Uin Viel Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 (endret) The top 20 riffs: 1. Sweet Child O' Mine - Guns N' Roses 2. Smells Like Teen Spirit - Nirvana 3. Whole Lotta Love - Led Zeppelin 4. Smoke On The Water - Deep Purple 5. Enter Sandman - Metallica 6. Layla - Derek & The Dominoes/Eric Clapton 7. Master Of Puppets - Metallica 8. Back In Black - AC/DC 9. Voodoo Chile (Slight Return) - Jimi Hendrix 10. Paranoid - Black Sabbath 11. Crazy Train - Ozzy Osbourne 12. All Right Now - Free 13. Plug In Baby - Muse 14. Black Dog - Led Zeppelin 15. Ain't Talkin' 'Bout Love - Van Halen 16. Walk This Way - Aerosmith w Run DMC 17. Sunshine Of Your Love - Cream 18. No-One Knows - Queens Of The Stone Age 19. Paradise City - Guns N' Roses 20. Killing In The Name - Rage Against The Machine Kilde More than 2,000 readers took part in the poll. Hva synes dere om listen? Personlig synes jeg listen er god, men ikke helt korrekt etter min smak. Artig at RATM er med! :] Endret 2. september 2006 av mads89 Lenke til kommentar
F.Mackey Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 Savner: Danzig - Mother Pantera - Cowboys From Hell Og er en del tull etter min mening, Muse lager fantastisk musikk, men på en topp20 liste over riff hører de ikke hjemme. Lenke til kommentar
Uin Viel Skrevet 2. september 2006 Forfatter Del Skrevet 2. september 2006 Enig. Pantera hadde absolutt fortjent en plass. Lenke til kommentar
H4ngm4N Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 The top 20 riffs: 7. Master Of Puppets - Metallica 10. Paranoid - Black Sabbath De eneste som har noe på listen å gjøre IMO. Var noen andre bra låter der også, men blandt tidenes 20 beste riff er de ikke. Lenke til kommentar
kaiern Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 (endret) 1. Sweet Child O' Mine - Guns N' Roses 2. Smells Like Teen Spirit - Nirvana EDIT: Hengmann, ikke kom her og si at Whole Lotta Love ikke har noe på den listen å gjøre =O Endret 2. september 2006 av kaiern Lenke til kommentar
NightKeeper Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 1. Sweet Child O' Mine - Guns N' Roses2. Smells Like Teen Spirit - Nirvana 6790220[/snapback] Samme her Det er også alltid slik på sånne lister at de mest kjente sangene blir nevnt, nesten alltid hvertfall. Bare se på Master of Puppets og ikke minst Enter Sandman, wtf!? Metallica har jo hvertfall 20 riff som er bedre enn Sandman, og endel som er bedre enn Puppetz. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 Ca alle sangene til Pantera er pensum når det gjelder hvordan et bra riff skal høres ut. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 (endret) Jeg synes ikke Sweet Child O' Mine er noe bra riff. Blir for pinglete. Mye på listen er bra, men det finnes bedre også. Det er veldig mange gamle klassikere på den (for mange?), mens mange nyere og alternative godriff ikke er med. Savner f.eks et Red Hot Chili Peppers' überfunky riff fra albumet Blood Sugar Sex Magik. (eller er det bassriff som ikke kan være med på denne listen?) Jeg synes Rammstein har veldig mange gode riff på de gamle platene sine. Herzeleid (albumet) er stappet av godriff. Endret 2. september 2006 av endrebjorsvik Lenke til kommentar
PelsJakob Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 At ingen Rolling Stones-låter er inkludert på listen, er helt utrolig. Hva med «Jumpin' Jack Flash», «(I Can't Get No) Satisfaction», «Honky Tonk Women» og «Brown Sugar»? For ikke å glemme det beste riffet noensinne: «Can't You Hear Me Knocking». Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 Aint Talking 'bout Love er det i det minste, det introriffet der har meningsløst gått i glemmeboken. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 At ingen Rolling Stones-låter er inkludert på listen, er helt utrolig. 6790276[/snapback] Enig! Ingen riff-liste er komplett uten "The riff-master": Geir Lenke til kommentar
PelsJakob Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 Så sant som det kan bli sagt, Geir! Jeg savner også «Bad 'n' Ruin» med Faces på listen. Et genialt riff og en bra låt. Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 (endret) Dere som lurer på hvorfor ikke Stones er med så kan jeg informere at dette er Top 20 Riffs, ikke Top 20 Dryest Most Boring Riffs Endret 2. september 2006 av Jernlov Lenke til kommentar
JR Ewing Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 (endret) Disse kåringene er så håpløse.. Endret 2. september 2006 av aero^^ Lenke til kommentar
CurSe Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 Disse kåringene er så håpløse.. 6790705[/snapback] Og uansett hvordan den listen hadde blitt seende ut etter 500 forsøk så er det alltid noen som vil være uenige. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 Denne lista viser mer enn noe annet at når flertallet får bestemme, blir det bare rot. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 (endret) Dere som lurer på hvorfor ikke Stones er med så kan jeg informere at dette er Top 20 Riffs, ikke Top 20 Dryest Most Boring Riffs 6790702[/snapback] Rart det der: Noen av oss poster for å skryte av våre egne favoritter, andre poster for å rakke ned på andres... Men så er noen oss gamle nok til at vi kan huske at vi skrudde oss fram til "Sunshine of your love" og "Voodo Chile" på en eller annen obskur mellombølgekanal i '68, og hadde Paranoid i originalutgaven da den kom ut i 1970. (Eller sikkert året etter, det tok litt tid før musikk kom ut i Norge den gangen.) Mens visse andre fortsatt foretrakk Postmann Pat når den tredje nyeste låta på listen ble gitt ut... Skal man trolle om så alvorlige emner må man enten være tørr bak øra eller ha med lapp fra mor eller far. Geir Endret 2. september 2006 av tom waits for alice Lenke til kommentar
DoNotWant Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 (endret) Dere som lurer på hvorfor ikke Stones er med så kan jeg informere at dette er Top 20 Riffs, ikke Top 20 Dryest Most Boring Riffs 6790702[/snapback] Skal man trolle om så alvorlige emner må man enten være tørr bak øra eller ha med lapp fra mor eller far. Geir 6791931[/snapback] Bare " " Jumping Jack flash er min nummer 1. Enkelt, men genialt. Som nummer to ville jeg satt Voodoo Chile (child? ) og Black Dog som nummer 3. Edit: Jeg er 1 dag eldre enn jernlov er. Litt tørrere bak ørene, om ikke annet Endret 2. september 2006 av eirik1989 Lenke til kommentar
HeHauken Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 Hvor er Led Zeppelin - Kashmir? Lenke til kommentar
NightKeeper Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 Hvor er Led Zeppelin - Kashmir? 6792558[/snapback] Enig. Det riffet er legendarisk, alle kjenner til det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå