Skrevet 3. september 2006 Ubuntu fungerer helt fint til ditt formål. Lenke til kommentar
iknowlittle Skrevet 3. september 2006 Forfatter Del Skrevet 3. september 2006 takker for svar ! fler med meninger om dette ? Lenke til kommentar
olear Skrevet 3. september 2006 Del Skrevet 3. september 2006 CC er laget for å være server, har aldri prøvd den før, men etter det jeg har hørt skal den være ganske enkel å administrere. Ubuntu er også et godt valg, men personlig tror jeg CC er enklere å bruke. Lenke til kommentar
bobafett Skrevet 3. september 2006 Del Skrevet 3. september 2006 Har en filserver som kjører CC. Enkel installasjon, veldig enkelt å administrere. All administrasjon og konfigurasjon foregår via web interface, bortsett fra konfigurasjon ved installasjon. Modulen "webmin", som kan lastes ned, gjør det enkelt å legge til nye harddisker. Nedlasting og installasjon av moduler og oppdateringer gjøres via web interface. Som vist i "System Requirements", er det ikke mye som kreves for å kunne kjøre. Bare pass på at din hardware er kompatibel. Det absolutt enkleste er å ha hardware som er støttet av kernel 2.6.9. Lenke til kommentar
iknowlittle Skrevet 3. september 2006 Forfatter Del Skrevet 3. september 2006 takker igjen det neste som skjer nå er at jeg starter nedlastingen av CC , så får vi se . Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå