Gjest Bruker-95147 Skrevet 3. september 2006 Del Skrevet 3. september 2006 Dere som lurer på hvorfor ikke Stones er med så kan jeg informere at dette er Top 20 Riffs, ikke Top 20 Dryest Most Boring Riffs 6790702[/snapback] Den var skikkelig syltynn "DMBR" ... Andre riff jeg kunne tenkt meg er endel av Dum Dum Boys, eks. Splitter Pine Lenke til kommentar
Datacalibel Skrevet 3. september 2006 Del Skrevet 3. september 2006 Dere som lurer på hvorfor ikke Stones er med så kan jeg informere at dette er Top 20 Riffs, ikke Top 20 Dryest Most Boring Riffs 6790702[/snapback] Den var skikkelig syltynn "DMBR" ... Andre riff jeg kunne tenkt meg er endel av Dum Dum Boys, eks. Splitter Pine 6796341[/snapback] Helt enig! SP er en knallbra låt, ikke bare er riffene geniale, men teksten, hele sangen i seg selv er bare rå! Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 3. september 2006 Del Skrevet 3. september 2006 Dere som lurer på hvorfor ikke Stones er med så kan jeg informere at dette er Top 20 Riffs, ikke Top 20 Dryest Most Boring Riffs 6790702[/snapback] Den var skikkelig syltynn "DMBR" 6796341[/snapback] Hehe Skal være sånn vettu Lenke til kommentar
Loerand Skrevet 3. september 2006 Del Skrevet 3. september 2006 (endret) Kanskje ikke det beste riffet, men digger God Save the Queen Forøvrig er jeg også uenig med en del av artistene på den lista, samt en del forslag som har kommet i etterkant EDIT: Må si jeg også liker Paint it Black Endret 3. september 2006 av Loerand Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 3. september 2006 Del Skrevet 3. september 2006 Dere som lurer på hvorfor ikke Stones er med så kan jeg informere at dette er Top 20 Riffs, ikke Top 20 Dryest Most Boring Riffs 6790702[/snapback] Den var skikkelig syltynn "DMBR" 6796341[/snapback] Hehe Skal være sånn vettu 6796426[/snapback] Javel så egentlig er du ikke ute etter å finne de beste riffene, men heller aspirere til noen dugelige "riff" over rumpeballene ... Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 3. september 2006 Del Skrevet 3. september 2006 Jeg mente at det var meninga at det skulle høres teit ut med DMBR. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 3. september 2006 Del Skrevet 3. september 2006 Mere god-riff: Kinks: All day and all of the night Kinks: You really got me (Prototypen på heavy riff!) Geir Lenke til kommentar
Datacalibel Skrevet 3. september 2006 Del Skrevet 3. september 2006 Mere god-riff: Kinks: All day and all of the night Kinks: You really got me (Prototypen på heavy riff!) Geir 6796972[/snapback] er enig der, men heter Gruppa Kinks eller The Kinks, jeg har lagra dem som The Kinks på pc`en men er usikker på om det er rett! Samme med The Who, The Doors, The Rolling Stones :S Lenke til kommentar
-Lasse Skrevet 3. september 2006 Del Skrevet 3. september 2006 Dum dum boys har noen riff som er omtrent eksakte til AC/DC :/ Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 3. september 2006 Del Skrevet 3. september 2006 (endret) er enig der, men heter Gruppa Kinks eller The Kinks, jeg har lagra dem som The Kinks på pc`en men er usikker på om det er rett! Samme med The Who, The Doors, The Rolling Stones :S 6797011[/snapback] Jo, da. Og The Beatles, The Band, The Velvet Underground... Utallige band ville havnet på "T" i platehylla på den måten. Men jeg velger å gjøre som man gjerne gjør og kutte ut "The" i dagligtale. Det gir mer mening å lete etter Beatles på "B". Selv brukte Kinks "The" foran navnet på platecoverne når det passet seg sånn, så de hadde nok et avslappet forhold til problematikken... Geir Endret 3. september 2006 av tom waits for alice Lenke til kommentar
AlexGM Skrevet 4. september 2006 Del Skrevet 4. september 2006 Ca alle sangene til Pantera er pensum når det gjelder hvordan et bra riff skal høres ut. 6790253[/snapback] Helt enig. Men sånne kåringer som dette er meningsløse, folk har forskjellige meninger. Lenke til kommentar
Uin Viel Skrevet 4. september 2006 Forfatter Del Skrevet 4. september 2006 Dette er i og for seg ingen kåring. Mer en avstemming. Men klart; alle har forskjellige meninger. :] Lenke til kommentar
Ṱormod Skrevet 4. september 2006 Del Skrevet 4. september 2006 Dum dum boys har noen riff som er omtrent eksakte til AC/DC :/ 6797250[/snapback] +1 Jeg kan ikke fatte og begripe hvorfor av alle råe sabbath riff PARANOID står på den lista. Iron Man er jo ca 10 ganger kulere og er legendarisk. Lenke til kommentar
HeHauken Skrevet 4. september 2006 Del Skrevet 4. september 2006 Dum dum boys har noen riff som er omtrent eksakte til AC/DC :/ 6797250[/snapback] +1 Jeg kan ikke fatte og begripe hvorfor av alle råe sabbath riff PARANOID står på den lista. Iron Man er jo ca 10 ganger kulere og er legendarisk. 6801500[/snapback] Og Paranoid er ikke det? Legendarisk altså. Paranoid er etter min mening et bedre riff enn Iron Man. Lenke til kommentar
medlem-102525 Skrevet 5. september 2006 Del Skrevet 5. september 2006 (endret) Ca alle sangene til Pantera er pensum når det gjelder hvordan et bra riff skal høres ut. 6790253[/snapback] Kunne ikke vært mer enig. Dimebag Darrel er kjempeflink. Eller var da. Endret 5. september 2006 av Young Lust Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 5. september 2006 Del Skrevet 5. september 2006 Dum dum boys har noen riff som er omtrent eksakte til AC/DC :/ 6797250[/snapback] +1 Jeg kan ikke fatte og begripe hvorfor av alle råe sabbath riff PARANOID står på den lista. Iron Man er jo ca 10 ganger kulere og er legendarisk. 6801500[/snapback] Og Paranoid er ikke det? Legendarisk altså. Paranoid er etter min mening et bedre riff enn Iron Man. 6802016[/snapback] Call me an egg, men jeg tror at eksepsjonelle "riff" er noe som gjentas gjennom hele låten, ikke bare introen ... Lenke til kommentar
LasH Skrevet 5. september 2006 Del Skrevet 5. september 2006 Riffen i "money for nothing" Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 5. september 2006 Del Skrevet 5. september 2006 Call me an egg, men jeg tror at eksepsjonelle "riff" er noe som gjentas gjennom hele låten, ikke bare introen ... 6809339[/snapback] Egg! Det er ikke noe krav. Et riff er et riff, uansett. Men når riffet er gjennomgående kan vi kalle sangen riffbasert. Altså at riffet "bærer" sangen. Hvorvidt riffet kvalifiserer til å være eksepsjonelt avhenger vel av ørene som hører det i stor grad. Geir Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 5. september 2006 Del Skrevet 5. september 2006 Her er en annen liste. Siden det er et redaksjonelt arbeid og ikke en leseravstemning som den forrige, er den litt mere tidløs. Her er de 50 første av 200: 1. Smoke On The Water - Deep Purple 2. Sunshine Of Your Love - Cream 3. Layla - Derek And The Dominos 4. Satisfaction - Rolling Stones 5. Iron Man - Black Sabbath 6. Heartbreaker - Led Zeppelin 7. Sweet Child O' Mine - Guns N Roses 8. Back In Black - AC/DC 9. Johnny B Goode - Chuck Berry 10. You Really Got Me - The Kinks 11. Purple Haze - Jimi Hendrix Experience 12. Bad To The Bone - George Thorogood & Destroyers 13. Crazy Train - Ozzy Osbourne 14. Day Tripper - The Beatles 15. Voodoo Child (Slight Return) - Jimi Hendrix Experience 16. Paranoid - Black Sabbath 17. Summertime Blues - Eddie Cochran 18. Wild Thing - The Troggs 19. Sweet Home Alabama - Lynyrd Skynyrd 20. Roadhouse Blues - The Doors 21. Aqualung - Jethro Tull 22. Whole Lotta Love - Led Zeppelin 23. Rebel Rebel - David Bowie 24. Foxey Lady - Jimi Hendrix Experience 25. Breaking The Law - Judas Priest 26. Outshined - Soundgarden 27. Smells Like Teen Spirit - Nirvana 28. Black Dog - Led Zeppelin 29. Running With The Devil - Van Halen 30. The Hellion/Electric Eye - Judas Priest 31. Bo Diddley - Bo Diddley 32. Enter Sandman - Metallica 33. Walk This Way - Aerosmith 34. Five Minutes Alone - Pantera 35. Eye Of The Tiger - Survivor 36. Brown Sugar - Rolling Stones 37. In-A-Gadda-Da-Vida - Iron Butterfly 38. Hells Bells - AC/DC 39. Sultans Of Swing - Dire Straits 40. Frankenstein - Edgar Winter 41. La Grange - ZZ Top 42. Master Of Puppets - Metallica 43. Kashmir - Led Zeppelin 44. Rusty Cage - Soundgarden 45. Ain't Talking Bout Love - Van Halen 46. Bring It On Home - Led Zeppelin 47. Panama - Van Halen 48. Man On The Silver Mountain - Rainbow 49. Maybellene - Chuck Berry 50. N.I.B. - Black Sabbath Kilde Geir Lenke til kommentar
Uin Viel Skrevet 6. september 2006 Forfatter Del Skrevet 6. september 2006 (endret) Den var egnetlig litt mer etter min smak. Den forrige manglet mye, blandt annet: Judas Priest og mer Black Sabbath! Endret 6. september 2006 av Uin Viel Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå