Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Rense motor på zr?

Mr.Anki

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nei det er -ikke- riktig. Men det -kan- være. Hvis du da bryter hele kretsen så er det nok mulig.

Jeg råder jeg til å ringe til suzuki norge og hør med dem. Evt er det sikkert en ZR-side på nettet et eller annet sted..

6791845[/snapback]

har du nr. til dem? fant det ikke på sidene deres!

mvh anki

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741

Angående din PM:

Ja, det var seriøst. Jeg husker ikke helt hvordan vi gjorde det. Jeg tror du bør bruke litt tennveske/bensin for å få fyr på den først. Deretter skal den bare ligge til den slåkner av seg selv. Etter dette er gjort kan du bare montere den på igjen, etter at den har avkjølt seg så klart :roll:

Lenke til kommentar
Angående din PM:

Ja, det var seriøst. Jeg husker ikke helt hvordan vi gjorde det. Jeg tror du bør bruke litt tennveske/bensin for å få fyr på den først. Deretter skal den bare ligge til den slåkner av seg selv. Etter dette er gjort kan du bare montere den på igjen, etter at den har avkjølt seg så klart :roll:

6794302[/snapback]

vil den brenne lenge ?

Lenke til kommentar

La den brenne til den slokker.... :tease:

Angående blinklysrelèet så sitter den kanskje under tanken din, Den kan også være rund..

Det du hadde bilde av kunne ligne et tenningsrelèe. Mopeden starter ikke hvis den er koblet fra..

hvis du skal rense motor fordi at den går dårlig, så trenger du kanskje litt hjelp, Hvis du er nesten helt grønn. Det er ikke sikkert at det er noe i sylinderen som er gå`ent, men at en pakning har blitt litt dårlig, slik at motoren din trekker inn litt falskluft.

Det vil si at motoren kan gå dårlig når du f.eks gir gir litt mye gass.. Det pleier som regel å komme falskluft igjennom innsuget og forgasseren. Bare noe du kan sjekke, hvis du ikke vil skru opp hele motoren med en gang.

Skal du skru opp hele motoren trenger du litt erfaring. Eller ha med en som har litt erfaring.. men hvis du bare skal ta av topp, sylinder stempel og eksosanlegg, så klarer du det! Bare pass på å få på alle pakninger. :thumbup:

Lenke til kommentar
For å rense motoren kan du prøve deg på litt Shell V-power. Det funker på så små og omfintelige motorer. Kjør med det på et par tanker, så blir det sikkert bra. Mye enklere enn å begynne å skru =)

6791010[/snapback]

hvor mye skal man ha i ? virker dette ?

Lenke til kommentar
For å rense motoren kan du prøve deg på litt Shell V-power. Det funker på så små og omfintelige motorer. Kjør med det på et par tanker, så blir det sikkert bra. Mye enklere enn å begynne å skru =)

6791010[/snapback]

6797366[/snapback]

Det er en egen sort bensin, som de har på shell.. fyll en hel tank, kjør den tom, gjenta et par ganger så er det renska opp for sotbelegg, med mer, der inne.

Lenke til kommentar

6791010[/snapback]

6797366[/snapback]

Det er en egen sort bensin, som de har på shell.. fyll en hel tank, kjør den tom, gjenta et par ganger så er det renska opp for sotbelegg, med mer, der inne.

6819446[/snapback]

vet ikke om jeg tørr og ta skjansen på og bruke en anne type bensin :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741

Det er ingen fare å fylle en tank (eller så mange du vil for den del) av V-power. Virkningen av denne bensinen har dog blitt testet og rapportert at den har ingen/liten virkning.

Lenke til kommentar

Med fare for å virke gammeldags;

Det eneste som virkelig virker, er nok det som koster deg mest arbeid. Skal du rense motoren må du være forberedt på å måtte jobbe litt for det.

Jeg er ikke uten videre tilhenger av hurtigmirakelvidunderløsninger som selvsagt er nesten gratis og tar bare noen sekunder osv.

Skal du få moppen din til å gå bedre - må du instille deg på å lære deg å mekke. Det er tross alt i din alder og situasjon at man skal lære seg å bruke nevene.

Lenke til kommentar

6791010[/snapback]

6797366[/snapback]

6819446[/snapback]

vet ikke om jeg tørr og ta skjansen på og bruke en anne type bensin :p

6821853[/snapback]

Har INGENTING å si. Bruker dette selv på min mopp, og jeg merket forskjell. Regner med at patience tenker på NAF sin test. NAF panelet bestod jo bare av gamle grådige gubber, så tar ikke det dem sier for god fisk når jeg ser at den faktisk funket selv. Det ble mye bedre reaksjon på gassen og den ble mer presis. Og når broren min på 30+ som er utdannet mekaniker, sier at bilmotorer han skrur på regelmessig, som bruker v-power, er betydelige mer clean så kan NAF si hva de vil(eller andre, for den saks skyld).

Fyll V-Power et par ganger og se om det har noen effekt. Kan ikke skje en damn skit som er ødeleggende for motoren hvertfall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...